Průkopníci produktivity? Studio Eidos Montreal přechází na čtyřdenní pracovní týden
zdroj: Foto: Square Enix

Průkopníci produktivity? Studio Eidos Montreal přechází na čtyřdenní pracovní týden

8. 10. 2021 16:10 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Autoři pozdějších dílů série Deus Ex, Shadow of the Tomb Raider nebo nejnověji Guardians of the Galaxy nebudou v pátek pracovat. Studio Eidos Montreal vlastněné vydavatelstvím Square Enix včera oznámilo přechod na čtyřdenní pracovní týden.

„Tato iniciativa je dalším krokem k zhmotnění hodnot studia, jimiž je mimo jiné budování zdravého, kreativního a udržitelného pracovního prostředí pro naše zaměstnance,“ píše vedoucí studia David Anfossi na blogu firmy. „Cílem není zhuštění pracovní doby na čtyři dny, spíše chceme prověřit, jak děláme věci a investovat kvalitněji svůj čas, abychom mohli lépe pracovat.“

Idea za čtyřdenním pracovním týdnem je taková, že když mají pracovníci více času žít svůj život mimo práci, budou v ní potom o to produktivnější. Koncept v minulých pěti letech testovala řada islandských firem a ještě před propuknutím koronavirové pandemie si ho pochvalovali nejen zaměstnanci, ale i zaměstnavatelé.

Rozhodnutí se týká studia Eidos Montreal a jeho pobočky Eidos Sherbrooke. Dveře studií zůstanou několik příštích pátků zavřené, aniž by se změnily další podmínky nebo platy zaměstnanců. Těm se pracovní doba zkrátí o osm hodin na 32 hodin. To je v herním průmyslu proslulém dlouhými obdobími přesčasů (tzv. crunch) spíše nevídaná záležitost.

Společnost zatím nenastínila, jak zkrácení pracovního týdne chod firmy a vůbec produkci her ovlivní. Vedoucím pracovníkům pouze navrhla, aby pro začátek v rámci zvýšení efektivity pořádali kratší mítinky a místo hodiny se radili jen 30 minut.

S myšlenkou testování čtyřdenního pracovního týdne si momentálně pohrává třeba i Španělsko, Belgie nebo Skotsko, experimentují s ní i další světové i české firmy jako japonský Microsoft, Kickstarter nebo tuzemské Cognito a Citfin.

Nejnovější články