YouTube se chce stát platformou pro interaktivní příběhy

Black Mirror Bandersnatch se před pár měsíci dočkalo pozornosti většiny předplatitelů Netflixu, rozhodně se ale nedá říct, že by interaktivní filmy byly nějakou novinkou. Rozhodnutí YouTube přijít s platformou pro jejich vytváření a sledování až teď, se tak může zdát trochu překvapivým. Ale lepší pozdě než nikdy. Když můžete na Netflixu hrát hry od Telltale, proč nehrát hry mezi klipy s koťátky a obsahem kabelky vaší oblíbené youtuberky?

Obří mapa antického světa? Realistické bitvy? Field of Glory: Empires nabízí obojí

S Alešem jsme se u antické bitevní simulace Field of Glory 2 hodně pobavili, jak se můžete přesvědčit v našem LongPlayi. Je to vážně výtečná strategie, zábavná, hluboká uvěřitelná, plná nepředvídatelných situací. Jediné, co mi u ní chybělo, byla nějaká kampaň ve stylu série Total War. A moje modlitby k Jupiterovi byly vyslyšeny, poněvadž se chystá Field of Glory: Empires.

Trvalo to dlouho, ale počínaje dneškem si konečně můžete změnit název svého PSN účtu na PS4

Hráči po možnosti změnit název svého účtu na PlayStationu volají už roky a od října loňského roku napjatě očekávají, kdy se slibovaná funkce konečně spustí. Došlo k tomu z noci na dnešek. Pokud nejste spokojení se svou přezdívkou onlinového účtu PSN, kterou jste si zvolili před dávnými roky a od té doby změnili svůj styl, už vám nic nebrání ve změně. I když, pár překážek by tu vlastně bylo.

Do Sea of Thieves brzy připluje plnohodnotná příběhová kampaň

Sea of Thieves stále žije. Hra oslavila své první výročí před třemi týdny, ale výroční update to bohužel na den přesně nestihl. Musíte si na něj počkat do 30. dubna, ovšem slibuje opravdu velké věci, které by mohly nejednoho čtenáře konečně nalákat do pirátských vod.

Grimshade – recenze

Antropomorfní zvířátka jsou nejlepší. Viděli jsme to ve S.W.I.N.E., viděli jsme to v Tooth and Tail a měli bychom to vidět i v případě steampunkové nadílky jménem Grimshade. Vzít slibnou zápletku, okořenit to troškou magie a elektřiny a přihodit k tomu jezevce s odstřelovací puškou by rozhodně měla být rána do černého. Klíčové je tu ovšem ono kouzelné slovíčko „měla“.

Battle royale s po zuby ozbrojenými auty? Notmycar zkouší inovovat populární žánr

Battle royale sem, battle royale tam. Už se to zajídá, ale pak se z nicoty objeví Apex Legends a svět má zase novou senzaci. V nejpopulárnějším žánru planety je stále prostor pro novinky, čehož je důkazem i notmycar (skutečně se to píše takhle). Na lidi tu ale nenarazíte. Konflikt mezi sebou vedou automobily.

Akční sci-fi RPG Starpoint Gemini 3 vás odnese ke hvězdám

Dva roky po traumatickém zážitku v podobě Mass Effectu Andromeda je pravý čas přestat truchlit a své nenaplněné touhy po příběhových, singleplayerových sci-fi RPG v otevřeném světě si začít plnit někde jinde. Jedním v tomto ohledu nadějně vypadajícím projektem je nedávno oznámená Starpoint Gemini 3. Je to sice třetí díl, dřív se ale chorvatské studio Little Green Men Games soustředilo hlavně na složky s vesmírným cestováním, bojem a obchodem. Teď by celá výprava měla mít i příběh.

Sledujte Fight Club #421 o Sekiru, easy módech a herní přístupnosti

Sekiro: Shadows Die Twice očarovalo kritiky (včetně našeho Honzy Slavíka, viz recenze) svým výborným bojovým systémem, který je ovšem natolik nemilosrdný, že od sebe spoustu hráčů rovnou odradí. To je ostatně u studia From Software taková klasika. Na internetu se ovšem objevily hlasy, že by podobné ultratěžké hry měly mít lehký mód pro ty nešikovnější z nás. A přesně o tom dnes ve Fight Clubu podebatujeme.

Kooperativní akce Remnant: From the Ashes od tvůrců Darksiders III dorazí v létě

Třetí Darksiders bohužel nebyli žádný zázrak a u kritiků si to nehezky slízli. Prodejně také nejde o žádný trhák, nicméně vývoj hry se zaplatil a pro vydavatele THQ Nordic zůstávají jezdci Apokalypsy stále důležitou značkou. Vývojové studio Gunfire Games mezitím už finišuje novou značku Remnant: From the Ashes.

Český startup umožňuje automatické investování peněz místo vás

Portu je první online automatizovaná investiční platforma v Česku. Sestaví vám portfolio na míru a vy se nemusíte o nic starat – jen sledovat, jak vaše peníze pracují za vás.

Dragon Age 4 bude z velké části online a live service

Připravované Dragon Age 4 mělo být singleplayerovým RPG, které své špionské hrdiny zavede do Tevinteru, císařství plného magických otrokářů. Kladlo velký důraz na příběh, reaktivitu světa, hloubku, osobnosti parťáků a rozlohou bylo o poznání menší než předchozí Inquisition. Svoboda voleb vybízela k opakovanému hraní. Že to zní skvěle? Škoda, že v téhle podobě po restartu vývoje už s největší pravděpodobností nevznikne.

Rage 2 vám dá do ruky mnoho prapodivných zbraní včetně ikonické BFG 9000 z Dooma

Přiznejme si, BFG nebude tím nejšílenějším prostředkem, jakým rozmasakrujete nepřátele v blížící se akci Rage 2. Ale jeho přítomnost je taková… hřejivá. A do konceptu hry perfektně zapadá. Existenci této legendární zbraně potvrzují nové dechberoucí záběry z hraní.

Novinka Dangerous Driving slibuje hratelnost starých dobrých Burnoutů

Na Burnouty vzpomínám vždycky s úsměvem na tváři. A teď nemyslím poslední díl Burnout Paradise s otevřeným světem. Ten byl samozřejmě skvělý, ale v mé paměti jsou mnohem hlouběji zakořenění jeho předchůdci, kteří se soustředili na šílené závodění na více méně přímočarých tratích a ještě šílenější bouračky. A přesně to vám nabízí i novinka Dangerous Driving od některých tvůrců těchto starších Burnoutů.

„Přístupnost her a tvůrčí vize nejsou v rozporu,“ tvrdí autor God of War

Hry od From Software nikdy nebyly pro žádná ořezávátka, jak Dark Souls, tak i Bloodborne ale měly pár berliček, s nimiž šly plůtky obtížnosti přeskočit snáz. Jejich nejnovější Sekiro: Shadows Die Twice vás už ovšem nenechá přivolat na pomoc ostatní hráče a momentálně platí zřejmě za nejtěžší titul japonských vývojářů. Což vyvolává nespokojené hlasy těch, kteří si chtějí užít příběh a atmosféru, ale vysokou obtížnost prostě nepřekousnou.

Katamari Damacy REROLL – recenze

Doba před patnácti roky byla pro hráče velice přínosným obdobím. Svoji zásluhu na tom nese hlavně obrovská popularita konzole PlayStation 2 od Sony, která se i v našich končinách těšila nesmírné oblibě a kdo ji sám neměl, určitě na ní minimálně hrál u kamaráda. Díky tomu se i u nás objevovaly tituly všech možných žánrů a dříve neslýchaných konceptů. A to nás přivádí ke Katamari Damacy REROLL.

BoardGame Club #12: S Davidem Hanáčkem o deskovkách pro jednoho

Jde o jeden z nejdivnějších žánrů mezi deskovkami. Naprostá většina hráčů nad ním ohrnuje nos, ale kdo se do něj odváží proniknout, objeví něco úžasného. Pokud tedy začne ze správného konce. Ve dvanáctém BoardGame Clubu si popovídáme o našich zkušenostech s deskovkami pro jednoho a rozebereme jejich různé podoby.

Nový LEVEL 294: Sonda do duše BioWare a rozhovor se světoznámým tvůrcem herních beatů

Úvodník nového čísla magazínu Level upozorňuje na úspěch hry Beat Saber během vyhlašování cen IGF a GDCA, což je pouze třešnička na pomyslném dortu této hry. Dokázala nakopnout stagnující scénu VR her, pobláznit hráče znovu do VR jako platformy, vydělala tvůrcům spoustu peněz, přinesla jim celosvětovou slávu, jakkoli je pomíjivá. Rozhovor s Jaroslavem Beckem, který se na aktuálním úspěchu Beat Saber výrazně podílel vedle vývojářů z Beat Games (také Hyperbolic Magnetism), přibližuje fascinující kariéru třicátníka, který se už dříve proslavil spoluprací s Electronic Arts, Blizzard nebo Lucasfilm. Nové číslo magazínu LEVEL však nabízí víc: ozvěny aktuálních oznámení Stadia technologie od Googlu od Dana Vávry či Lukáše Macury, hluboký ponor do současné situace v BioWare, ale i spoustu článků v rubrikách Retro od vašich oblíbených autorů. LEVEL 294 můžete už nyní koupit ve vaší obvyklé prodejně či stánku, nebo si ho pořiďte elektronicky na – Alza Media, Floowie a O2 Knihovna

Podívejte se na zatím představené bojovníky z Mortal Kombat 11

O nejnovějším přírůstku do série bojovek Mortal Kombat jsme poměrně dlouho nepsali, což ovšem neznamená, že nás tvůrci nezásobují přibližně jedním novým videem týdně. Boj dobra se zlem v podobě démonů, andělů, bohů a obyčejných lidí nás v jedenáctce čeká za dva týdny, takže je čas na menší rekapitulaci a představovačky hrdinů, které se vyplatí znát předtím, než se na ni vrhnete.

Legendární Fantasy General se vrací s ambiciózním pokračováním

Studio Strategic Simulations v devadesátých letech odstartovalo svou pětidílnou sérii her „General“, která sice začala jako druhoválečná, ale podívala se i do světa fantasy s dílem Fantasy General. Ten se letos po 23 letech dočká svého přímého nástupce Fantasy General II.

Tým v Apex Legends vyhrál zápas, ačkoliv s sebou všude tahal AFK spoluhráče

Dva hrdinní hráči Apex Legends dali nový význam slovnímu spojení „tahat spoluhráče“, i když v jejich případě by to mělo být spíš „strkat“. Stala se jim taková nepříjemná věc – náhodný třetí člen jejich týmu, kterého jim přidělila hra, byl celý zápas AFK. Ale místo toho, aby ho nechali umřít někde mimo kruh, se oba rekové rozhodli, že ho s sebou došťouchají až do finiše. A i když je to neuvěřitelné, povedlo se jim to.