Nejčtenější články týdne: Arma 3, Half-Life a nakonec i Metro

Stará dobrá Arma 3. Vyšla už v roce 2013, ale Bohemka se o ni pořád hezky stará a z válečného simulátoru se s přimhouřením očí stalo něco, co bychom mohli možná nazvat „hra jako služba“. Byť samozřejmě ne v takové míře, jakou nám pravidelně předvádí třeba Ubisoft. Každopádně tvůrci třetí Armu rozšířili o nový velký datadisk a ten se povedl. Není proto divu, že z toho byl ten nejčtenější článek týdne.

V prapodivném survivalu The Eternal Cylinder neustále prcháte před zničujícím válcem

Kdo zná Rock of Ages, o jehož třetím díle jsme nedávno informovali samostatnou novinkou, ten se nad dalším dílem tvůrců ze studia ACE Team zase tolik nepodiví. The Eternal Cylinder je prazvláštní survival, ve kterém se v roli malého roztomilého mimozemšťana s chobotem snažíte přežít nebezpečnou přírodu včetně titulního válce. K tomu vám dopomáhají mutace.

Odstřelovač v Sniper Ghost Warrior Contracts má k ruce hodně šikovnou technologii

Jakmile se u nás začne schylovat k chladnějšímu počasí, dostanete možnost vydat se do ještě mrazivější krajiny bílé Sibiře v Sniper Ghost Warrior Contracts. Osamělý odstřelovač zavítá do ruské pustiny, aby zde plnil jednu zakázku za druhou.

Švihnutá série Rock of Ages dostane třetí díl s editorem úrovní

Hry ze série Rock of Ages jsou dost možná jediné svého druhu. Prakticky nepopsatelné žánrem (akční tower defense strategie s koulemi?), nesrovnatelné humorem ve stylu Monty Pythonů a těžko pochopitelné z pohledu nic netušícího pozorovatele. Vždyť se tam jen koulí vejcový muž, bochník sýra či kamenná pěst, která proráží zdi a nabaluje na sebe krávy! Věřte tomu, nebo ne, ale jde o velmi populární taškařici, která si vyslouží třetí díl.

The Church in the Darkness – recenze

18. listopad 1978 se zapsal do historických análů tragédií, jež neměla v amerických dějinách obdoby. Během odpoledne této černé soboty přišlo v jihoamerické Guyaně postupně o život 918 amerických občanů včetně zhruba tří set dětí. K události došlo poté, co se drogově závislý a zlomený duchovní vůdce a sociopat, reverend Jim Jones, rozhodl skoncovat se životem nejen svým, ale i všech věrných oveček pozemského ráje zvaného noblesně Zemědělský projekt Chrámu lidu neboli Jonestown. Tenkrát zahynula nejen většina členů komunity, ale také jeden americký kongresman a několik členů jeho výpravy čítající příbuzné obětí a reportéry ústředních amerických medií, kteří byli před vlastními kamerami doslova popraveni milicemi kultu krátce před hromadnou sebevraždou členů sekty.

LongPlay – Hitman 2 #6: Není nehoda jako nehoda

Vašek minule dopadl tak, jak dopadl, tedy neslavně. Tentokrát je na řadě Adam a jeho metodický, precizní a bezchybný postup. Tak to má alespoň naplánované, ovšem realita je samozřejmě jiná. Protože když na to přijde, začnou se dít velmi bizarní „náhody“ a ještě bizarnější „nehody“.

Plíživí stratégové, podívejte se na nové trailery k Desperados 3 a Commandos 2 HD

John Cooper žije. Zelený baret žije. Žije i slečna O’Harová, žije zlodějíček a špión… Což znamená, že brzo přestane žít značné množství nácků a zlých banditů, na což se doufám všichni těšíme. Ať už vyhlížíte vizuálně vylepšený návrat nejlepšího dílu Commandos (názor nezměním), nebo vás zajímá spíš úplně nová, kouzelnými schopnostmi obdařená hrdinka z Divokého západu, zamiřte do článku. Nebudete litovat.

Výrobce Loot Crate je před bankrotem, ve velkém propouští

Firma stojící za předplatným bedýnek s překvapením Loot Crate požádala o vyhlášení konkurzu. Informoval o tom server Gamesindustry.biz. Společnost se v posledním roce a půl potýkala s finančními problémy, zaměstnance ale byla nucená propouštět už dříve. Dodávky krabiček ze zaplaceného předplatného by ani krach firmy zatím neměl ohrozit.

Klasickou fantasy tahovku King‘s Bounty 2 oživí pohled třetí osoby

Původní taktické fantasy RPG King’s Bounty vyvinul na začátku 90. let Jon Van Caneghem, tvůrce kultovních Heroes of Might and Magic. Práva na značku ale už nějakých 12 let vlastní ruské 1C Entertainment a pokračování vydává s většími i menšími úspěchy. King’s Bounty 2 chce být čerstvým vzdouškem taktické tahové akce. Poprvé v sérii se tedy objeví prozkoumávání otevřeného světa z pohledu třetí osoby.

Dokončení Skyblivionu je na dohled. Moddeři se připomínají novým trailerem

Tak že bychom se přece jen dočkali? Autoři konverze Oblivionu do enginu Skyrimu se vytasili s novým trailerem, který mod ukazuje v potěšujícím stavu. Krajina Cyrodiilu, Imperiální město i pláně Oblivionu vypadají v novějším enginu parádně. Alespoň přibližné datum vydání ale moddeři ještě neprozradili.

Hra Disintegration od tvůrce Halo hodlá redefinovat žánr sci-fi stříleček

Marcus Lehto je jedním z tvůrců série Halo, na které pracoval až do Halo: Reach. Následně se odtrhl od Bungie, založil si vlastní studio V1 Interactive a v něm začal s několika dalšími veterány, ale i nováčky pracovat na sci-fi střílečce Disintegration. Tu nám ukázal minulý měsíc v kratičkém a prakticky nic neříkajícím videu, nyní ale dostáváme víc detailů díky obsáhlému článku v časopisu EDGE.

Šéf vývoje Anthem Ben Irving opouští BioWare

Z milovaného studia všech fanoušků RPG a vysoké mety herních vývojářů se zřejmě opravdu stalo studio, od něhož dávají všichni ruce pryč. Ben Irving, šéf vývoje nepříliš zdařilé Anthem, včera na Twitteru oznámil, že ze společnosti po osmi letech odchází. I když je pravda, že aspoň podle fanoušků Star Wars: The Old Republic nečinil zrovna populární rozhodnutí.

Adventura Resort zjišťuje, proč lidé nechtějí opustit město před dopadem komety

Myslíme si, jakou máme moc, ale v některých věcech přírodě prostě neporučíme. Když se kometa rozhodne, že se srazí s naší planetou, tak se tak taky stane. V adventuře Resort nejde o žádné apokalyptické téma. Menší kometka jen srovná jedno americké město Laburnum Creek se zemí. Ale ještě než k tomu dojde, vydáte se ho prozkoumat. Děje se zde totiž něco moc divného.

Project Borealis: Mrazivá modifikace Half-Life 2 s nejvyššími ambicemi

Je tomu už více než dva roky, kdy Gabe Newell v interview pro PC Gamer prohodil mezi řečmi o zářné budoucnosti digitální distribuce pár slov o tom, že lidé ve Valve pracují na vývoji her primárně určených pro jednoho hráče a dodal, že celá společnost je otevřená tomu, aby se někdy ve svých hrách Valve vrátilo k univerzu Half-Life. Jak usilovně se na novém titulu pracuje a jestli nepůjde o karetní hru z prostředí Xenu, to nevíme. Ale značka pořád žije.

Kdo pochyboval o dalším díle Metra, pro toho má Gluchovskij jasnou zprávu

Metro Exodus nám letos dalo to, co nám dlouhodobě chybí v žánru stříleček – pořádnou příběhovou kampaň, která není upozaděná battle royalem ani mikrotransakcemi. Hru ze staré školy, dalo by se říct. Prodeje pak vydavatelům potvrdily, že o takové hry je mezi hráči stále nemalý zájem, proto se nemůžeme divit, že série Exodem neskončí.

Čert vem stíhačky, v úžasně vypadajícím Falconeerovi budete létat na sokolu

Přiznám se, že mě vývojář Tomas Sala dostal. Před pár dny mi přišla pozvánka na stánek vydavatele Wired Productions na Gamescomu, mezi jehož třemi neoznámenými tituly byla i „vskutku neobvyklá hra se vzdušnými souboji viděná ze třetí osoby, která nabídne klasické dogfighty se zástupy zvláštních nepřátel. Akorát jste pták.“ Znělo to správně potrhle, ale kvůli nabitému programu jsem pozvání odmítl. Teď lituji.

Hardware Club #38: Starší procesory versus novinky. Má v roce 2019 už smysl upgradovat?

To je pořád samý Ryzen 9 3900X versus Intel i9-9900K, souboj ve hrách a v aplikacích, ale upřímně, kdo z vás má doma takový procesor nebo o něm uvažuje? Spousta z hráčů se musí spokojit s několik let starými CPU, někteří dokonce stále jedou na legendárních modelech i5-2500K nebo i7-2600K z generace Sandy Bridge. Vyplatí se v roce 2019 upgradovat na některý z nových Ryzenů/Intelů, nebo stále stačí výkon 8 let starého křemíku?

Partisans 1941 je ruská variace na Commandos, kde hrajete za partyzány

„Realtimová strategie z druhé světové války s výraznými prvky stealthu, RPG mechanikami, správou inventáře a robustním bojovým systémem.“ Kdyby mi někdo Partisans 1941 popsal takhle, asi by to ve mně, pravda, probudilo mírnou zvědavost. Ale ještě daleko efektivnější by byla stručnější charakteristika: „COMMANDOS, ALE RUŠTÍ PARTYZÁNI!!!“ Poprvé, podruhé, potřetí, prodáno pánovi v redakci Games.cz.

NeoRetro – hrajeme Dragon Age: Origins

Naši rubriku NeoRetro jsme vykopli prvním Mass Effectem a druhá novodobá klasika od BioWare na sebe nemohla nechat dlouho čekat. Dnes se proto podíváme na Dragon Age: Origins nebo, chcete-li, Prameny. Království Ferelden totiž ohrožuje Nákaza, kterou mohou porazit jedině Šedí strážci. A těch je málo. A jsme to my.

Letošního Gamescomu se zúčastní i čeští tvůrci her Lost Hero, Svoboda 1945 a TauCeti

Asociace českých herních vývojářů opět zaštiťuje český stánek na herním veletrhu Gamescom v Kolíně nad Rýnem. Na jednom, řekněme, menším plácku bude letos rovnou sedm českých studií a jejich připravované tituly. Kromě videoher dojde i na deskovky.