Google to se sliby o Stadii přepískl, tvrdí šéf Take-Two
zdroj: Google Blog

Google to se sliby o Stadii přepískl, tvrdí šéf Take-Two

1. 6. 2020 16:50 | Byznys | autor: Jiří Svák |

Stadia je, alespoň v západních zemích, dostupná už půl roku. Její start, navzdory očekáváním, byl spíše vlažný, a ani za těch několik měsíců nenabrala služba potřebný odpich, aby se o ní začalo mluvit jako o revoluční záležitosti. To spíše slýcháváme o streamování GeForce NOW, ač to má svých problémů také dost.

Podobný názor má i nejvyšší představitel Take-Two Strauss Zelnick. Google podle něj u Stadie nastavil příliš vysoká očekávání, která se vlivem technických problémů po ostrém spuštění nesetkala s realitou. Zákazníci tak po vyzkoušení odcházeli zklamaní.

Určitě si vzpomínáte, jak Google sliboval transformaci hraní, 4K obraz s nízkou latencí, konvertibilitu hraní se snadným přechodem mezi zařízeními, propojení s YouTube a stržení bariér mezi streamery a hráči. Recenze ale mluvily o něčem jiném: o zbytečných hardwarových omezeních, snížené kvalitě her, výkonnostních problémech, pocitu, že se účastníte betatestu. To vše ještě podmíněné nutností si hru na tuto platformu koupit, i kdybyste kopii už vlastnili na PC nebo konzolích. To nezní jako recept na revoluci.

To přiznává i Strauss Zelnick, který očekával, že Stadia udělá na trhu mnohem větší díru. Bere to ale více z byznysového hlediska. Osobně jako CEO distributorské společnosti od Stadie očekává, že potenciálně zvětší odbytiště pro jejich hry. Což platí, ale efekt není takový, jak si šéfové mysleli.

Chyba se podle něj se stala v tom, že analytici předpokládali na trhu velkou skupinu uživatelů, která má zájem o interaktivní zábavu, je ochotna za ni utrácet, ale zároveň nechce herní konzoli. Podle Zelnicka se ale ukázalo, že to nemusí být pravda.

Take-Two přesto hodlá Google Stadii dále podporovat. Alespoň do té doby, dokud to bude s ohledem na „rozšiřování publika“ dávat smysl.

Úvaha CEO firmy je ale zajímavá sama o sobě, a to proto, že je obecně platná pro streamované hraní. Pokud se pro takový typ služby nenajde dostatečně velká cílová skupina, kdo naplní vzletná slova manažerů a revoluční ideje o konzumaci interaktivního obsahu? A kdo potom strhne další firmy, aby do této technologie investovaly peníze a rozvinuly ji dále? Slepice, nebo vejce?

Nejnovější články