Dojmy z Gamescomu: Wargaming chystá solidní taktickou akci Caliber a ozvláštní World of Warships ponorkami
Pryč jsou ty časy, kdy se společnost Wargaming profilovala jako tvůrce „World of“ her. Najednou jsou tu hry jako Pagan Online a Caliber, které do zavedeného stylu vůbec nezapadají, vzbuzují skepsi, ale o to víc nás nakonec mohou překvapit. Na zavedené značky se ale nezapomíná, čehož je důkazem chystané zásadní rozšíření lodí.
Dojmy z Gamescomu: Unity of Command II nabízí kompromis mezi klasickou tahovou strategií a maximálním realismem
Na západní frontě už jsem strategizoval tolikrát, že to chce něco pořádného, abych byl vytržen z mírné letargie. Naposledy se to povedlo asi Steel Division: Normandy 44, ale od té doby už mě to zpátky do Normandie nijak netáhne. Za límec mě ale začíná popadat Unity of Command II, zajímavý mix mezi hardcore válečnou simulací (tzv. wargame) a tahovkou pro běžné smrtelníky.
Dojmy z Gamescomu: Sandboxové RPG Project Witchstone nešetří superlativy - oprávněně
Když vám vývojáři představují vlastní hru, umějí být pěkní tlučhubové. Naslibují nám hory doly, vychválí nezajímavé, obyčejné mechanismy do nebes, udělají vše pro to, abyste uvěřili, že právě tenhle jejich projekt je něčím výjimečným. A vy pak uvidíte hru v běhu a hodně rychle vychladnete. Project Witchstone není takový případ. Až neuvěřitelné sliby jsem viděl v běhu a dokořán otevřená ústa ne a ne zaklapnout.
Fight Club #440 s Davidem Rynešem hlavně o Gamescomu
Gamescom, Gamescom, Gamescom. V týdnu, kdy probíhá největší herní výstava se ani o ničem jiném bavit nemůžeme. Hlavní téma dnešního Fight Clubu s pořadovým číslem 440 je tak naprosto jasné. Ve složení Adam, Šárka, Jirka a David Ryneš si tak probeme ty největší pecky z německé výstavy, ale podíváme se i na ta divná oznámení, cringe momenty a vůbec nepříliš povedené věci.
Ve Watch Dogs Legion lze hrát za důchodce, který může náhodně umřít
Už od oznámení na letošní E3 víme, že ve Watch Dogs Legion můžete hrát za kohokoliv. Z NPCček (non-player characters) se tak stávající NPCčka (now-player characters) a teď víme, že budete moct hrát i za Alana, jehož speciální schopnost se jen tak nevidí. Alan totiž může kdykoliv zcela náhodně umřít.
V prvním příběhovém DLC do Metro Exodus to rozpálíte s plamenometem
Metro Exodus vyšlo sice už v únoru a pokud tak máte dávno dohráno, můžete si znovu nasadit masku a vrátit se zpátky do tunelů. Na Gamescomu představené první příběhové DLC s názvem The Two Colones totiž rovnou vyšlo a pošle vás do novosibirských klaustrofobních tunelů.
Sci-fi Disintegration je mix akce a realtime taktiky, kdy udílíte rozkazy ze své létající motorky
Jeden z tvůrců Halo, Marcus Lehto, si před měsícem založil vlastní studio V1 Interactive, se kterým chystá týmovou sci-fi střílečku Disintegration. Ta vyjde pod hlavičkou divize Take-Two Private Division. Na včerejší tiskové konferenci zahajující letošní Gamescom pak v rámci traileru odhalil nejen první záběry z hraní, ale i nějaké to příběhové pozadí futuristické akce.
Podívejte se na první video Bětky, Patrika a Vaška z Gamescomu
Za včerejší den toho naše výprava stihla opravdu hodně. Sledovat jejich nadupaný itinerář bylo jako pohled na trio workoholiků. Za první den stihli vidět spoustu her a jak vidíte u nás na webu, ještě během toho stíhají psát dojmy z vyzkoušených titulů. Nicméně nejen psaným slovem je člověk živ, a tak se Bětka chopila kamery a v prvním videu z letošního Gamescomu udělala krátký sestřih, který má primárně vystihnout atmosféru, která na výstavišti panuje.
Jak se podařilo rozhýbat Zaklínače 3 na Nintendu Switch?
Že na Nintendo Switch vyjde Zaklínač 3, by před pár měsíci nikdo nesázel. Hra, která dává zabrat i „velkým“ konzolím PlayStation 4 a Xbox One, portována na mobilní hardware, a ještě ve verzi s oběma datadisky? Náročný úkol. K jakým kompromisům se museli vývojáři uchýlit a jak momentálně předělávka vypadá, vyzvěděla z první ruky i z rozhovoru redakce Digital Foundry.
Dojmy z Gamescomu: Blacksad není příští The Wolf Among Us, ale jen špatná detektivka
Příběhovým adventurám ve stylu studia Telltale bych zákonem nakázal dodržovat jedno základní pravidlo: Nezačínejte nepřeskočitelnou cutscénou plnou quick time eventů! Zločince by čekala mírná pokuta, ale v případě obzvlášť ohyzdného porušení bychom mohli přistoupit i k přísnějším trestům. Blacksad: Under the Skin by z fleku dostal elektrické křeslo.
Dojmy z Gamescomu: Darksiders Genesis je ambiciózní diablovka s překvapivými systémy
Série Darksiders se dočká překvapivé odbočky s podtitulem Genesis. Překvapivé proto, že jde prakticky o diablovku, což o dosavadních dílech neplatí. Nicméně charakter klasických Darksiders se sem nevyhnutelně promítnul, a právě tím je hra vlastně nejvíc zajímavá. Přináší do žánru diablovek svěží vítr.
Cyberpunk 2077 se ukazuje na nových obrázcích i s ray tracingem
Mysleli jste si, že časy, kdy studia z chystaných her ukazovali maximálně pár nablýskaných obrázků v měsíčních magazínech, jsou už dávno pryč? Tak to jste se spletli! Sedm nových screenshotů uvolnil po oznámení Cyberpunku 2077 na Google Stadia sám CD Projekt, se dvěma dalšími přispěchala Nvidia, aby předvedla ray tracing v praxi.
Parťáci v GreedFall vás můžou nenávidět, ale jsou otevření i milostným vztahům
Nejen v redakci máme na velkolepé příběhové RPG rázu BioWare poměrně velkou chuť, ba dokonce možná hlad. Tuhle potřebu by mohlo ukojit nadcházející fantasy akční RPG GreedFall od studia Spiders, takovému Dragon Age se totiž podobá nejen vizuálně. Coby diplomat budete mít totiž i svou družinu a se svými parťáky můžete navazovat vztahy. A nejen ty čistě přátelské.
Zdá se, že se Need for Speed Heat poučilo z chyb Payback. Bude to stačit?
Zapomeňte na celý Payback a vítejte v Palm City. Městě, které nikdy nespí a když v něm někdo spí, tak alespoň někdo jiný závodí. Celé nové Need for Speed Heat se točí kolem závodů ve dne i v noci, ale klasické střídání dne a noci tu nečekejte.
Nový trailer na Predator: Hunting Grounds udělá radost fanouškům originálu
Predator: Hunting Grounds, nový projekt od IllFonic s asymetrickým multiplayerem, na Gamescomu ukázal trailer s prvními záběry s hraní. Střílečku 4v1 na motivy kultovní filmové klasiky studio oznámilo v květnu a je pořád v raných fázích vývoje, odkazy na originál z roku 1987 se to v ní ale jen hemží. Cíl je samozřejmě velmi přímočarý – zabijte Predátora. Anebo zlikvidujte vojáky, kteří se o to snaží.
Strašidelná plošinovka Little Nightmares 2 přidá boj s kuchyňským náčiním
Malá nezávislá hříčka Little Nightmares od švédských Tarsier Studios nám před dvěma lety i přes svou zdánlivou roztomilost dokázala pořádně zmrazit krev v žilách. O totéž se teď bude snažit i její pokračování, kde se ke žlutokabátnici Six přidá ještě druhá postavička Mono. Tentokrát se společně vydají pomstít „sadistickým učitelům“ a ke skrývání a utíkání se přidají i nějaké ty předměty nutné obrany.
Marvel’s Avengers si na Gamescomu dávají reparát, ale pořád jim to nejde
Marvel’s Avengers byl před pár měsíci takový menší redakční otloukánek. Square Enix nedokázal na E3 hru nějak normálně oznámit a odprezentovat, a to málo co jsme viděli, nevypadalo navíc nijak lákavě. Doufali jsme, že se Square poučí a pro Gamescom připraví opravdu pořádné demo, jenže to se nestalo.
Dojmy z Gamescomu: Kampaň Mount & Blade II: Bannerlord je ještě lepší, než jsem čekal
Musím si zastínit oči. Může za to pouštní slunce, které mému hrdinovi kreslí na obličeji divoké stíny. A může za to Mount & Blade II: Bannerlord, který mě, navzdory obrovským, nesmyslným očekáváním, jaká je obvykle nemožné naplnit, zcela oslnil. Hned na úvod Gamescomu se mi dostalo tak intenzivně zábavné půlhodiny hraní, že to jiné hry budou hodně těžko vyrovnávat.
Připravte si mozkovny, vesmírný konstrukční simulátor Kerbal Space Program se dočká pokračování
Průzkum detailního modelu vesmíru a jeho nových částí, okouzlující grafika, vesmírná kolonizace, mezihvězdné cestování, vylepšená podpora modů, multiplayer… a zelení pidižvíci. Star Theory Games ve spolupráci s Private Division pracují na Kerbal Space Program 2, pokračování velmi oblíbeného vesmírného simulátoru, který se ne vždy bere tak úplně vážně, ale často je až překvapivě komplexní.
Sony zbrojí na příští generaci: koupila tvůrce Spider-Mana Insomniac Games
Příští generace konzolí se blíží a Sony nenechává nic náhodě. Přípravy na pořádné oznámení dalšího PlayStationu vrcholí a Sony opět vsadí na prémiové exkluzivity. Pomůže jim v tom řada jejich vlastních studií, ke kterým se teď přidalo jedno nové: Insomniac Games. To Sony čerstvě koupila a dostala tak tvůrce loňského Spider-Mana pod svá křídla.