Včera padlo embargo na recenze Ratchet & Clank: Rift Apart a ukázalo se, že nadšený jsem ze hry nebyl jen já. Hra sklízí skvělá hodnocení v tuzemských i zahraničních recenzích a okamžitě se zařadila do rostoucího seznamu titulů, které jsou pro majitele PlayStationu 5 povinností.
Vývojáři z Insomniac Games na Twitteru neskrývali radost a nadšení, mnozí členové týmu se dělili o své zážitky z průběhu vývoje a užít si tam můžete třeba i animované gify s herními postavičkami inspirované klasickými memy. Co ale sdílí prakticky unisono všichni členové týmu napříč odděleními, jsou výroky o relativně pohodovém vývojovém cyklu, který se obešel zcela bez crunche.
V herním světě už jsme si zvykli, že nad velkými a oceňovanými hrami visí stín často skutečně nenormálních pracovních podmínek, kdy jsou vývojáři nuceni pracovat i násobky běžné pracovní doby, mnohdy bez adekvátní kompenzace a v toxickém pracovním prostředí. Jak se ale ukazuje, manažeři v Insomniacu nechtěli, aby tým vyhořel, a tak se podobným praktikám vyhýbali.
I didn't crunch once, entire production. A couple late nights here and there finishing something up, but COMPLETELY CRUNCH FREE. It is possible. Team wellness lets the creativity flow free. https://t.co/Bf9C7BQLRn
— Lindsay Thompson (@Binzimation) June 8, 2021
Animátorka Lindsay Thompson uvedla, že kromě několika případů, kdy zůstala v práci déle, se o nějaké nadměrné zátěži nedá hovořit. Navíc šlo podle ní vždy o situace, kdy byla nadšena z nějakého nového nápadu a chtěla jej zbytku týmu ukázat co nejdříve.
Doufejme, že si z takového přístupu vezmou příklad i jiná studia, například Naughty Dog, který taktéž patří do rodiny Sony Worldwide Studios. Mezi další firmy, které mají s crunchem opakovaně problém, se řadí třeba Rockstar Games nebo CD Projekt RED.