Máte námět či připomínku? Napište nám
Téma

Bohemia Interactive zavřela studio vyvíjející DayZ, updaty tím ale prý nekončí

29. 4. 2020 10:51 | autor: Šárka Tmějová |

Aktualizace (29. 4. 2020, 10:51): Doplnili jsme článek o vyjádření šéfa marketingu Bohemia Interactive, Petra Poláčka. Bratislavská pobočka české firmy Bohemia Interactive zavřela krám. Studio se podílelo na vývoji úspěšného survivalu DayZ, jehož cesta k předloňskému vydání byla poměrně trnitá a okořeněná také odchodem duchovního otce hry Deana Halla. Bohemka v letošním roce oznámila, že tým pracující na DayZ se podstatně zmenšil, nyní ale trvá na tom, že hra i nadále bude dostávat nový obsah a updaty.

O uzavření bratislavského studia jako první informoval anonym na Redditu, který zároveň tvrdil, že tím končí i budoucí podpora pro DayZ. Hra strávila téměř pět let v předběžném přístupu, aby nakonec vyšla v prosinci 2018, podle hráčů ale v poměrně nehotovém stavu. Dodnes v ní chybí třeba slibované vrtulníky. Bohemia Interactive dnes drby z fóra napůl potvrdila, napůl vyvrátila.

„Nedávno jsme uzavřeli naše bratislavské studio. Bylo to vzájemné rozhodnutí managementu a šéfů studia. Chceme poděkovat všem členům týmu za spolupráci. Toto rozhodnutí neovlivní budoucí vývoj DayZ, který bude pokračovat tak, jak jsme si vytyčili zde,“ píše se na oficiálním Twitteru Bohemky s odkazem na blog, podle nějž by DayZ mělo být v budoucnu stabilnější, bez chyb, s větší podporou modů a třeba také s lámáním končetin.

Podle příspěvku z posledního ledna letošního roku se už v minulosti tým pracující na DayZ povážlivě zmenšil. Velká část vývojářů se přesunula k vývoji projektu Enfusion, což je technologie, která by měla pohánět budoucí hry od Bohemky. Frekvence updatů i jejich objem se tím pádem logicky zmenšily.

„Bratislava už nějaký čas moc věcí pro DayZ nedělala, víceméně šlo o výpomoc s updaty. Všechno podstatné se odehrávalo v týmu v Praze, který samozřejmě zůstává. Na další vývoj updatů pro DayZ to tedy vliv mít nebude, nebudou se kvůli tomu posouvat ani termíny vydání updatů nebo měnit celkový plán, který DayZ tým představil na začátku roku. Pro hráče a fanoušky DayZ se tedy vůbec nic nemění,“ napsal nám Petr Poláček, šéf marketingu Bohemia Interactive. Bratislavské studio pracovalo kupříkladu na konzolových portech hry.

DayZ vyšlo na PC a konzole Xbox One a PlayStation 4. Samostatný survival vychází z původní úspěšné modifikace Army 2 z roku 2013.

Nejnovější články