Studio Eugen Systems vyhodilo šest zaměstnanců, údajně se tak mstí za stávkování
Místo aby se začala časem uklidňovat, situace ve francouzském studiu Eugen Systems se stále vyostřuje. Zaměstnanci nejdřív zahájili stávku proti špatným (a podle jejich interpretace protizákonným) pracovním podmínkám a pak celou věc dali k soudu. Management následně těsně před Vánoci vyhodil šest pracovníků, údajně kvůli „zneužití nástrojů“. Pro vývojáře strategií Wargame a Steel Division to nevypadá dobře.
Na konzole brzo vyjde remaster Hitman: Blood Money a Absolution
Hitman 2 je venku už nějaký ten pátek a hrozí tedy, že ho máte dávno prozkoumaný křížem krážem. V takovém případě je možná načase vrátit se ke starším kouskům, které platí za ty lepší z dlouhé řady titulů neumírající série. IO Interactive pro tyto účely připravilo malou kolekci dvou her s vyhlazovací péčí.
Nejčtenější články týdne: absolutní nadvláda „bestofek“
Začal nám nový rok, což pro Games znamená především vydávání série článků Best of. V nich upozorňujeme na ty podle nás nejlepší hry loňského roku v řadě kategorií. Není proto divu, že právě o tyto články jevíte největší zájem a jsou tak z celého týdne nejčtenější. Ono se toho stejně ještě zase tolik neděje, herní průmysl se teprve začíná probouzet, a proto seřadíme aktuální Nejčtenější články týdne trochu jinak:
Tipy na povánoční (ne)dárky, aneb když už nevíte, za co utratit peníze
Vánoce jsou za námi a vy o hry jistě nouzi nemáte. Co koupit pod stromeček jsme vám už poradili (hry, hardware), takže se dnes zaměříme na něco trochu jiného. Je po svátcích, tudíž byste se museli snažit, abyste nezakopli o nějakou tu slevu. Někteří z vás navíc dostali jistě i menší či větší obnos peněz. I proto jsme si pro vás připravili poslední nášup tipů co koupit a čím si zpříjemnit začátek nového roku.
Zlatý grál herních monitorů v testu: Acer Predator X27 se 4K, 144 Hz, HDR a G-Sync
Na našem redakčním stole už se protočila spousta zobrazovadel. Po ultra-širokém monitoru, HDR televizi a 4K herním displeji přišel na řadu i svatý grál herních LCD: 4K monitor s G-Sync, obnovovací frekvencí 144 Hz a podporou HDR. Jak se na takovém kusu hardwaru hraje? A přináší monitor opravdu tak nekompromisní zážitek? Dozvíte se v testu.
Jak se hraje ve dvou: Modrá Laguna
Před Vánoci se objevila obrovská záplava novinek, z nichž jsem se některé rozhodl podrobit leckdy nelehké zkoušce čistě dvou hráčů. Dvojku vídáme na krabicích pravidelně, ale v mnoha případech je zde především z marketingového hlediska a ve dvou nejde o bůhví jaký zážitek. Někdy tomu je ale i naopak.
Jak se hraje ve dvou: Sagrada
Před Vánoci se objevila obrovská záplava novinek, z nichž jsem se některé rozhodl podrobit leckdy nelehké zkoušce čistě dvou hráčů. Dvojku vídáme na krabicích pravidelně, ale v mnoha případech je zde především z marketingového hlediska a ve dvou nejde o bůhví jaký zážitek. Někdy tomu je ale i naopak.
Fight Club #407: Novoroční předsevzetí
První den v práci v novém roce jsme otevřeli pěkně zostra úplně prvním letošním Fight Clubem. A protože si herní odvětví mezi Vánoci a Novým rokem dopřálo medvědího spánku (který ještě nějakou chvíli potrvá), nemáme moc nábojů, kterými bychom kolem sebe mohli pálit. Přesto bylo o čem diskutovat.
Best of 2018: Nejzajímavější postava
Hlavní nebo vedlejší, kladné nebo záporné, jsou to postavy, kdo vdechuje život sebelépe napsaným herním příběhům. Kombinace kvalitních hereckých výkonů, skvělých scénářů a nejvěrněji rozpohybovaných polygonů často dávají dohromady osobnosti, se kterými bychom se rádi kamarádili i v reálném životě. Anebo se jim naopak velmi ochotně vyhýbali.
Vzpomínáme: Deus Ex: Invisible War bylo pokračování, které nikdo nechtěl
„Promrhaný potenciál“ – zhruba takové přízvisko by druhý Deus Ex měl mít, kdyby hry dostávaly doslovná pojmenování. Fanoušci série jdou dokonce tak daleko, že by nejraději hru vůbec nezmiňovali. Nejspíš tiše doufají v její budoucí ustřižení z kánonu série „skutečným“ pokračováním prvního Deus Ex. A netřeba dlouze zmiňovat, proč. „Nejlepší metalový dárek“ ve formě zklamání si z Deus Ex: Invisible War, hry vydané před více než 15 lety, 2. prosince 2003, nejspíš odnesla většina z nás.
Bývalí tvůrci Hearthstonu pracují na hře plné hrdinů od Marvelu
Loni v dubnu skončila patnáctiletá kariéra Bena Brodea v Blizzardu. Jemu vděčíme především za Hearthstone, ale podílel se logicky i na jiných projektech v různých pozicích. Když odcházel, vzal s sebou čtyři kolegy, kteří stáli u vzniku her jako World of Warcraft, StarCraft, Diablo, Halo, nebo třeba Call of Duty: Black Ops. Tedy samé zkušené veterány, se kterými záhy založil studio Second Dinner. Nyní, o nějakých 8 měsíců později, přicházejí moc dobré zprávy.
Retro GamesPlay – hrajeme střílečku Serious Sam: The First Encounter
K prvnímu setkání se Serious Samem došlo v roce 2001, jeho vývoj se ovšem započal už v roce 1996. Hlavní hrdina, Sam „Serious“ Stone musí ochránit Zemi před mimozemským vládcem Mentalem, který chce vyhubit lidstvo, a přirozeně tak nečiní diplomacií, nýbrž systematickou likvidací emzáků. Systematickou? Spíš pořádně frenetickou!
V nominacích na letošní ceny IGF 2019 tentokrát chybí Češi
K začátku nového roku neodmyslitelně patří rekapitulace roku předchozího. Vítěze The Game Awards už známe, naše Best of 2018 běží v těchto dnech, ale co nezávislé hry? Naštěstí se o věhlas tvůrců nezastoupených obřím vydavatelem stará Independent Games Festival, který se v rámci každoroční Game Developers Conference koná už od roku 1999. Co v oblasti indie her přinesl loňský rok?
Studio Slightly Mad chystá kromě Project CARS 3 i vlastní nadupanou konzoli
Třetí díl hardcorové závodní simulace Projects CARS je momentálně v přípravách, a to takových, že jde zatím jen o koncept na papíře. Nicméně můžete očekávat větší změny. Ubude totiž sandboxu a přibude „zábavnosti“. Co to znamená? Hra se má víc přiblížit Need for Speed Shift, první hře studia. Přitom neztratí nic ze svého obsahu ani důrazu na simulaci. Nicméně hra je ještě daleko, stejně jako úplně nová konzole připravovaná ve stejném studiu.
Úprava uložených pozic i přeprodej herních klíčů jsou teď v Japonsku ilegální
Zatímco česká jurisdikce bojuje prakticky minimálně i proti internetovému pirátství, v Japonsku jsou v digitálním zákonodárství o notných pár let napřed. Místní obdoba Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vydala v minulých dnech rozhodnutí, kvůli kterému hrozí vysoké pokuty či až pět let vězení modderům, ale i obchodníkům s herními klíči.
Letošní Herní výzva vás nabádá k dohrání hry, v jejímž názvu se vyskytuje barva
Nikdo snad nemá strach, že by v roce 2019 nebylo co hrát. Ale pokud každou novinku dohrajete během několika málo večerů a nechcete se následně vracet k několikrát dokončeným klasikám, nechte se inspirovat letošní Herní výzvou.
LEGO hry Pán prstenů a Hobit zmizely z digitálních obchodů
O rozdávačce LEGO The Lord of the Rings na Humble Store jste se v prosinci mohli dozvědět z naší bleskovky, ovšem teď je tématu potřeba věnovat plnohodnotný článek. Ptáte se proč, když akce už dávno skončila? Protože se stalo něco zvláštního. Lego Pán prstenů i jeho bratránek Lego Hobit se zničehonic po anglicku vypařili ze všech digitálních obchodů a už je neseženete.
Best of 2018: Nejlepší strategie
Klasické realtime strategie se asi jen tak nevrátí, ale každý jejich fanoušek musí být spokojený s tím, jak se život probudil v žánru, který kdysi také zoufale skomíral, a to v tahovkách. Návrat políček všeho druhu, pečlivého rozvrhování každého tahu a nadávání stylu „Jak se můžeš netrefit s 90 procenty?!“ už vidíme pár let a loňský rok to ještě podtrhnul. Nejen tahovkami ale strategický žánr v roce 2018 žil a našla se spousta experimentů i klasičtějších pokusů o budovatelské, survival či grand strategie. Vybrat nejlepší tři bylo pořádně těžké.
Co si v roce 2019 rozhodně chceme zahrát - redakční anketa
Rok 2018 je u konce a my ho postupně hodnotíme v naší sérii Best of článků. Ale přece nebudeme pouze lpět na minulosti, když se před námi otevírá dalších 12 měsíců plných skvělých her! Každý jsme vybrali tři tituly, od kterých toho letos očekáváme nejvíc a které nám v žádném případě neuniknou. Loni jsme se párkrát pěkně sekli, třeba v případě The Crew 2 (Adame), Vampyr (Vašku) a BattleTech (Aleši). Snad letos budeme mít šťastnější ruku.
Česká metroidvania Feudal Alloy s robotem poháněným rybou vyjde za dva týdny
Českých her není nikdy dost, zvlášť když jen pohled na ně dokáže vykouzlit úsměv. Feudal Alloy se může pochlubit krásným ručně malovaným vizuálem a nezbývá než doufat, že i herní mechanismy uspokojí naše touhy. Minimálně téma je opravdu lákavé. Rybou poháněný robot ve středověku plném plecháčů? Sem s tím!