První teaser na seriál Pán prstenů naznačuje zaměření na Númenor a vykování Prstenů moci
Vysokorozpočtový seriál Pán prstenů od Amazonu je prozatím zahalen oparem tajemství, za jaký by se nestyděl ani dávný Doriath. Neznáme datum vydání, nevíme, kdo bude koho hrát, vlastně ani není jisté, o čem přesně seriál bude. Něco málo ovšem přece jen objasňuje první teaser.
Sony slaví 100 milionů prodaných PlayStationů 4
O tom, že současnou generaci konzolí vyhrálo Sony, není pochyb. Přestože prodeje konzole PlayStation 4 v posledních letech kvůli končícímu cyklu zpomalují, dosáhla společnost magického milníku 100 milionů prodaných kusů nejrychleji v historii. A další zajímavost: Podle poslední finanční zprávy prodeje digitálních kopií her pro PS4 překonaly fyzické disky.
Sweryho detektivka se zvířátky The Good Life se odkládá
The Good Life, kickstarterový projekt od Hidetaky Suehira zvaného SWERY, asi netřeba příliš představovat – detektivku o fotografce uvízlé v městečku, kde se všichni jednou za měsíc mění v psy a kočky, načrtl třeba Patrik před dvěma lety. Na vývoj se nakonec vybralo přes 17 milionů korun a hra měla vyjít na konci letošního roku, tvůrčí tým ale teď přišel se smutnou zprávou, že se datum vydání odsouvá.
Fire Emblem: Three Houses - recenze
Populární série především strategických RPG (SRPG) z japonských sopek a hájů se vrací. Poprvé na Nintendu Switch a opět s velkou parádou. Fire Emblem: Three Houses se přesunula na novou platformu, svou základní formulku jen trochu proměnila a přitom si pořád drží svůj tradičně vysoký standard.
Vztah mezi Sony a Microsoftem je založený víc na spolupráci než na konkurenci, říká Phil Spencer
Americký hospodářský magazín Fortune uveřejnil třičtvrtěhodinový rozhovor výkonným ředitelem herní divize Microsoftu Philem Spencerem. V něm mimo jiné pohovořil o vztazích se Sony, Googlem, Nintendem a dalšími velkými hráči. Navzdory zdánlivé konzolové válce, kterou vnímá společnost zvnějšku, je ale jejich vztah mnohem méně založený na konkurenci, než by se na první pohled mohlo zdát.
Mysteriózní Control předvádí příběhový trailer s lynchovskou atmosférou
Nový počin od studia Remedy Entertainment se odehrává v bizarním světě, kde jsou nadpřirozené jevy čímsi každodenním. Nebo minimálně běžným předmětem zkoumání. V novém příběhovém traileru pro Control k vám promluví tajemný muž, který varuje příchodem Sykotu – ať už to znamená cokoliv.
LongPlay - Hitman 2 #3: Vítejte v džungli
Vaškovi se minule moc nedařilo, a tak přichází na řadu Adam a jde se do džungle. Konkrétně na misi Three-headed serpent, kdy musíme sejmout hned tři cíle, což je většinou víc než obvykle. Tentokrát uvidíte, jak si s tříhlavou zmijí poradí Adam a příště zase Vašek.
Relaxační Koral je milostným dopisem pro oceán
Jaké by to asi bylo, být mořským proudem? Nad touhle trochu neobvyklou otázkou se zamyslel nezávislý vývojář Carlos Coronado a vytvořil Koral, oddechovou logickou hru, kde v 3D podmořských dioramatech vdechujete život temným hlubinám a můžete se alespoň na pár hodin cítit jako ryba ve vodě.
Mikrotransakce z Ultimate Teamu vydělávají víc než samotná FIFA
Když nevíte, jak na hře vydělat absurdní množství peněz, umístěte do ní „mechaniky překvapení“. Možná vás ale překvapí, jak výdělečné tyhle mechaniky ve skutečnosti jsou. Příjmy ze sportovních mikrotransakcí totiž za poslední fiskální rok tvořily více než čtvrtinu příjmů celé společnosti Electronic Arts. A to i navzdory zákazům a kritice v posledních letech.
Nový trailer pro Death Stranding představuje Heartmana, který umírá 60x denně
O postavě představované Nicolasem Winding Refnem hlavní tvůrce Death Stranding Hideo Kodžima promluvil před týdnem na Comic Conu, promítané video ale na internet Sony nahrálo až teď. Heartmanovo srdce ho zradí každých 21 minut, tři minuty má pak na nelehký úkol nalézt v záhrobí svou rodinu, než ho zabudovaný defibrilátor zas přivede k životu.
Nejčtenější články týdne: Warframe, hardware i Fortnite
Byť to není ten úplně nejčtenější článek týdne, překvapilo nás, že se do pětice nejčtenějších článků za poslední týden dostal Warframe. A to navíc nebyl ani článek ale „pouhý“ GamesPlay, kde jsme si ukazovali aktuální stav hry. U jednoho videa určitě neskončíme – Warframe nás zajímá a minimálně Lukáš ho teď intenzivně hraje. Takže se u něj ještě někdy v budoucnu určitě uvidíme.
Jednočlenné studio Polygon Art chystá taktickou střílečku Beyond Enemy Lines 2
Beyond Enemy Lines 2 možná nemá vizuální kvality známé ze sérií Battlefield a Call of Duty, ale na těch také nedělá jeden jediný vývojář. Ten si navíc dal za cíl už s prvním dílem udělat hru, která na trhu chyběla – duchovního nástupce Project IGI. Dvojka bude kráčet v těch samých stopách.
Jupiter Hell je Doom viděný seshora, s RPG prvky a pauzováním boje
Jupiter Hell je sice roguelike, díváte se na něj shora a démony kosíte na Jupiteru a ne na Marsu, ale jinak je inspirace v Doomu zjevná. Jeden nařachaný týpek běhá po důlních koloniích na měsících Jupiteru, navštěvuje vesmírné vojenské stanice a najde si čas i na civilní sektory. Všude kosí hordy nepřátel (třeba motorovkou) bez pomoci kohokoliv dalšího.
Wolfenstein: Youngblood - recenze
Akční hrdina BJ Blazkowicz zmizel ze scény, ale sága Wolfenstein pokračuje neobyčejně svěžím spin-offem Wolfenstein: Youngblood. Štafetu protinacistického odboje převzaly drsňákovy dcery Jess a Soph, s nimiž se do hry vklínil kooperativní multiplayer a špetka RPG žánru. Ve spojení s tradičním akčním nářezem čekejte špičkovou zábavu, i když zatím v poněkud problematickém technickém zpracování.
Retro GamesPlay – hrajeme Quake 2 s raytracingem
Střílečka Quake 2 od studia id Software trochu překvapivě nebyla přímým pokračováním jedničky a ani následující Arena na ni nenavazovala. Namísto pravděpodobnějšího remaku jsme se nedávno dočkali obohacení titulu z roku 1997 o technologii raytracing. Likvidaci emzáků si tak v dnešním Retro GamesPlayi vychutnáme s realističtějším nasvícením a vylepšenou grafikou.
Herní horor Blair Witch ukazuje záběry z hraní s pejskem
Nemuseli jsme v redakci narychlo shánět přehrávač VHS, abychom si nové záběry z Blair Witch mohli vychutnat, zamířili jsme pro ně jenom na web časopisu Game Informer. Herní verze kultovní klasiky pochází z dílny hororových veteránů Bloober Team, autorů série Layers of Fear nebo Observer. V legendárním prokletém lese v ní coby bývalý policista pátráte po zmizelém chlapci.
Jeden nic neslyší, druhý nic nevidí - adventura Weakless se s hlavními hrdiny nepáře
Weakless je hezká adventura s krásnou hudbou, která na první pohled nedává jasně najevo, co je jejím největším lákadlem. V traileru si sice všimnete podivných momentů, kdy přírodní svět najednou ztratí všechny barvy a vypadá, jako by hra ještě nedostala textury, ale třeba vás hned nenapadne, jaký to má význam. Jde o slepotu a hluchotu.
LongPlay - Hitman 2 #2: Řádíme na exotických závodech
Minulá Hawke’s Bay byla jen zahřívacím kolem. Hitman 2 začíná naplno až v Miami, kde musíte zabít dva lidi motající se poblíž exotických závodů. Vašek s Adamem jsou připravení tak, jako vždycky – minimálně. Co bude následovat, tušíte nejspíš sami...
Předplatné EA Access dorazilo na PlayStation 4, vyjde měsíčně na stovku
Electronic Arts před měsícem oznámila, že se její předplatitelská služba EA Access skoro pět let po spuštění objeví také na PlayStation 4. Předevčírem se tomu tak skutečně stalo, nabídka je nicméně oproti konzoli od Microsoftu poněkud chudší, což byl i původní důvod, proč u Sony tak dlouho absentovala. Chybí především starší tituly z PS3, ale k Fifě, NHL nebo Battlefieldu V se dostanete levně.
Akční RPG Pagan Online vyjde hned po Gamescomu
Asi nejpřekvapivější hrou, kterou můžete v portfoliu Wargamingu najít, je Pagan Online. Nejde o žádné World of něco, neřeže se zde 15 a 15 hráčů na obsáhlých mapách, nelítají zde reálné peníze za odemykání nového obsahu. Vůbec to do jejich portfolia nesedí, ale je hezké, že se společnost nechce profilovat jen jako tvůrce multiplayerových her s milionovými měsíčními výdělky. Pagan Online je totiž singleplayerová kooperativní řež ve stylu Diabla.