Šéf Take-Two nevěří hernímu předplatnému. Hry by podle něj měly být dražší
zdroj: Best Life

Šéf Take-Two nevěří hernímu předplatnému. Hry by podle něj měly být dražší

6. 11. 2020 15:30 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Zatímco Todd Howard z Bethesdy si model předplatného v podobě Xbox Game Passu pochvaluje, protože je podle něj výhodný pro všechny zúčastněné strany od hráčů přes vývojáře menších titulů až po giganty, šéf vydavatelství Take-Two, Strauss Zelnick, je z něj o poznání méně nadšený.

Během telefonátu pro investory za uplynulý kvartál se odvolával na své prohlášení ze září, kdy tvrdil, že je velmi skeptický ohledně toho, že by předplatné mělo být v budoucnu jediným či primárním způsobem distribuce her. Podle něj jsou náklady na pořízení hry velmi nízké vzhledem k času, který hráči s konkrétním titulem stráví.

Konkrétně hry od Take-Two jsou podle něj při ceně 60 dolarů až směšně levné: „Dodáváme hráčům nejkvalitnější hry na trhu a říkáme si o ně mnohem menší částku, než jakou věříme, že mají reálnou hodnotu.“

Zelnick také v podstatě považuje GTA Online a Red Dead Online za dárky ke GTA V a RDR2. Přirovnal je k free-to-play odnoži Call of Duty: Warzone. U té ale hráči nemusejí vlastnit hlavní díl v podobě Modern Warfare.

Na druhou stranu, GTA Online bude na PlayStationu 5 samostatným titulem a Zelnick slibuje, že bude přibližně tři měsíce k dostání zdarma. „Veškerá dodatečná monetizace je samozřejmě dobrovolná,“ říká Zelnick s tím, že i přesto oba multiplayerové dodatky k hrám od Rockstaru skvěle vydělávají. „Grand Theft Auto Online je úspěšné už celých sedm let a očekáváme, že tento fiskální rok budou jeho výdělky rekordní,“ dodává k otázce, nakolik je tenhle model rentabilní.

Právě předplatná podle něj výdělečná dlouhodobě být nemohou. „Nakonec jsou to ale zákazníci, kdo rozhodnou. A my budeme tam, kde jsou zákazníci,“ uzavřel Zelnick debatu. S hrami od Take-Two v rámci libovolného předplatného ale asi zřejmě zatím nepočítejte.

V kontrastu s tím vyznívá zajímavě prohlášení Andrewa Wilsona, šéfa Electronic Arts. Jejich vlastní EA Play dosáhlo na 6,5 milionu předplatitelů a Wilson tvrdí, že hráči mohou počítat s tím, že se ho postupně dočkají na všech platformách, protože EA chce, aby bylo dostupné pro každého. Právě EA Play se k 10. listopadu stane součástí širšího balíku Xbox Game Pass Ultimate pro Xbox a PC.

Smarty.cz

Nejnovější články