Take-Two vydělává na mikrotransakcích víc než na čemkoliv jiném. Řádově desítky miliard ročně

Hovory s investory za určitá období fiskálního roku jsou výborným zdrojem zajímavých čísel a poznatků. Takový hovor nedávno uskutečnilo vydavatelství Take-Two a už z něj prosákly na povrch zajímavé informace jako 7 milionů prodaných kusů Mafie III a 93 titulů ve vývoji rozplánovaných na následujících pět let. Teď se přidává výše zisků tohoto molochu, informace o mikrotransakcích a čísla prodejů dalších her. Včetně druhé nejprodávanější hry na světě.

Kotaku: Gearbox ani přes úspěch Borderlands 3 vývojářům neplatí slíbené bonusy

Loňské Borderlands 3 při vydání lámaly rekordy, podle vydavatele 2K se staly jeho vůbec nejrychleji prodávaným titulem a díky nim se celá série stala „miliardovou“. Zkrátka hit po všech stránkách. I proto je překvapivá informace, s níž včera přišel investigativní novinář Jason Schreier – šéf Gearboxu Randy Pitchford měl v minulých dnech svým zaměstnancům oznámit, že dostanou bonusy, nikoliv ovšem v takové podobě a výši, jak jim bylo dříve slíbeno.

Veterán BioWare Mike Laidlaw odchází z Ubisoftu

Sotva se Mike Laidlaw v quebeckém Ubisoftu ohřál, už z něj odchází. Na svém Twitteru oznámil, že 31. leden pro něj byl posledním dnem ve firmě, kde pracoval na blíže nespecifikovaném projektu, který pro něj ale před rokem byl dostatečnou motivací se přestěhovat přes polovinu kontinentu. Předtím se proslavil zejména svou prací na sérii Dragon Age.

Herní průmysl vloni vydělal 2,7 bilionu korun

Pokud máte rádi statistiky a zajímá vás, jaké peníze se točí v herním odvětví, pak je tento článek určený právě vám. Statistická společnost SuperData spadající pod monitorovací společnost Nielsen vypracovala přehled příjmů nejvýdělečnějších digitálních her za rok 2019. Data pocházejí z největších firem jako Activision Blizzard, Ubisoft, Tencent, Wargaming, Google, PayPal, nebo třeba Visa.

Studio Codemasters koupilo tvůrce Project CARS za 700 milionů korun

Pokud se Codemasters báli o svůj status závodní velmoci, tak teď už vážně nemusejí. Proč se přetahovat s konkurencí o jedno publikum, když si tuto konkurenci můžete koupit a těžit i z jejích produktů? Další hry týmu Slightly Mad Studios proto vyjdou pod patronací Codemasters.

Fortnite zaznamenalo masivní propad ve výdělcích z mikrotransakcí

Agentura Superdata zveřejnila čísla výdělků videoher za měsíc září. Na PC si prvenství ulovilo čínské MMO Dungeon Fighter Online, na konzolích vládlo NBA 2K20. Kromě toho, že se některé čerstvě vydané tituly nachází v žebříčku podezřele nízko, se významně propadla také nejhranější battle royale současnosti. Oproti srpnu si Fortnite podle odhadů pohoršilo skoro o polovinu.

Borderlands 3 a další kolo rekordů – nejprodávanější, nejdigitálnější, nej…

Před týdnem to byly rekordy v počtu souběžně hrajících hráčů a plácání se po zádech na straně Gearboxu, teď tu máme zprávy a rekordních prodejích a plácání se po zádech vydavatele 2K. Slovo „nej“ se v článku objeví několikrát, protože všechno nasvědčuje tomu, že Borderlands 3 jsou prostě hit.

Red Dead Redemption 2 prodalo 25 milionů kusů, nejvíc Take-Two vydělává GTA Online

Take-Two Interactive se letos daří. Po uzavření prvního kvartálu fiskálního roku 2020 dokonce zvýšil předpokládané zisky pro celý letošní rok. Velký podíl na tom mají příjmy z GTA Online, které si s rekordním spuštěním kasína Diamond nejspíš ještě polepší. Skvěle se ale prodává i NBA 2K19 nebo šestá Civilizace a nabitý kvartál pro Take-Two vlastně teprve začíná.

Focus díky farmaření a upírům zažil rekordní fiskální rok

Focus Home Interactive je francouzskou stálicí na herním trhu. Vydává sice tituly, které zrovna nesbírají ocenění za hru roku, zároveň je to ale taková ta jistota, k níž se čas od času rádi vrátíte. Pro někoho možná pomalý, ale stabilní růst si udržela i za fiskální rok 2018/19, oproti tomu předchozímu se její příjmy zvýšily o více než 20 %. V součtu to pro vydavatele Vampyra nebo Farming Simulatoru stačilo na rekord.

Šéf Epicu chce pomocí exkluzivit změnit herní průmysl

Tim Sweeney, ředitel společnosti Epic, zřejmě nemá chvilku klidu. Často se ocitá pod palbou naštvaných hráčů nesouhlasících se strategií Epic Games Storu, který upírá mnohé očekávané hry Steamu. Většinou tak činí na rok a čas od času na poslední chvíli (Metro Exodus, Anno 1800, Shenmue 3). Ve svém prohlášení Sweeney upřesňuje záměr této strategie.