Před nějakými pěti, šesti lety si v Sony vymysleli program China Hero Project, což byl v podstatě inkubátor čínských her. V rámci dvou uskutečněných výběrových řízení v letech 2017 a 2019 bylo finančně podpořeno 17 her, z nichž sedm se dočkalo svého vydání.
Projekt se ale s příchodem pandemie odmlčel, aby se právě teď znovu vrátil na scénu s třetím kolem (víme díky Reuters). Sony v něm hodlá do každého vybraného studia nasypat 1 milion čínských jüanů, tedy 3,3 milionu korun.
Nepočítá se přitom jen s malými indie týmy, ale i studii o desítkách zaměstnanců. Vybráno bude 10 nebo více her nejrůznějších žánrů. Sony dále prozradila, že z minulých kol ještě vydá dvojici her Lost Soul Aside a Convallaria
Sony se stejně jako Microsoft snaží najít nejrůznější cesty k masivnímu čínskému trhu. Zatímco Microsoftu se například podařilo dostat do svého předplatného úspěšnou hru Naraka: Bladepoint, tak Sony má na kontě obrovský zářez v podobě konzolové exkluzivity Genshin Impactu, jedné z nejvýdělečnějších her.
Podle prezident Tacua Egučiho v Sony Interactive Entertainment Šanghaj byl právě úspěch Genshin Impactu hlavním strůjcem většího zájmu o čínský trh. Zároveň je vztah s tvůrčím studiem miHoYo prý velice silný, takže se dá předpokládat další spolupráce se Sony i v budoucnosti.
Přitom to ale na čínském trhu s konzolemi není žádná sláva. Šéf Sony Interactive Entertainment Jim Ryan prozradil, že se v celé Číně mezi jejích 1,4 miliardy obyvatel prodalo pouhopouhých 3,5 milionu kusů PlayStationu 4 a od května roku 2021, kdy se v Číně začal prodávat PlayStation 5, po něm sáhlo jen 670 tisíc hráčů. Eguči ale věří, že PS5 dvojnásobně překoná prodeje PS4 a měl by s tím pomoct právě program China Hero Project.
V Číně „konzolové války“ na plné čáře vyhrává Nintendo, ale mezi hlavní hrací platformy tam patří počítače a ještě víc mobily. Možná právě kvůli Číně se v Sony nedávno rozhodli zřídit divizi zasvěcenou mobilnímu hraní…