Bethesda zvěční „streamerskou babičku“ v The Elder Scrolls VI
O Shirley Curry jste možná už někdy slyšeli: je jí 82 let, žije ve Virginii a miluje videohry, především Skyrim. Jako správná babička vám občas přečte pohádku, jindy vás chrání před zlým drakem. Své diváky oslovuje „zlatíčka“ nebo „drahoušci“ a její dobrodružství v Tamrielu i vlogy jí vysloužily přes půl milionu vnoučat na YouTube. Její láska ke Skyrimu nezůstala nevyslyšena – v příštím TES se Shirley objeví jako NPC.
Sega naskakuje na retrovlnu se Sega Mega Drive Mini
PlayStation Classic nás v redakci výběrem her moc nenadchl, zmenšené verze konzolí SNES a NES od Nintenda na tom byly o něco lépe a nyní se k vyvolávání nostalgie se svou trochou do mlýna připojuje i Sega. Pokud jste tedy v devadesátkách nepařili na PS1 a nesnesete ani NES a SNES, třeba vám oznámení zmenšené Sega Mega Drive se čtyřicítkou vybraných her udělá radost.
Dojmy: The Elder Scrolls: Blades je skutečné RPG, ale pozor na obchodní model
Bethesda čekání na mobilní The Elder Scrolls: Blades skutečně pořádně natáhla. Odklad, de facto půl roku absolutního ticha... přetrhlo jej zničehonic až březnové vydání early accessu, k němuž se konečně může dostat i širší veřejnost. U Talose, to to trvalo! A dle úvodních hodin je to takové, jak by se dalo od free-to-play podoby téhle slavné série očekávat. Je to opravdu The Elder Scrolls se vším, co jej vždy činilo tak přitažlivým, ale chtě nechtě taky s ústupky. Jsem zvědavý, co z toho ve finále může vzejít a co všechno může zhatit místní obchod.
Vzpomínáme: StarCraft stvořil svět, který uměl pohltit
„Přežij po 30 minut“. Právě takový hororově znějící úkol nabídla hned třetí mise prvního StarCraftu. Bylo to poprvé a nikoliv naposledy, kdy tato strategie porušila nepsaná pravidla žánru a dokázala hráče pořádně překvapit. Vlastně lze bez přehánění říct, že pokud někdy žánr real-time strategií dosáhl svého vrcholu, bylo to před 21 lety a jedním dnem, 31. března 1998, tedy v den vydání původního StarCraftu.
Deep Silver deaktivoval kradené Steam klíče Metra Exodus
Když vydavatel Metra Exodus dva týdny před vydáním oznámil, že hra nevyjde na Steamu, naštval tím dost možná nejen fanoušky konkrétního obchodu, ale i ty, kteří balili fyzické kopie hry. Tahle zpráva se totiž ven dostala až ve chvíli, kdy už klíče na Steam pro krabicové verze byly vytištěné, čehož využili neoficiální prodejci a přeprodávali je těm zájemcům, kterým se nechtělo na Epic Games Store. S tím je ale konec.
Mistři portování ze studia Panic Button připravují konzolové verze Torchlightu II a Hoba
Panic Button je studio, které se proslavilo portováním her na konzole. To jim vděčíme za DOOMa, Warframe a druhého Wolfensteina na Switchi, Subnauticu na PlayStationu 4 a Xboxu One a další velké tituly, ke kterým se letos přidají dva kousky zaniklého studia Runic Games.
Valve chystá vlastní headset pro virtuální realitu. Není to aprílový žertík
V dnešním dni musí být člověk velmi opatrný, kterým informacím věřit, a které považovat za prostý apríl. Nicméně následující zpráva od Valve je stejně jako oznámení ohledně Artifactu stará dva dny, takže se nemusíte bát její nepravosti. V tomto případě to znamená, že už za pár měsíců byste si mohli nasadit Index – brýle pro virtuální realitu od Valve.
Podívejte se na 20 minut hraní The Outer Worlds
Chystané sci-fi RPG od studia Obsidian jsme na začátku roku v redakci zařadili mezi naše nejočekávanější letošní hry a s blížícím se vydáním se na internetu objevují i jiné záběry než jen naleštěné trailery. Vývojáři The Outer Worlds se prezentovali na uplynulém PAXu: ukázali část města Byzantium, dvojici parťáků a bojový systém.
Valve prolomilo ticho kolem Artifactu: tvůrci se nyní odmlčí, aby vyřešili základní problémy
Artifact je v současné podobě v koncích. V nejlepších hodinách se u něj v jednu chvíli nesejde ani 500 hráčů a jejich počet neustále klesá. A vydání menšího updatu či edice s novými kartami už hru opravdu nespasí. Tvůrci proto soustředí své síly na ty nejzákladnější problémy, takže aktualizace z konce ledna bude ještě dlouhou dobu strašit v pozici posledního updatu.
Z náznaků s Bulletstormem a Duke Nukemem je nakonec jen port na Switch
Přiznám se, že mě při psaní článku o lákání na něco nového ohledně Bulletstormu a Duke Nukema tahle možnost nenapadla. Vážně jsem uvěřil lákavě představě, že se dočkáme druhého Bulletstormu s hostujícím Dukem, ale Gearbox nakonec odhalil jen port dva roky starého remasteru. Drsnou akci si tak užijete i na Switchi.
Nejčtenější články týdne: Sekiro: Shadows Die Twice
Mohlo to tento týden vůbec dopadnout jinak? From Software jsou zpátky, jejich očekávané Sekiro: Shadows Die Twice konečně vyšlo a povedlo se na výbornou. A to dokonce tak, že Honza Slavík sáhnul pro svoji historicky první desítku. Hra se ostatně líbí i Honzovi, byť ten by po maximálním hodnocení nesáhnul. Se Sekirem na Games ještě nekončíme a na příští týden chystáme jedno speciální video.
Sledujte Fight Club #419 o GDC s Petrem Poláčkem a Martinem Bachem
Game Developers Conference v americkém San Francisku už skončila a naši dva zástupci se konečně vrátili domů. Petr Poláček a Martin Bach se s vámi přišli do podcastu podělit o dojmy, historky, příhody, zkušenosti i novinky, takže se určitě podívejte. Zvlášť když se k nim připojil ještě navrátilec Aleš.
Deskovka Ex Libris: Konečně pořádná hra pro knihomoly
Deskové hry se nezaleknou před žádným tématem. Můžete v nich pěstovat čaj, stavět katedrály, závodit ve formulích, bránit se výbušným koťátkům, klást soupeřům pasti a provádět spoustu dalších a mnohem bláznivějších nápadů. Ale kolikrát jste se setkali s knížkami? Moc deskovek vás asi nenapadne. Ale od teď už budete moct s nadšením ukazovat prstem na výbornou Ex Libris.
Luštění ztraceného jazyka v Heaven’s Vault začíná už za pár týdnů
Heaven’s Vault od nesmírně talentovaného studia inkle (a můj kandidát na nejzajímavější hru roku) má konečně datum vydání. Mrtvý jazyk, který budete luštit v ruinách ztracené civilizace, si svá tajemství dlouho neudrží – pokud tedy samozřejmě nebudete luštit špatně a nedoberete se úplně jiného konce než všichni ostatní. Cesta sta různých křižovatek započne už za dva týdny.
Na záchranu města stiženého krutou chorobou máte v Pathologic 2 jen 12 dní
Remake depresivní adventury z roku 2005 měl po úspěšném Kickstarteru vyjít už dávno, vývoj Pathologic 2 ale nebyl z těch lehčích, takže se jí po několika odkladech dočkáme až letos v květnu. V dramatickém thrilleru musíte coby léčitel Haruspex zachránit město sužované podivnou nemocí, nemůžete ale vyléčit všechny a u toho se ještě soustředíte na vlastní boj o přežití.
Ambiciózní fantasy MMORPG Bless Unleashed potěší majitele Xboxu
Opravdu úspěšných MMORPG zas tolik není. Těch přežívajících a neúspěšných bude daleko víc a v mnoha případech to vytušíte už na první pohled. Ale v případě Bless Unleashed si netroufám odhadovat, jaká na hru čeká budoucnost. První pohled totiž slibuje – když nic jiného – krásnou grafiku a zajímavé souboje.
Connor a Aveline se vracejí v remasterech Assassin’s Creed
Letos se bez plnohodnotného dílu série Assassin’s Creed zřejmě budeme muset obejít, malou náplastí na vzniklou bolístku by ale mohly být remastery třetího dílu a Liberation, které vyšly včera, a to včetně všech vyšlých přídavků. Boston, New York i New Orleans si tak můžete vychutnat v hezčí grafice, koncem května navíc dorazí také na Switch.
Baba Is You – recenze logické hry, která vám nedá spát
Baba Is You není hrou, která by vás nalákala svým názvem, grafickým zpracováním ani ovládáním. Tím vším působí jako vytržená z jiné, dávno minulé doby. Je to ale jedna z těch her, které není radno minout. Nedělejte chybu jako valná většina kolemjdoucích. Tohle je jedno z vrcholných děl indie scény posledních let.
S termínem v zádech: Příběh bláznivého vývoje Divinity: Original Sin II
Tři roky nazpět vystoupil šéf studia Larian Swen Vincke během GDC 2015 s postmortem přednáškou, která měla být hlavně o Divinity: Original Sin, ale ve skutečnosti shrnovala všechny možné průšvihy, které belgické studio přežilo od vydání proklaté Divinity II. Sepsal jsem o tom článek, pokud máte rádi thrillery s velmi těsným happyendem, poslužte si, pořád je aktuální. Střih do roku 2019, kdy namísto vystresovaného Vinckeho stojí za přednáškovým pultíkem GDC relativně vysmátý Vincke, který se tentokrát věnuje vyprávění historek z vývoje Divinity: Original Sin II.
Realistická druhoválečná střílečka Hell Let Loose míří do early accessu
Druhá světová válka je v tuhle chvíli v rukách Battlefieldu V, ale jak se ukázalo, nový battle royale mód Firestorm není takové terno. Navíc se rozhodně nedá mluvit o přiblížení se historickým událostem. Pokud vás přehnaná akce v ohnivé aréně neláká a dáváte přednost realističtější historii, Hell Let Loose myslí právě na vás. A za pár měsíců můžete mašírovat na frontu.