Dnes už si neumíme ani představit, že by byl rozsáhlý svět nového Assassin’s Creed vyplněný jen a pouze misemi hlavní dějové linky. Ale před dávnými časy, kdy tato série ještě ani neexistovala, bylo něco takového v plánu. Úplně první Assassin’s Creed vám neměl umožnit dělat cokoliv jiného než slepě sledovat lineární příběh. Nakonec měla hrstka vývojářů pět dní na to, aby dodělala postranní výplňové aktivity.
Jedním z těchto dobrovolníků byl programátor Charles Randall, který se o celé zkušenosti rozpovídal na svém Twitteru. „Takže jsme všichni připravení vydat hru, všechno vypadá dobře, a pak… Změna! Dítě ředitele si hru zahrálo a řeklo, že je nudná a není v ní co dělat,“ píše Randall.
Co se hrou, která je nudná? Naplňte ji vedlejšími misemi a aktivitami, což byl plán, s nímž přišel sám kreativní ředitel Patrice Désilets. Mělo to ale háček. „Všechny tyto vedlejší mise musíme do hry dostat během pěti dnů a musejí být bezchybné, protože build se bude rovnou vypalovat na disky a poputuje do obchodů,“ řekl tehdy Randallovi vedoucí projektu.
so we're all ready to ship the game, first submission goes pretty well, and then
— Charles Randall (@charlesrandall) May 23, 2020
The News
The CEO's kid played the game and said it was boring and there was nothing to do in the game
Randall si prý z těchto pěti dnů vůbec nic nepamatuje. Ví, jak se na začátku zavřel do jedné místnosti s ostatními, ví, že byli jediní, kdo k ní měli přístup, ví, kdy z ní odešel. Ale co se uvnitř dělo v průběhu těchto dnů, je pro něj jen kalná voda.
Ale stihli to a Assassin’s Creed vyšel s vedlejšími misemi. Stihli to zejména proto, že použili jen existující assety (vlajky, templáře…), ke kterým dodělali herní systémy. Nakonec se to ale neobešlo bez chyb a mohlo se vám stát, že hra nešla dohrát na 100 % a museli jste ji začít od začátku při honbě za jejím absolutním dohráním.
I tak je to dobrý výkon hrstky vývojářů, kteří si namísto tučného příplatku zažádali jen o zmíněnou místnost, ve které je nikdo nerušil při práci.