Exkluzivně: Rozhovor s hlavním scenáristou Marvel's Spider-Man 2
Jak se píše hra?
„Kdybych měl 100 milionů dolarů, vyprávěl bych všechny příběhy na světě!“ – rozhovor se Samem Barlowem, autorem Her Story
Vydavatelé ho nechtěli, pak mu trhali ruce
Rozhovor s Jiřím Procházkou: „Hraju především bojovky, Ghost of Tsushima je fascinující“
Co hraje nejúspěšnější český MMA bojovník?
„Hráči se při soubojích musejí naklánět o 12 stupňů dopředu“ – rozhovor o God of War Ragnarök
Povídání s tvůrci soubojového systému
Exkluzivní rozhovor o Horizon Forbidden West: Jak vypráví otevřený svět?
O cestě na Zapovězený západ
Co chystá nové studio Ashborne Games? Mluvili jsme o tom s brněnskými vývojáři
Historická strategie a simulátor vrtulníků pod křídly THQ
Rozhovor s rapperem Marpem: „Já jsem starej gamer!“
Český hudebník je skrytý hráč
Krásy a taje grafického designu deskovky Euthia
Vyzpovídali jsme hlavní grafičku a ilustrátorku projektu
Exkluzivní rozhovor s Jasonem Schreierem, autorem knihy Krev, pot a pixely
Jason Schreier je momentálně jedním z nejslavnějších herních novinářů na světě, a to díky své investigativní práci pro server Kotaku, při níž odhalil řadu skandálů, nekalostí či průšvihů v herním průmyslu. Na obdobné téma také napsal bestseller Blood, Sweat & Pixels (česky Krev, pot a pixely) zabývající se těžkostmi, s kterými se často musejí potýkat herní vývojáři, i následným úspěchem či neúspěchem těchto vývojářů, a momentálně pracuje na pokračování. A nám se poštěstilo Jasona vyzpovídat v exkluzivním interview.
Autorka seriálu Zaklínač chválí Cavilla a slibuje dospělý zážitek
Všichni netrpělivě čekáme, zda z Comic Conu v San Diegu konečně vyleze první trailer na chystaný seriál Zaklínač od Netflixu – v redakci odhadujeme, že by k tomu mohlo dojít už dneska večer. Ještě předtím si ale všichni fanoušci žádostiví nových informací určitě rádi poslechnou šéfku celého projektu, Lauren Hissrich, která poskytla poměrně rozsáhlý rozhovor pro Entertainment Weekly.
Rozhovor s Ladislavem „Nefaritem“ Štojdlem o odchodu ze studia Team21 a budoucnosti hry Dungeons of Aledorn
Včera jsme se dozvěděli o komplikaci ve vývoji českého RPG Dungeons of Aledorn. Po neshodách ve studiu Team21 se Ladislav „Nefarit“ Štojdl spolu s Martinem „Arbitrem“ Mikšem rozhodli odejít a hru dokončit mimo studio. Nefarit kývl na podrobnější rozhovor, ve kterém se dozvíte něco o minulosti, současnosti i budoucnosti hry.
„Muziku k Duke Nukem: Total Meltdown buď miluješ, nebo ji nemůžeš vystát“ – rozhovor se skladatelem Markem Knightem
Marka Knighta na ulici určitě nezastavují tolik jako Chrise Robertse nebo Petera Molyneuxe. Přesto se tenhle britský hudební skladatel klíčovou měrou podílel na vzniku či portování Wing Commandera, Populous, Dungeon Keepera, Duke Nukema a dalších nezapomenutelných herních legend. Během své bohaté kariéry se mu dokonce jednou omylem povedlo pracovně nahradit svůj idol. My jsme si Marka ukradli k obsáhlému rozhovoru, jehož první část si právě teď můžete přečíst.
Rozhovor: Daniel Vávra (nejenom) o vývoji Kingdom Come
Pravidelní čtenáři Levelu znají Dana Vávru pravděpodobně více než jakéhokoliv jiného českého nebo zahraničního novináře. Ve své Jámě pekel se každý měsíc věnuje svému pohledu na herní branži. O své vlastní práci, tedy o vývoji ambiciózního historického RPG Kingdom Come: Deliverance ale píše jen okrajově. Proto jsme se jej pár týdnů před vydáním zřejmě nejočekávanější české hry posledních let došli zeptat sami.
„Naši hráči si poradí s jakoukoli obtížností,“ říká Josh Sawyer, tvůrce Fallout a Pillars of Eternity
Josh Sawyer je velký sympaťák, dějepisný nadšenec a RPG nerd, kterého láska k D&D a notná dávka štěstí, jak sám říká, přivedly na přelomu století až k vývoji počítačových her. Od svých začátků na Icewind Dale se dopracoval až k vedení Fallout: New Vegas a svému nejnovějšímu dítku Pillars of Eternity, vycházejícímu právě z tradice populárních izometrických RPG z počátku milénia. A právě o momentálně vyvíjeném pokračování jménem Pillars of Eternity II: Deadfire pojednává následující úryvek z našeho téměř dvouhodinového (a mého vůbec prvního) rozhovoru.
Rozhovor: Akira Jamaoka skládá hudbu pro World of Tanks, protože je "tankista"
Když populární skladatel hudby do her Akira Jamaoka oznámil, že spolupracuje s tvůrci World of Tanks, byl to pro mnohé hráče šok. „Cože, tvůrce naprosto geniálního hudebního doprovodu pro Silent Hill dělá hudbu pro nějakou multiplayerovou akci s tanky?!“ Sami jsme z toho byli překvapení. Když jsme si však s Akirou Jamaokou a generální ředitelem Wargamingu Ozanem Kocogluem sedli k jednomu stolu a začali si o tom povídat, začalo to najednou celé dávat smysl. Jinak řečeno, také jsme netušili, že Jamaoka je náruživý hráč World of Tanks. Důvodů, kvůli kterým známý hudebník a skladatel s Wargamingem spolupracuje, ale mnohem více. Dozvíte se je z následujícího rozhovoru.
Je neuvěřitelné, že Spellcross žije i po dvaceti letech, říká Marián Ferko
Byla to jedna z prvních mezinárodně vydaných her, která vznikla v prostoru Slovenska a Česka. Její tvůrci ze studia Cauldron však navzdory přetrvávající popularitě pokračování nikdy nevydali, a momentálně to ani neplánují. Nejen o tom, ale hlavně o punkovém vývoji strategie Spellcross, si s námi popovídal její tvůrce Marián Ferko z někdejšího studia Cauldron.
„Creation Club nejsou placené mody,“ opakuje Pete Hines z Bethesdy
Je čas se ještě jednou vrhnout do kontroverze ohledně Creation Clubu od společnosti Bethesda. Ten byl spuštěn před pár dny, a pokud si už nepamatujete, o co jde: je to něco jako obchod s placenými mody pro Skyrim a Falllout 4, díky němuž si za svou tvrdou práci nějaké peníze vydělají i samotní komunitní tvůrci. Jenže Bethesda zároveň vehementně tvrdí, že o žádné placené mody vlastně nejde. A tak se pojďme podívat na PAX West, kde se o problému opět rozhovořil Pete Hines, firemní viceprezident pro marketing.
Strategie beru jako složitější šachy, říká tvůrce Children of the Galaxy Filip Dušek
Jeho titul Children of the Galaxy díky podobnosti s klasikami žánru, jako je Master of Orion, snese srovnání i se zahraničními perlami. Jaké to je, vyvíjet titul s velmi omezeným rozpočtem a na vlastní pěst, na to odpovídá tvůrce Children of the Galaxy Filip Dušek.
Rozhovor o minulosti, současnosti a budoucnosti Total War: Warhammer
Konferenční místnost, do níž mě posadili, by mohla pohodlně hostit skupinu patnácti nebo dvaceti lidí. Velký, otevřený prostor prodchnutý na poměry anglického Horshamu překvapivě ostrým a teplým slunečním světlem však ten den obsahoval pouze tři návštěvníky. Kromě mé maličkosti tu byli ještě dva zaměstnanci vývojářského studia Creative Assembly: Andy Hall, hlavní scénárista a narativní designér, a Mark Sinclair, designér kampaně. Půlhodinu, kterou jsem s nimi strávil, jsem pochopitelně věnoval otázkám na konto Total War: Warhammer II, a o minulosti, současnosti i budoucnosti celé značky.