Retro GamesPlay – hrajeme střílečku Tyrian
Rok 20 031: pilot Trent Hawkins se vydává prozkoumávat čerstvě terraformované planety, aby na nich objevil místa vhodná k osídlení. Jeho nejnovější mise se odehrává na planetě Tyrian na hranici s územím ještěrovitých mimozemšťanů Hazudrů. Ale samozřejmě se to zkomplikuje, takže náplní Tyrianu není prozkoumávání planet, nýbrž střílení.
Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit: Become Human vyjdou na PC v létě a na podzim
Tři nejnovější hry od Quantic Dreamu už nadále nebudou exkluzivitami pro PlayStation a konečně se podívají také na vaše počítače. Aspoň v případě, že vám nevadí jejich další exkluzivita, ta pro Epic Games Store. Už známe jejich data vydání a všechny tři se navíc dočkají bezplatných dem, která vyjdou vždy přibližně o měsíc dřív než plná hra.
Slovenské Game Days se letos zaměří na znevýhodněné hráče
Trnavské kulturní centrum Nádvorie bude od 30. května do 2. června hostit festival Game Days. Tématem letošního ročníku jsou znevýhodnění hráči, kterým bude věnována většina přednášek i kupříkladu výstava her pro slepé hráče vytvořených jinými slepými hráči. Těšit se můžete taky na spoustu zahraničních hostů včetně nevidomého SightlessKombat, navzdory handicapu jednoho z nejlepších hráčů Mortal Kombatu na světě.
Metro Exodus rozšíří dva nové příběhy bez Arťoma
Už je to nějaký ten pátek od doby, kdy jsme o novém Metru slyšeli naposledy. Koncem března se hráči dočkali updatu s herním režimem New Game+ a doprovodným komentářem vývojářů, ale ticho ohledně dodatečného placeného obsahu bylo prolomeno až teď. Oznámený expansion pass nabídne dvě velká rozšíření, ve kterých si za Arťoma nezahrajete.
A Plague Tale: Innocence – recenze
Propagační materiály mě celou dobu lákaly na děsuplné dobrodružství dvou nedospělých nešťastníků a mistrně tak skryly fakt, že A Plague Tale: Innocence vypráví o víc než jen dvou životech. Půvabná Francouzka Amicia doprovází svého mladšího nevinného brášku Huga na striktně lineární procházce temným středověkem, která až překvapivě dobře uspokojí hlad po singleplayerových adventurách s důrazem na příběh.
Best of GamesPlay – Chaos jménem Jirka a rumový Yoshi
Po delší době se vrací nepravidelný videosestřih našich GamesPlayů a to především těch, kde se nám něco (ne)povede. Protože jsme nastřádali dost videí, vydáme se tentokrát trochu do minulosti, ještě do časů, kdy Jirka věřil v síly Chaosu a my jsme neměli limitér… takže se omlouváme za výbuchy smíchu a snad se pobavíte.
Navnaďte se launch trailerem na výborný Total War: Three Kingdoms
První recenze na Total War: Three Kingdoms jsou velice pozitivní a já vám s předstihem prozradím, že s nadšením ostatních novinářů naprosto souhlasím. Moji vlastní recenzi čekejte někdy v průběhu zítřka a do té doby si pusťte launch trailer. Jeho hlavní postavou je hrdina čínského lidu, vznešený válečník Liu Bei.
Jubilejní Hardware Club #32: O herní a hardwarové budoucnosti s Michalem Rybkou
Rozhodli jsme se, že jubilejní Hardware Cluby nebudou ty desítkové, ale pěkně po nerdovsku jako mocniny dvojky. 32. díl ale nebude speciální jen svým pořadovým číslem. Přivítáme v něm totiž po delší době zase hosta. A nebude to nikdy jiný než herní a hardwarový veterán a publicista Michal Rybka.
Dante, Nero, Trish a V jako krásné figurky v deskovce Devil May Cry: The Bloody Palace
U velkých videoherních značek se v dnešní době už moc nedivíme jejich stolním adaptacím. O spoustu z nich se stará společnost Fantasy Flight Games (například Fallout a Doom), ale nemalá část z nich existuje zejména díky Kickstarteru (nedávno například Bloodborne). Na crowdfundingovou platformu se nyní vrátilo i studio Steamforged Games s adaptací Devil May Cry: The Bloody Palace.
NeoRetro – hrajeme prvního Zaklínače
Shepard je Američan, Altaïr zase Syřan, ve třetím NeoRetru je tedy pravý čas zamířit do slovanských luhů a hájů. První Zaklínač je prodchnutý středoevropskou atmosférou, proto se dnes vrátíme do roku 2007, kdy Geralt ztratil paměť, místo Divokého honu jsme honili Salamandru a čarodějky nosily necudné výstřihy. Exkluzivně s humorným českým dabingem!
Dalším klanem z Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 jsou svůdní Toreadoři
Klan Toreadorů naplňuje všechny ty naivní představy o upírech z laciných románů: krajkové košilky, luxusní šperky, drahé víno a opulentní večírky. Užívají si krásu a zábavu ve všech podobách, se smrtelníky se běžně přátelí a navštěvují exkluzivní kluby, kde se často dokonce se souhlasem svých obětí napájejí. V Seattlu jsou jedním z nejprominentnějších klanů, i když s růstem korporátů jsou trochu na ústupu.
Do World of Warcraft: Battle for Azeroth se vrací Thrall
Kdo tak trošku po očku sleduje události kolem World of Warcraft: Battle for Azeroth, ten ví, že Horda se momentálně nachází v dost nezáviděníhodném postavení. Už zase se jí totiž povedlo jmenovat vůdce, který to v hlavě nemá úplně v pořádku – jmenovitě nemrtvou královnu Sylvanas Windrunner. A tak nezbývá nic jiného než z důchodu povolat osobu z nejpovolanějších. Na scénu se vrací Thrall.
The Last of Us 2 je v závěrečné fázi vývoje
Přestože pokračování úspěšného příběhového survivalu The Last of Us nemá konkrétní datum vydání, dost možná se druhého dílu dočkáme ještě letos. Finalizaci vývoje naznačil jeden z jeho šéfů, náborový web studia Naughty Dog i oficiální stránky PlayStationu 4. Že by se perský obchod, který The Last of Us 2 sliboval v říjnu 2019, nakonec nemýlil?
Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy – recenze
Neutuchající trend převádějící japonské hry do angličtiny a na moderní zařízení včetně PC už představil západnímu publiku nejeden herní skvost včetně Yakuzy nebo capcomáckého Monster Huntera. A právě Capcom si může připsat další velmi úspěšný export ze země vycházejícího slunce – sérii, jejíž popularita dotáhla hlavního představitele dokonce i na televizní obrazovky a k muzikálovému zpracování. Dámy a pánové, seznamte se: Phoenix Wright.
World of Warcraft Classic má datum vydání a chystá uzavřené betatesty
Za Hordu! Za Alianci! Alespoň tedy za ty původní. World of Warcraft Classic vyhlíží spousta fanoušků i nostalgiků a ještě před jeho letním ostrým startem si ho budete moct vyzkoušet v menších uzavřených betatestech, které Blizzard spustí především kvůli zátěžovým testům serverů a vlastně i proto, aby zjistil, kolik hráčů má o původní, vanilkovou verzi WoWka zájem.
AMD představí grafiky Navi na E3. A procesory Ryzen 3000 pravděpodobně ještě dříve: na Computexu
Už se bralo téměř jako hotová věc, že oznámení nových procesorů Ryzen i grafické architektury Navi se odehraje letos v létě. Konečně ale máme potvrzení od samotné společnosti AMD, která chystá velké prezentace na letošní E3 i na Computexu.
Ve vývoji je další RPG ze světa Vampire: The Masquerade
Před pár měsíci fanoušky World of Darkness potěšila zpráva, že se příští rok dočkají pokračování kultovního upírského RPG Vampire: The Masquerade – Bloodlines, a už tu máme další oznámení. Na RPGčku ze stejného světa totiž pracují také tvůrci The Council, Big Bad Wolf. Oproti Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 má být jejich verze víc svázaná se stolní předlohou.
Podle kreativního ředitele Ubisoftu se chystá nový Splinter Cell – ale možná to byl vtip
Na novou tajnou misi Sama Fishera čekáme už pořádně dlouho – Splinter Cell: Blacklist vyšel v roce 2013 a od té doby se už určitě stačily objevit čerstvé teroristické hrozby. Tak trochu se očekávalo, že by další díl mohl vystrčit hlavu s nočním viděním na minulé E3, k čemuž nedošlo, ale můžeme-li věřit tweetu kreativního ředitele Ubisoftu, letos už by to konečně mohlo vyjít. Možná.
Rage 2 – recenze
Je v pořádku, když doutník chutná jako doutník. Stejně tak je v pořádku, když se ve střílečce jenom střílí. Nepotřebujeme vanilkové doutníky a FPS řežby s přes koleno lámaným přesahem do jiných žánrů. Pokud se hra zaměří na jedinou věc, je pak samozřejmě nutné, aby byla zpracovaná bravurně, ale z konceptuálního hlediska to problém není. Něco podobného by bývalo slušelo Rage 2. Jenže ta se bohužel vydala jinou cestou – tvůrci vzali velmi povedenou akci a obalili ji zbytečným, obtěžujícím balastem.
Beat Saber opouští early access, dostane oficiální editor úrovní
Česko-slovenská rytmická hra pro virtuální realitu vyšla na Steamu už v roce 2017, ovšem pouze v early accessu. Plnohodnotné vydání příští týden je sice podle Beat Games spíš taková formalita, přijde s ním ovšem příjemná „drobnost“ v podobě oficiálního editoru úrovní. Neoficiálně už vlastní skladby do Beat Saberu dostat můžete, nyní k tomu budete mít vývojářské posvěcení.