THQ Nordic se kvůli úspěchu SpongeBoba poohlíží po dalších licencích
zdroj: THQ Nordic

THQ Nordic se kvůli úspěchu SpongeBoba poohlíží po dalších licencích

8. 1. 2021 15:00 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Skupina Embracer je švédským holdingem, pod nějž spadá šest dalších velkých skupin včetně THQ Nordic, Koch Media či Saber Interactive. Obří herní holding už několik let skupuje menší studia v Evropě i po celém světě, přičemž v listopadu loňského roku spolkl dalších 13 firem.

Mezi nimi je i vídeňské studio Purple Lamp, které loni v červnu vydalo předělávku skákačky s veselou žlutou houbou v hlavní roli na motivy slavného seriálu Stephena Hillenburga z produkce Nickelodeonu: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated. To nyní spadá právě pod THQ.

SpongeBob od června zvládl prodat přes milion kusů na PC, PlayStationu 4, Xboxu a Switchi, přičemž 21. ledna 2021 vyjde ještě na iOS a Androidu v portu od Handy Games. Za devět dolarů, bez dodatečných mikrotransakcí a plateb.

zdroj: THQ Nordic

Právě SpongeBobův úspěch udělal na THQ Nordic velký dojem a šéf vydavatelství Klemens Kreuzer se teď v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz vyjádřil ke spolupráci s velkými značkami. Podle něj je naprosto klíčové, aby i v budoucnu coby vydavatelé vlastnili studia, která umí jednat a spolupracovat s vlastníky licencí, které ke hrám dokážou přilákat široké publikum.

„Je to věc, co se nám líbila na Purple Lamp – jsou ochotní pracovat s licencemi, dokážou se dohodnout s jejich držiteli. Asi si dokážete představit, že ti umějí být vybíraví, protože jim na svých značkách záleží. A tohle studio odvedlo perfektní práci,“ prohlásil Kreuzer. Tým byl z nabídky nadšený a teď už se zapojil do tří dalších projektů THQ Nordic – pomáhá s vývojem The Guild 3 a dalších dvou neoznámených her se slavnou licencí.

Současná situace přitom tomuto druhu spolupráce příliš nenahrává. Když vyšla původní verze skákačky se SpongeBobem v roce 2003, měl svou vlastní licencovanou hru prakticky každý animák či film. Držitelé licencí ale za posledních 20 let začali být opatrnější a v posledních letech vycházejí z licencí hlavně free-to-play mobilní hry, nebo naopak AAA tituly s obřím rozpočtem.

Podle THQ Nordic je ale úspěch předělávky SpongeBoba důkazem, že se dařit může i titulům, které stojí někde uprostřed. „V posledních pěti až deseti letech se kladl velký důraz na free-to-play model a prémiový model pro licencované hry nebyl první volbou. V THQ Nordic ale neděláme obří AAA hry, které musí prodat miliony kopií, aby pro nás byly úspěšné. Stačí nám relativně málo, takže se budeme snažit SpongeBobův úspěch zopakovat i v budoucnu, se středně velkými licencovanými hrami,“ vysvětluje Kreuzer.

SpongeBob patří mezi populární kreslené postavičky, k nimž si cestu našly nejen děti, které na něm vyrostly, ale mnohdy i jejich rodiče a starší sourozenci. Jak jinak si vysvětlit množství memů a gifů, v nichž tahle milá mořská houba spolu s dalšími obyvateli Zátiší bikin vystupuje!

SpongeBob meme zdroj: anonym

S určitou nostalgií po starých časech souvisí i druhý důvod, proč remake uspěl – je to totiž 3D skákačka. Žánr, který vrchol popularity zažil na přelomu tisíciletí.

Kreuzer nicméně zdůraznil, že THQ Nordic studio Purple Lamp nekoupilo jen proto, aby dřenilo nostalgii a nechalo ho vyrábět remaky a remastery. Dva neoznámené projekty s licencí by měly být novými hrami, ale s nádechem starých časů. Že by se blížila renesance 3D plošinovek?

Studia pod THQ Nordic momentálně vyvíjejí 61 her a pouze třetina z nich (21) je už oznámená. Kreuzer tvrdí, že má vydavatelství rozpracovaný plán do léta roku 2024, přičemž jde o mix her s licencí, nových značek i pokračování zaběhnutých sérií.

Vydavatelství od roku 2011 učinilo celkem 42 akvizic a stále se poohlíží po dalších studiích. Přitom v portfoliu celé Embracer Group není nejúspěšnější – obvykle ho výdělky předežene Koch Media s vydavatelstvím Deep Silver, pod které spadá japonské portfolio firmy a AAA tituly. Jmenovitě třeba série Yakuza, Persona, Metro nebo Saints Row. Pořád jde ale o jeden holding, takže úspěchy jednoho nijak nepodkopávají zbytek skupiny. Ba naopak, Kreuzer říká, že struktura společnosti dává studiím větší svobodu a vývojáři díky obřímu portfoliu nejsou pod časovým tlakem.

„Loni se nám dařilo skvěle, v prvních dvou kvartálech jsme měli skvělý line-up díky SpongeBobovi, Desperados, Destroy All Humans a Kingdom of Amalur: Re-Reckoning. Tento rok to ale může být jiné – Deep Silver a Saber můžou mít skvělý line-up a vydělat víc. Máme štěstí, že jsme součástí skupiny, kde se ve vedení můžeme střídat. Když vím, že mají ostatní vydavatelství na další čtvrtletí přichystané skvělé hry, nemusím se tolik stresovat s vydáváním těch našich a klidně se zaměřit na správné načasování,“ uzavírá Kreuzer odpověď na otázku, jestli je pro THQ Nordic výhodné být součástí většího celku.

Nejnovější články