Take-Two vydělává na mikrotransakcích víc než na čemkoliv jiném. Řádově desítky miliard ročně

Hovory s investory za určitá období fiskálního roku jsou výborným zdrojem zajímavých čísel a poznatků. Takový hovor nedávno uskutečnilo vydavatelství Take-Two a už z něj prosákly na povrch zajímavé informace jako 7 milionů prodaných kusů Mafie III a 93 titulů ve vývoji rozplánovaných na následujících pět let. Teď se přidává výše zisků tohoto molochu, informace o mikrotransakcích a čísla prodejů dalších her. Včetně druhé nejprodávanější hry na světě.

Rockstar ustupuje od přesčasové firemní kultury. Nové GTA hned tak nečekejte

Kolem vývojářského studia Rockstar koluje nejedna kontroverze. Reakce nevzbuzují pouze jeho hry, které se neštítí politické satiry či odvážných scén, ale i kultura uvnitř samotné firmy. Ta podle některých zdrojů kupříkladu neodvádí daně a podle rok a půl starých zpráv v ní panují špatné pracovní podmínky. Jak se situace změnila po vydání Red Dead Redemption 2? A kdy Rockstar vydá něco nového?

Kotaku: Gearbox ani přes úspěch Borderlands 3 vývojářům neplatí slíbené bonusy

Loňské Borderlands 3 při vydání lámaly rekordy, podle vydavatele 2K se staly jeho vůbec nejrychleji prodávaným titulem a díky nim se celá série stala „miliardovou“. Zkrátka hit po všech stránkách. I proto je překvapivá informace, s níž včera přišel investigativní novinář Jason Schreier – šéf Gearboxu Randy Pitchford měl v minulých dnech svým zaměstnancům oznámit, že dostanou bonusy, nikoliv ovšem v takové podobě a výši, jak jim bylo dříve slíbeno.

Rod Fergusson opouští Gears of War a jde dělat nové Diablo

Rod Fergusson je neodmyslitelně spjatý se sérií Gears of War, na jejíchž dílech nejprve spolupracoval a později je i vedl. Nyní se rozhodl pro změnu a studio The Coalition, kterému šéfuje, vymění za Blizzard a jeho Diablo.

Tvůrce série GTA Dan Houser odchází z Rockstar Games

„Dle západní medicíny se ischias, zvaný lidově houser či ústřel, objevuje převážně ve středním věku, a to hlavně pak u mužů. Jedná se o náhle vzniklé bolesti v oblasti bederní páteře,“ píše se na webu Patentní medicína. Dan Houser si sice prošel dovolenou, o jejíž délce se nikomu z nás ani nesnilo, ale asi to nebude bolest zad, kvůli níž opouští slavnou společnost, kterou pomohl založit.

Veterán BioWare Mike Laidlaw odchází z Ubisoftu

Sotva se Mike Laidlaw v quebeckém Ubisoftu ohřál, už z něj odchází. Na svém Twitteru oznámil, že 31. leden pro něj byl posledním dnem ve firmě, kde pracoval na blíže nespecifikovaném projektu, který pro něj ale před rokem byl dostatečnou motivací se přestěhovat přes polovinu kontinentu. Předtím se proslavil zejména svou prací na sérii Dragon Age.

Rockstar North už čtyři roky neplatí daně a využívá úlevy zamýšlené pro malá studia

Velká Británie v roce 2014 představila vládní program Video Games Tax Relief na podporu domácího trhu s počítačovými hrami. Program umožňuje studiím, jejichž hry projdou kvalifikací, získat úlevu na dani, případně získat zpět část financí vynaložených na vývoj. Záměrem programu bylo podpořit malé vývojáře, ale nakonec z něj prosperuje takový gigant, jakým je Rockstar s extrémně výdělečným GTA V.

Jaké jsou nejvýdělečnější hry posledních dvaceti let?

Analytická společnost NPD Group na svém Twitteru zveřejnila americké žebříčky nejvýdělečnějších titulů za uplynulé dvě dekády i jednotlivé roky. Zatímco období 2000-2009 bylo érou hudebních titulů a cvičebních programů pro Wii, od roku 2010 Američané stále častěji sahají po virtuálních zbraních. Na úplné špici najdeme Grand Theft Auto V, polovinu z 20 příček zabírají různé ročníky série Call of Duty.

Studio Codemasters koupilo tvůrce Project CARS za 700 milionů korun

Pokud se Codemasters báli o svůj status závodní velmoci, tak teď už vážně nemusejí. Proč se přetahovat s konkurencí o jedno publikum, když si tuto konkurenci můžete koupit a těžit i z jejích produktů? Další hry týmu Slightly Mad Studios proto vyjdou pod patronací Codemasters.

Studio Human Head, tvůrci Rune II a první Prey, bylo zrušeno

Podobná situace se nevidí příliš často. Human Head Studios teprve předevčírem vydalo svou dlouho očekávanou akci Rune II, aby následně zničehonic bez viditelných náznaků zavřelo krám. V minulosti došlo k něčemu podobnému třeba se studiem Team Bondi, které nepřežilo vývoj L.A. Noire. V případě Human Head Studios ale nejde o takovou tragédii. V článku se dočtete, proč.

Spor šéfa Gearboxu s bývalým právníkem končí, dohodli se mimosoudně

Randy Pitchford, šéf Gearboxu, studia stojícího kupříkladu za Borderlands, a jeho bývalý právník Wade Callender stahují vzájemné žaloby. Všechna nedorozumění prý byla napravena a strany se omluvily. Vinily se jak z neoprávněného obohacování, tak z držení dětské pornografie a pořádání večírků, kde se prý dospělí muži odhalovali před nezletilými – kde už ale není žalobce, není ani soudce.

Z obchodů mizí hry se Sherlockem, studio Frogwares s tím nemůže nic dělat

Poměrně často se setkáváme se stažením her z obchodů kvůli vypršení určité licence (například v případě LEGO her). S tím se tak nějak počítá, když se vydavateli po mnoha letech už nevyplatí prodlužovat smlouvu. Ale aby vám vydavatel ukončoval prodej her, na které máte vlastnické právo a nijak to s vámi neprodiskutoval, to nezní jako úplně férový krok.

Borderlands 3 a další kolo rekordů – nejprodávanější, nejdigitálnější, nej…

Před týdnem to byly rekordy v počtu souběžně hrajících hráčů a plácání se po zádech na straně Gearboxu, teď tu máme zprávy a rekordních prodejích a plácání se po zádech vydavatele 2K. Slovo „nej“ se v článku objeví několikrát, protože všechno nasvědčuje tomu, že Borderlands 3 jsou prostě hit.

THQ Nordic si pořídila tvůrce Darksiders a MotoGP, chystá další Saints Row, Dead Island a TimeSplitters

Na chvilku byl od THQ Nordic pokoj, ale to jen proto, že se potají schylovalo k dalším velkým nákupům. Gigant do svého už tak obrovského portfolia přidává další zajímavé kousky a aby nebyl ve struktuře firmy takový binec, hodlá se k 17. září přejmenovat na Embrace Group.

Red Dead Redemption 2 prodalo 25 milionů kusů, nejvíc Take-Two vydělává GTA Online

Take-Two Interactive se letos daří. Po uzavření prvního kvartálu fiskálního roku 2020 dokonce zvýšil předpokládané zisky pro celý letošní rok. Velký podíl na tom mají příjmy z GTA Online, které si s rekordním spuštěním kasína Diamond nejspíš ještě polepší. Skvěle se ale prodává i NBA 2K19 nebo šestá Civilizace a nabitý kvartál pro Take-Two vlastně teprve začíná.

Kotaku: 25 lidí měsíc pracovalo v neexistujícím herním studiu

Podvody se dějí dnes a denně, herní průmysl nevyjímaje. Kotaku publikovalo rozsáhlou reportáž o skupině lidí, kteří dostali pro mnohé vysněnou práci herních vývojářů a měli společně tvořit nezávislé MMORPG jménem Zeal. Po měsíci ovšem zjistili, že firma, s níž někteří z nich uzavřeli smlouvu, vůbec neexistuje, šéf na používání značky nemá žádná práva a vlastně neexistují ani finance na vývoj.

Minecraft: Story Mode na Xboxu 360 radikálně zdražil kvůli zastaralým systémům

V tuto chvíli si Minecraft: Story Mode běžnou digitální cestou už nekoupíte. Po kolapsu studia Telltale Games jsme byli svědky několika zmizení her, kterým vypršela licence a není nikdo, kdo by ji obnovil. Ale zatímco hry na Steamu zůstanou jejich vlastníkům i po ukončení jejich prodeje, s Minecraftem je to trochu složitější. V případě Xboxu 360 dokonce bizarní. Prodává se tam totiž za nesmyslně drahou částku: 65 liber za jedinou epizodu.

THQ Nordic se rozrůstá o německá RPG od studia Piranha Bytes, chystá se asi Elex 2

Už to začíná být ohrané, ale společnost THQ Nordic opět vyrazila na nákupy a vrátila se s dalším středně velkým studiem. Nejnovějším úlovkem je německé Piranha Bytes založené v roce 1997, které o pět let později změnilo vlastníka, kterého má dodnes. THQ Nordic spolu se studiem získává i práva na tři hlavní značky: Gothic, Risen a Elex.

Google odhalí na GDC 2019 cosi velkého a bude u toho Jade Raymond

Letošní Game Developers Conference v San Franciscu se blíží, konat se bude už za týden, takže je nejvyšší čas, aby technologické firmy i vývojáři začali zlehka napovídat svá nadcházející oznámení. Jednou z vlaštovek je video, které na svém oficiálním Twitteru uveřejnil Google s komentářem, že na konferenci odhalí svou verzi vize budoucnosti hraní. Internet okamžitě zahltily spekulace, čeho by se oznámení mohlo týkat.