Nejčtenější články uplynulého týdne – Elder Scrolls a 3D
Chcete přitáhnout pozornost hráčů a čtenářů? Pojmenujte svou hru The Elder Scrolls. Pravda, pokud nejste Bethesda, asi vám přistane ve schránce žaloba, ale pokud jste, úspěch zaručen. Důkazem budiž fakt, že nejčtenějším článkem uplynulého týdne bylo zhodnocení bety mobilní The Elder Scrolls: Blades od Honzy Hrdličky. S odstupem vás pak nejvíc zaujalo téma Ondy Šváry o tom, jak trojrozměrná grafika změnila hry. Ale bylo toho víc a kdyby byla čtenost v uplynulém týdnu závodem, do cílové rovinky by sprintovala řada atletů těsně vedle sebe.
Sledujte Fight Club #420 s Davidem Vávrou
420. podcast Fight Club vykopneme zase jedním zajímavým hostem – do studia přijal pozvání David Vávra, jeden z tvůrců oceňovaného interaktivního dokumentu Attentat 1942 a aktuálně i šéf QA v Geewě. Proto se pobavíme nejen o tom, jak to chodí v oddělení kontroly kvality, o kterém zase tak často neslýcháme, ale i o chystaném volném pokračování Attentatu, Svoboda 1945.
GDC 2019: Výběr toho nejzajímavějšího
Letošní Game Developers Conference v San Franciscu už je za námi, kromě oznámení kolem streamovací služby Google Stadia nebo pokračování kultovního upírského RPG Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 se ale hemžilo taky spoustou zajímavých a poučných přednášek. Martin Bach a Petr Poláček byli přímo u toho a o své exkluzivní dojmy a poznatky se podělili v sérii článků.
Tropico 6 - recenze
Karibské rytmy, banánové plantáže, zazobaní turisté bafající doutníky na jachtách, zatímco jejich hotelová obsluha vzdor povinným úsměvům živoří v nedalekých slumech. Nijak zvlášť jim to však nevadí, vždyť božský El Presidente přeci slíbil, že bude líp! Tropico 6, šestá štace známé diktátorsko-budovatelské strategie, je tady. S novým vizuálem, od nových vývojářů ze studia Limbic Entertainment, ale se starými pořádky v krvi.
Vzpomínáme: Policejní střílečka SWAT 4 je svěží dodnes
Ve většině stříleček by bylo čistění diskotéky, kde se porvaly dvě skupiny pouličních gangsterů, buďto krvavou lázní neřádů, anebo podprůměrnou vedlejší misí mezi „skutečným“ příběhem. Ve SWAT 4 se však i podobně obyčejný úkol proměnil ve snahu projít peklem nočního klubu nesmrtícím způsobem, zábavně obtížným i díky tomu, že oponenti se dodržováním podobných konvencí rozhodně nezdržovali. SWAT 4, který vyšel před 14 lety, 5. dubna 2005, díky tomu dodnes zůstává nepřekonaným klenotem.
Hanako: Honor & Blade proti sobě staví ninji a samuraje, o víkendu je zdarma
Feudální Japonsko je teď obzvlášť v kurzu, takže jestli vám Sekiro: Shadows Die Twice dalo takový výprask, že se budíte ze spaní a voláte maminku, ale zároveň se vám zasazením moc líbí, máte v herním světě pořád ještě šanci. Jednou z těch příležitostí může být třeba Hanako: Honor & Blade s bitvami 12 na 12, tento víkend dokonce úplně zadarmo.
Retro GamesPlay – hrajeme bondovku GoldenEye 007
James Bond byl a stále je fenomén, takže se mu nevyhnulo ani množství méně či více povedených herních adaptací. V dnešním Retro GamesPlayi se podíváme na GoldenEye 007 z roku 1997 založené na filmu Zlaté oko s Piercem Brosnanem, jenž šel do kin dva roky před vydáním hry.
Čtveřici hrdinů Warhammer: Chaosbane uzavírá lesní elfka
Měli jsme tu vojáka Konrada Vollena, čaroděje Elontira a trpaslíka Bragiho, čtveřici fantasy stereotypů tedy nemůže uzavírat nikdo jiný než sličná lesní elfka. Střílí z luku, jmenuje se Elessa a stejně jako za předchozí trojici si za ni budete moct zahrát v diablovce Warhammer: Chaosbane.
Severský thriller Draugen od tvůrců Dreamfall Chapters vyjde v květnu
Od prvotního oznámení Draugen uteklo hodně vody, první ukázku vypustil tým Red Thread už v roce 2014 a pak se na trestuhodně dlouhý čas odmlčel. Nádherné norské fjordy za tu dobu neztratily nic ze svého kouzla a příběh z pera Ragnara Tørnquista nastavuje vysoká očekávání, stejně jako podíl dalších členů týmu stojících za epizodickou adventurou Dreamfall Chapters. Teď by severská detektivka měla po letech konečně vyjít.
Total War: Warhammer II se třese před skaveny s rotačákem
Total War: Warhammer II je vynikající strategie s originální kampaní, unikátními rasami a zábavnými bitvami, ale přeci jen jí něco chybí. Všichni to víme, všichni to cítíme někde hluboko uvnitř – obraz není dokončený, chybí mu pár tahů štětcem. Tahů štětcem? Chtěl jsem říct výstřelů rotačákem. Rotačákem v rukou pošahané krysy. A její ještě bláznivější kamarádka si už připravuje atomovku.
Casey Hudson reaguje na článek Kotaku o vývoji Anthem
Herní publicista Jason Schreier zase jednou kopnul do vosího hnízda. Jeho článek o problematickém vývoji Anthem a o poměrech v Bioware zřejmě udeřil hřebíček na hlavičku. Minimálně rozvířil velké debaty na Twitteru a zároveň vymáčkl pár poměrně nesouvisejících odstavců z PR oddělení Bioware. Nyní se k tématu vyjádřil sám šéf studia, Casey Hudson, který uznal, že by na informacích o devastaci duševního zdraví zaměstnanců mohlo být něco pravdy.
Sci-fi strategie Pax Nova staví na základech Civilizace
Série Civilization od Sida Meiera už dala vzniknout mnohým „kopírkám“. Některé byly méně okaté, jiné se inspirací netajily. Pax Nova už na první pohled vypadá jako jeden z posledních dílů série Civilization, akorát zasazený do sci-fi prostředí. Přesto jde o mnohem víc než jen další Sid Meier's Civilization: Beyond Earth. V této hře vám totiž jedna planeta nestačí.
Jak trojrozměrná grafika změnila hry
K dobrému hernímu zážitku už dnes není zapotřebí fantazie. Chceme-li zažít dobrodružství, moderní technologie pro nás vytvoří nádhernou virtuální realitu s ohromujícími detaily v měřítku od velkolepé galaxie až po stébla trávy komíhající se ve větru. Možná hry ztratily špetku tajuplnosti, ale jejich podoba je dnes natolik propracovaná, až je k nevíře, že se v nich ještě vcelku nedávno nedal rozeznat kruh od čtverce. Ke grafickému pokroku výrazně přispěly 3D akcelerátory, které jsou s námi skoro čtvrtstoletí a jejich výkon se desetitisíckrát znásobil. To už stojí za vzpomínku.
Anno 1800 před vydáním pustí hráče do otevřené bety
Občané! Ozubená kola průmyslové revoluce se v Anno 1800 už pomalu začínají roztáčet, parní motory se rozehřívají a vy u jednoho ze zásadních okamžiků našich dějin budete moct být také, i v případě, že jste to během uzavřeného kola betatestování ještě nestihli. Vrata do světa realtimové budovatelské strategie se totiž příští víkend otevřou všem bez rozdílu.
Do Battlefieldu V dorazily mikrotransakce
Konečně! Kdo se nemohl dočkat, až vytáhne peněženku a začne nakupovat oblečky za reálné peníze, tomu dnes začínají pořádné žně. EA DICE spouští v Battlefieldu V druhou měnu zvanou Battlefield Currency, kterou si koupíte pouze za reálné peníze. Ale herní výhodu si s ní prý nezajistíte.
NeoRetro – hrajeme první Mass Effect
V redakci vám na videu běžně ukazujeme nové hry, Honza s Pavlem se v Retro Gamesplayích zase věnují těm starým, ale co pařby, které nejsou ani staré, ani nové? Právě těm se bude věnovat série NeoRetro, která vzpomíná na legendy z relativně blízké minulosti. První pán na holení? Velitel Shepard a první Mass Effect.
Tvůrci Assassin’s Creed vás vezmou do pravěku v Ancestors: The Humakind Odyssey
Pravěk je ve světě her až překvapivě nevyužité téma. Ancestors: The Humankind Odyssey vás vezmou na dalekou cestu jak časově, tak geograficky – nádherná, ale divoká a nekompromisní příroda neogénské Afriky se stane vaším druhým domovem ne na desítky, ale dokonce miliony let. Dost na to, aby se před vámi odvinul pěkný kousek z vývoje civilizace.
Seznamte se se zákulisím vývoje Metal Gear Solid, Baldur’s Gate II a World of Warcraft
V redakci jsme si velmi oblíbili knihu Blood, Sweat, and Pixels od Jasona Schreiera z Kotaku. Odkrývá totiž roušku tajemství, která zahaluje vývoj úspěšných her, rozšiřuje čtenářovo povědomí o náročném procesu a vysvětluje, proč se v našich oblíbených hrách vyskytují některé věci, které nám vadí. Podobných knih je samozřejmě víc a nejnovější Humble Bundle jich nabízí dvě desítky.
Postapokalyptická tahová onlinovka Dreadlands vás nechá střídat PvE a PvP
Ve Skandinávii se poslední dobou rodí víc a víc zajímavých herních titulů, hlavně co se vzkvétající nezávislé scény týká. Jedním z pozoruhodných počinů by mohly být i švédské Dreadlands – tahovka ve sdíleném světě, kde budete potkávat ostatní hráče a někdy se s nimi pustíte do křížku, jen aby vám o kousek dál pomohli s hrozbami barevné apokalypsy.
Tvůrce PUBG už další battle royale dělat nechce
Tvůrce PlayerUnknown’s Battlegrounds Brendan Greene se zasloužil o jeden z největších trendů současnosti. Možná je teď víc vidět Fortnite a Apex Legends, ale bez PUBG a Greena by nic z toho nevzniklo nebo nevyšlo v současné podobě. Určitě vás už někdy napadlo, že Greene pravděpodobně nechce do konce života zakotvit u jediné hry. Kam tedy směřují jeho budoucí kroky?