Studio Vicarious Visions se stalo součástí Blizzardu

25. 1. 2021 12:45 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Vydavatelství Activision Blizzard těsně před víkendem prostřednictvím serveru GamesIndustry oznámilo, že se studio Vicarious Visions stalo součástí Blizzard Entertainment. Víc než dvě stovky zaměstnanců, kteří v nedávné době pracovali třeba na remaku Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, tak už nebudou tvořit hry samostatně.

Studio Vicarious Visions založené v roce 1990 odkoupil Activision před 16 lety. Na svém kontě má třeba konzolovou trilogii se Spider-Manem, z velké části se podílelo na pozdějších dílech Guitar Hero a stojí také za sérií Skylanders. Z posledních let pak za zmínku stojí právě zmiňovaná předělávka Tonyho Hawka či remake Crash Bandicoot N. Sane Trilogy.

„Potom, co jsme s Vicarious Visions nějakou dobu spolupracovali a měli skvělé vztahy, Blizzard usoudil, že je zde příležitost pro dlouhodobou podporu,“ vysvětlil mluvčí společnosti Activision. Dosavadní šéfka Vicarious Visions Jen Oneal se v rámci Blizzardu stala výkonnou viceprezidentkou pro vývoj a přímou podřízenou prezidenta J. Allena Bracka. V její funkci ji nahradí Simon Ebejer.

S podrobnějším vhledem do situace v Blizzardu přispěchal investigativní herní novinář Jason Schreier. Článek na GamesIndustry uvádí, že Activision odmítl komentovat, na čem Vicarious Visions v rámci svého nového zařazení mají pracovat. Podle Schreiera je oním tajemným projektem remake Diabla 2.

Právě o zmrtvýchvstání Diabla 2 s podtitulem Resurrected se v souvislosti s VV spekulovalo už loni v květnu. Předělávka akčního RPG měla podle Schreiera být původně dalším z projektů „týmu 1“ v rámci Blizzardu.

Historicky byl tým 1 oddělený od „týmu classic“, přibližně v roce 2018 se ale skupiny spojily a od té doby pracovaly na podpoře StarCraftu 2, Heroes of the Storm, remasteru prvního StarCraftu a také na velmi nepovedeném Warcraft 3: Reforged. Schreier za jeho mizernou kvalitou vidí časový tlak kvůli penězům. Z pohledu Activisionu Blizzard dlouhodobě nedosahuje očekávaných finančních výsledků a remake legendární strategie měl být spolehlivým způsobem, jak vydělat spoustu peněz s relativně malým úsilím. V tomto případě ale přecenil síly vývojářů a uspěchaný výsledek hráče ani v nejmenším nepotěšil, což se odrazilo v recenzích i na prodejích.

Dalším projektem týmu 1 měl být podle Schreiera právě remake Diabla 2, ovšem po neúspěchu Warcraft 3: Reforged byl celý tým rozpuštěn. Vývojáři, kteří si nenašli místo v rámci firmy, mnohdy mnohaletí veteráni herního vývoje, si museli hledat práci jinde. Někteří z nich kupříkladu v jednom z dvojice studií pod společností Dreamhaven, které v září příhodně založil spoluzakladatel Blizzardu Mike Morhaime.

Práci na prozatím neoznámené předělávce Diabla 2 přikleplo vedení týmu 3, které na něm blízce spolupracuje právě s Vicarious Visions a jinak se věnuje vývoji Diabla 4.

Nejnovější články