Podle amerických politiků za střelbu v Texasu a Ohiu částečně můžou počítačové hry

Za víkendovou střelbu v texaském El Pasu a ve městě Dayton v Ohiu, která si vyžádala 29 lidských životů, jsou alespoň částečně zodpovědné počítačové hry. To vyplývá z komentářů některých amerických politiků včetně nejvyššího zástupce Republikánské strany ve Sněmovně reprezentantů, Kevina McCarthyho. Podle něj videohry „dehumanizují lidi“.

Ghost Recon Breakpoint dostane na PC funkce navíc

Kde jsou ty časy, kdy byl Ubisoft nejnenáviděnější herní firmou. Teď už několik let platí za toho hodnějšího policajta a na budování své reputace „myslíme v první řadě na hráče“ průběžně pracuje. Taktická akce Ghost Recon Breakpoint kupříkladu není žádná konzolovka. Tedy na konzolích samozřejmě vyjde, PC hráči si ovšem vysloužili vlastní trailer. Rebelové!

Roblox předběhl Minecraft, má více než 100 milionů hráčů měsíčně

Pokud jste o Robloxu nikdy v životě neslyšeli, zřejmě jen nejste v jeho cílové skupině anebo v ní nemáte děti. Free-to-play MMO existuje od roku 2006 a Minecraftu se mimo zjednodušené grafiky podobá hlavně svobodou v tvoření. Za 13 let své existence nabralo na popularitě, měsíčně si ho zapne přes 100 milionů uživatelů.

Pandemic: Rychlé nasazení - recenze realtimové deskovky

ETA 5 minut. Takže makáme, makáme. Voda ready. Připravit vakcíny. Jak to, že nejsou připravený mobilní generátory. Jedeme! Jedeme! Výsadek za 3, 2, 1. Hotovo. Tak kde máme další problém… Já vím, že je to deskovka. Ale realtime. Roleplay. Vžití do role, chápeš!

Podívejte se, jak běží a vypadá Wolfenstein: Youngblood na PC (video srovnání)

Wolfenstein: Youngblood si od Ondřeje Šváry vysloužil sedmičkovou recenzi. Od hráčů očekávajících další titul s podporou ray tracingu si ale novinka pravděpodobně vysloužila nadávky. Hra byla silně propagována jako titul s technologií RTX, těsně před launchem se ale vývojáři rozhodli, že trasování paprsků do hry přidají až později v rámci patche. To nedělá úplně dobrý dojem, když si navíc vzpomeneme, jak dlouho to trvalo u poslední Lary. I přesto se na grafické detaily a výkon hry podíváme ve videu.

Vzpomínáme: Doom 3 zkusil překonat své jméno a byl po zásluze potrestán

Asi jen málokdo čekal, že první kroky v Doomu 3 budou připomínat spíše úvod Half-Life než frenetické přestřelky první hry. Snaha o cosi nového se ovšem v případě Dooma 3 nepodepsala pouze pod úvodem. Od spawnování nepřátel po prokletou baterku dnes Doom 3, který vyšel před 15 lety, 3. srpna 2004, působí jako úskok stranou. Ve své době hra způsobila skoro malý puč uvnitř id Software a kráčela v duchu pomíjivých dobových trendů.

Starcraft II: Umělá inteligence Alphastar se nezadržitelně zlepšuje

Je tomu 6 měsíců, co Google představil svou nejpokročilejší umělou inteligenci Deepmind Alphastar, a od té doby jsme se o ní dozvěděli fascinující novinky. Vývojový team Deepmind se před pár týdny dohodl s Blizzardem a vypustil několik různých agentů umělé inteligence mezi běžné hráče 1v1 na evropském žebříčku Starcraftu II s cílem ověřit, jak daleko se v něm dostanou při stejných podmínkách, jako mají běžní hráči.

Sky: Children of Light – recenze

Patrně největší chvála, které se mobilní hře může dostat, je, že jako mobilní hra vůbec nepůsobí. Když se ve Sky: Children of Light člověk spustí ze sněhem zaváté římsy, jen aby se svezl po jiskřivě bílých pláních, nemá příliš pocit, že by hrál cosi do kapsy. Když se rozletí nad sytě zelenými stébly trávy, jimiž cloumá vichr, skoro si ani neuvědomuje, že hraje na mobilu. Thatgamecompany zkrátka umí, příkladem budiž jejich Flow, Flower či všeobecně a právem zbožňovaná Journey. A Sky v mnohých ohledech zachází ještě dále. Mohla to být nefalšovaná mobilní desítka. Jenže jí tu a tam přeci jen něco chybí.

Podívejte se, jak jsme hráli Outer Worlds, sci-fi RPG od tvůrců Falloutu

The Outer Worlds od Obsidianu vypadají jako nadějné sci-fi RPG, které spojuje akční pasáže se spoustou mluvení. Aleš měl možnost zahrát si několik hodin tenhle titul na exkluzivní předváděčce v Mnichově a také si přivezl video, které si můžete prohlédnout a které nikde jinde neuvidíte (protože si každý samozřejmě nahrával vlastní záznam).

LongPlay – Hitman 2 #4: Ano, šéfe!

Vašek v tomhle díle vystřídá hodně obleků, ale osudový mu bude převlek kuchaře. Proč? Inu, koukejte a dozvíte se. Jen se připravte na to, že to bude pořádné maso – podle toho jsme také vybírali úvodní obrázek. Ostatně sami už jistě dobře víte, že pokud před Vaškem střelné zbraně důkladně neschováte, dlouho váhat nebude...

Trailery na Borderlands 3 představují Zanea, Moze a jejího medvídka

Kooperativní looter shooter Borderlands 3 vychází za měsíc, je tedy načase si představit jeho Vault Huntery neboli hratelné postavy, které budou celkem čtyři. Prozatím tu máme osamělého irského asasína a bývalou vojandu v obřím mechovi, oba drsné jako šmirglpapír.

Propracovaný mod vám ulehčí Kingdom Come: Deliverance

Stížnosti na to, že je nějaká hra příliš těžká, nebo naopak lehká, posloucháme prakticky neustále. Často si sice můžete nastavit obtížnost, ale některým to nestačí. Naštěstí na PC existuje modderská komunita, která méně zkušeným hráčům dokáže usnadnit život a harcovníkům zase nějaká ta závažíčka přiložit. Mod od Jindry1403 vytvoří z Kingdom Come přístupnější zážitek.

Adventura The Church in the Darkness láká na Chrise Avellona a Brendu Romero

Mysteriózní stealth adventuru, kde musíte svého příbuzného vysvobodit ze spárů tajemné sekty, si možná pamatujete z Vaškova loňského článku. Vychází dnes a její tvůrci zvolili na herní poměry celkem neotřelý způsob propagace: Namísto spousty trailerů a otřepaných frází lákají na velká jména spoluautorů scénáře. Avellone, Laidlaw, Romero, Meretzky, Moriarty… Z toho nemůže vzniknout nic špatného, ne?

Multiplayer Call of Duty: Modern Warfare se vrací ke kořenům série

Nový díl nekonečné série Call of Duty vypadá od začátku šitý na míru veteránům, které příliš nenadchly poslední díly zaměřené na blízkou či vzdálenější budoucnost, na zběsilé pobíhání po stěnách a double jumpy, a včerejší představovačka hry více hráčů to jen potvrzuje. Multiplayer Modern Warfare vyzývá na souboj spíš Battlefield V a Insurgency: Sandstorm než Apex Legends a Fortnite.

Boj andělů a démonů v Devil‘s Hunt má datum vydání

Démoni jsou zlí, to ví každé malé dítko. Hlavní hrdina Devil‘s Hunt Desmond zjišťuje, že by mohl být jedním z nich. Démonem, ne dítětem. Každopádně z toho nemá moc velkou radost a vy mu s tímhle vnitřním rozkolem dobra a zla budete muset na podzim pomoct. Nebo příští rok na konzolích včetně Switche.

Cyberpunk 2077 doprovodí karetní hra a nová edice RPG

Chystané RPG od CD Projektu RED se zakládá na stolní předloze Cyberpunk 2020, ale nedá se předpokládat, že by ji všichni fanoušci Cyberpunku 2077 měli někdy možnost hrát. Proto ještě před vydáním hry vyjde v začátečnické edici. Spolu s ní se chystá taky karetní kyberpunkový spin-off Afterlife.

Dojmy: Iratus: Lord of the Dead není pouhá kopírka Darkest Dungeonu

„I live again!“ Pokud se vám teď vybavila úvodní hláška doprovázející ono slavnostní povstání zrovna vzkříšeného Caleba vyzbrojeného pouze vidlemi z vlastního hrobu, jste na správné adrese. Stejně jako v Blood, slavné kultovce z devadesátek zabývající se problematikou krve a krvácení, i zde hlavní postava promlouvá k hráči svým podmanivým hlasem plným arogance a škodolibosti. Vše komentující vypravěč zde spoluvytváří páteř temného dobrodružství plného šílenství a utrpení, podobně jako v Darkest Dungeon. I přesto, že se na první pohled Iratus: Lord of the Dead jeví jako jeho xeroxová kopie, nebo spíše jakýsi spin-off, není to tak úplně pravda.

Playnite: Jak funguje spojená herní knihovna od českého tvůrce

Digitální trh s hrami se nebývale rozdrobil. Takřka platí, že co hra, to herní klient. A co klient, to malý izolovaný seznam zakoupených her, o kterých ztrácíme přehled. Naštěstí již vznikají služby, které mají v našich herních sbírkách znovu udělat pořádek. Například Playnite od českého programátora Josefa Němce. Zajímavou aplikaci jsme vyzkoušeli za vás.

GRID prezentuje městský havanský okruh s Fernandem Alonsem

Náš redakční závodní expert Patrik má dovolenou, příjemná povinnost odbavit automobilové kočkování tedy tenhle týden připadla mně. Fernanda Alonsa naštěstí zná i naprostý laik, jako jsem já – a právě on Codemasters u GRID dělá profesionálního konzultanta. A taky jednoho z AI protivníků přímo ve hře.

Šestá GPTV recenzuje střílečku Wolfenstein: Youngblood a vzpomíná na první KOTOR

S menším zpožděním, ale zato s dvojnásobnou dávkou humoru, je tu opět herní pořad GPTV z dílny CZC.cz, ve kterém se můžete těšit na recenzi kooperativního Wolfensteinu: Youngblood, svižné novinky a průlet aktuálními červencovými tituly.