Studio Riot Games propustilo desítky zaměstnanců a čelilo kyberútoku
Nemilé novoroční zprávy
Sony se vrací k čínskému trhu. Hodlá pomoct na svět mnoha tamějším hrám
A vzít tak vítr z plachet Microsoftu
Blizzard údajně zrušil neoznámený mobilní spin-off World of Warcraft
Neshody s NetEase?
Šéf Take-Two Zelnick je i přes problémy spokojený s prodeji GTA: The Trilogy
Co si slibuje od NFT a Zyngy?
Devolver vstoupil na burzu a kupuje tři studia
Podíl si zvažuje pořídit i Sony
Netflix svou nabídku příští rok rozšíří o videohry
Další předplatné do sbírky
Popularita her způsobená pandemií je podle šéfa Take-Two trvalá, ústup zájmu nečeká
Roušky odcházejí, hráči zůstávají
Vlastník TikToku kupuje menšinový podíl v českém studiu Madfinger Games
Za desítky milionů korun
Akciový trh má nového predátora. Hodnota Robloxu přeskočila největší herní firmy
Divný Minecraft porazil EA
THQ Nordic se kvůli úspěchu SpongeBoba poohlíží po dalších licencích
Milion prodaných kusů udělal dojem
Kolik se dosud prodalo her ze sérií Total War, Yakuza či Sonic? Sega překvapuje čísly
Miliony a miliony fanoušků
Hráči v Call of Duty přes léto utratili za mikrotransakce čtyřikrát tolik, co loni
Activision si pochvaluje třetí čtvrtletí
Rod Fergusson opouští Gears of War a jde dělat nové Diablo
Rod Fergusson je neodmyslitelně spjatý se sérií Gears of War, na jejíchž dílech nejprve spolupracoval a později je i vedl. Nyní se rozhodl pro změnu a studio The Coalition, kterému šéfuje, vymění za Blizzard a jeho Diablo.
Tvůrce série GTA Dan Houser odchází z Rockstar Games
„Dle západní medicíny se ischias, zvaný lidově houser či ústřel, objevuje převážně ve středním věku, a to hlavně pak u mužů. Jedná se o náhle vzniklé bolesti v oblasti bederní páteře,“ píše se na webu Patentní medicína. Dan Houser si sice prošel dovolenou, o jejíž délce se nikomu z nás ani nesnilo, ale asi to nebude bolest zad, kvůli níž opouští slavnou společnost, kterou pomohl založit.
Univerzita Karlova zakládá vlastní herní studio Charles Games
Na západních univerzitách jsou co se týče propojení světů počítačových her a formálního vzdělávání sice trochu dál, tuzemská Univerzita Karlova ale v těchto dnech dosáhla v tomto oboru zajímavého milníku: otevírá vlastní herní studio, potažmo inkubátor pro mladé vývojářské týmy. Pod hlavičkou Charles Games plánuje vydávat vlastní tvorbu a podporovat nadějné talenty nejen v řadách studentů.
Herní průmysl vloni vydělal 2,7 bilionu korun
Pokud máte rádi statistiky a zajímá vás, jaké peníze se točí v herním odvětví, pak je tento článek určený právě vám. Statistická společnost SuperData spadající pod monitorovací společnost Nielsen vypracovala přehled příjmů nejvýdělečnějších digitálních her za rok 2019. Data pocházejí z největších firem jako Activision Blizzard, Ubisoft, Tencent, Wargaming, Google, PayPal, nebo třeba Visa.
Studio Codemasters koupilo tvůrce Project CARS za 700 milionů korun
Pokud se Codemasters báli o svůj status závodní velmoci, tak teď už vážně nemusejí. Proč se přetahovat s konkurencí o jedno publikum, když si tuto konkurenci můžete koupit a těžit i z jejích produktů? Další hry týmu Slightly Mad Studios proto vyjdou pod patronací Codemasters.
Call of Duty: Mobile láme rekordy. Stáhlo si ho přes 100 milionů lidí
Mobilní verze klasického Call of Duty je venku teprve týden a už zaznamenala 100 milionů stažení na Google Play a App Store. Střílečka od Activisionu ve spolupráci s TiMi Studios čínského Tencentu nechala daleko za sebou launch Mario Kart Tour, které si za první týden stáhlo 90 milionů lidí, ale taky startovní týdny mobilního Fortnite nebo PUBG.
Pokémon Masters utržili za první týden 609 milionů, ale pořád je to méně než Pokémon GO
Kdyby Pokémon GO založené na augmentované realitě neexistovalo, byla by mobilní hra Pokémon Masters tou nejúspěšnější v pokémoní sérii. Takhle jí náleží alespoň druhé místo, od spuštění 31. srpna vydělala vývojářům z DeNA přes 26 milionů dolarů (přes 600 milionů korun). Za první čtyři dny od vydání zaznamenala aplikace 10 milionů stažení.