Za Cyberpunk 2077 si od CD Projektu nechalo vrátit peníze 30 tisíc zákazníků
zdroj: Vlastní foto autora

Za Cyberpunk 2077 si od CD Projektu nechalo vrátit peníze 30 tisíc zákazníků

23. 4. 2021 10:00 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Když loni v prosinci Cyberpunk 2077 nevyšel v úplně ideálním technickém stavu, CD Projekt nabídl vrácení peněz všem zákazníkům, které hra zklamala. Z internetových diskuzí by se mohlo zdát, že takových nespokojenců byla spousta, ale z aktuálního hovoru s investory vyplývá, že si o vrácení peněz přímo u CD Projektu zažádalo zhruba 30 tisíc lidí – za hru, která za první měsíc prodala 13,7 milionů kopií. Množství ovšem nezahrnuje vratky z jiných obchodů, pouze ty, kdy hráči firmu oslovili přímo.

Zástupci společnosti uvádí, že na program Help Me Refund padlo 48 milionů korun (8,46 mil. polských zlotých), což s průměrnou cenou 1 600 korun za jednu kopii přibližně odpovídá – někteří jedinci si nechali vrátit peníze za sběratelskou edici. Naprostá většina reklamujících už dostala zpátky peníze, zbylých 5 % případů protahují problémy s bankami a podobně.

Vedení CD Projektu zároveň během jednání upozornilo, že prodejní křivka Cyberpunku 2077 nemusí být úplně typická kvůli stažení hry z PlayStation Store, kde si hru digitálně nejde koupit až doposud a kdy rozhodnutí Sony mohlo ovlivnit zákazníky i z jiných platforem. I kvůli tomu se 55 % kopií prodalo na PC a Stadii, 28 % na PlayStation a 17 % na Xbox.

CD Projekt zároveň odhalil, že celkový rozpočet Cyberpunku 2077 činil 6,8 miliardy korun, přičemž jeho loňské příjmy podle předběžných finančních výsledků představují přes 12 miliard korun.

Na závěr se firma také vyjádřila k únorovému hackerskému útoku, který prý útočník (či útočníci) neprolomil přímo firemní zabezpečení, ale pronikl na servery skrz užívaný software třetí strany. Podle oficiálního vyjádření byl nejhorším následkem útoku objem práce, o který firma přišla, když zaměstnanci museli dva až tři týdny řešit technické problémy a překážky s ním spojené, namísto aby se věnovali své běžné práci a vývoji.

Nejnovější články