Dojmy z Gamescomu: nezajímavý coop v diablovce Darksburg by mohlo zachránit originální PvP
Studio Shiro Games pořádně zabodovalo strategií Northgard, která se dokonce dočká vlastní deskovky. Ta byla k vidění na jejich vlastním menším stánku, ale rozhodl jsem se, že se o ní dozvím víc za dva měsíce na veletrhu stolních her Spiel v Essenu. Svou pozornost jsem proto upřel k jejich chystané videohře Darksburg, která má do úžasnosti daleko.
PlayerUnknown‘s Battlegrounds se na konzolích dočká cross-playe
Zatímco nejpopulárnější současnou battle royale Fortnite si zahrajete napříč platformami, PlayerUnknown‘s Battlegrounds tuhle možnost zatím nenabízí. To by se ale letos na podzim mělo změnit, alespoň na Xboxu One a PlayStation 4. Microsoft to oznámil v pondělí během svého Inside Xbox na Gamescomu.
Hades od Supergiant Games míří na Steam, ale pořád v early accessu
Nový roguelite kousek od Supergiant Games byl pro Epic Games Store jedním z prvních pořádných úlovků, respektive exkluzivitou při spuštění obchodu na konci loňského roku. Od Bastion, Transistor i Pyre se liší tím, že tam vyšel v předběžném přístupu, v němž se nachází až dosud. A ještě chvíli bude – roční perioda exkluzivity ale brzy skončí a v tomhle stavu se Hades objeví i jinde. Konkrétně na Steamu.
Gears 5 se výrazně zaměří na mód hordy, objeví se v něm i postavy z Halo
Microsoft na svém pondělním Xbox Inside věnoval poměrně velký segment nadcházejícím Gears 5, které vychází za dva týdny. Svůj prostor dostala příběhová kampaň motající se kolem Kait, zejména ale pak ikonický mód hordy s množstvím změn směrem k týmové střílečce. Hned při vydání si pak budete moct zahrát za postavy z Halo: Reach, další značky od Microsoftu.
Dojmy z Gamescomu: Humankind je nádherná, ale nepříliš originální variace na Civilizaci
Nechci autorům z francouzského studia Amplitude kecat do řemesla, už jenom kvůli tomu, že já jsem v životě nevyvinul jedinou strategickou hru a oni už jich mají na kontě pěkných pár (série Endless Space, Endless Legend), ale přesto si dovolím jednu poznámku: Když už děláte klon Civilizace s jediným skutečně odlišným nápadem, měli byste si být jistí, že je ten nápad opravdu zajímavý a promyšlený. Nejsem si vůbec jistý, jestli to v případě Humankind platí.
V novém DLC do Two Point Hospital se střetnete s mimozemšťany
Sympatický nemocniční manažer/tycoon Two Point Hospital vyšel minulý rok, udělal nám radost, ale díru do světa neudělal. To ale nijak nevadí ani nám, ani vývojářům, kteří se o hru pořád starají a neustále ji aktualizují. Důkazem toho je i další velké DLC s názvem Close Encounters.
Wasteland 3 se připomíná novým, opět značně mrazivým trailerem
Taktický Wasteland 3 se nám představil už před nějakou dobu, a právě probíhající Gamescom nevyužili vývojáři z InXile popravdě nijak bombasticky. V podstatě nám jen ukazují nový trailer a připomínají, že vydání se blíží.
Breakpoint nabídne hned od spuštění chytře navržený PvP multiplayer
Ghost Recon Breakpoint vychází už 4. října a na rozdíl od svého předchůdce Wildlands bude hned od spuštění obsahovat i PvP mód Ghost War. Nová verze Ghost War už ale nebude samostatným módem - nově bude úzce provázaný s kampaní a bude vás tak motivovat si ho vyzkoušet, nebo naopak okusit kampaň.
Port Royale 4 nabídne vůbec poprvé v sérii tahové námořní bitvy
Jedno z těch příjemných oznámení letošního Gamescomů jde bez pochyby za Kalypso Media, kteří během Opening Night Live oznámili Port Royale 4. Obchodní strategii, na níž pracují vývojáři z Gaming Minds Studios (tvůrci Railway Empire a Patrician), si zahrajeme sice až ke konci příštího roku, ale zase na všech hlavních platformách: PC, PlayStation 4, Xbox One a Switch.
Dojmy z Gamescomu: Z návštěvy Nintenda se odchází s úsměvem
Spousta větších vydavatelů má na Gamescomu obrovské stánky, v jejichž útrobách se můžete osvěžit, občerstvit, popovídat si se zajímavými osobami, a až nadejde čas, schovat se za jedny z mnohých dveří na prezentaci jednoho konkrétního titulu. Ne však Nintendo. Součástí jejich otevřeného placu jsou totiž i všechny prezentované hry a navštěvující novinář zde může strávit čas, jak sám uzná za vhodné.
Bleskový průřez Gamescomem a hrami, které jsme viděli
Na to, že to byly dva dny, se výprava Games.cz probrala spoustou her a jejich prezentacemi. Dojmy z některých jste četli, některé čtete a jiné teprve budete číst. Bleskový souhrn toho, co ale Bětka, Vašek a Patrik viděli, si můžete prohlédnout ve čtyřminutovém videu, které vám může posloužit jako takový rychlý přehled a také trailer na články, které vás ještě čekají.
Borderlands 3 upřesňují svůj endgame, vydáte se v něm na jiné planety
Looter shooter týmové střílečky se neobejdou bez endgamu, té části hry, ve které teoreticky máte strávit nejvíc času a hrát ji pořád dokola, abyste v ní byli lepší a lepší. Zatímco mód hordy, v Borderlands nazvaný Circle of Slaughter, se objevil už v předchozích dílech, Proving Grounds jsou novinkou pro trojku. Tam si na vás počíhají obzvlášť tuzí nepřátele, ale s o to sladšími odměnami.
Dojmy z Gamescomu: Wargaming chystá solidní taktickou akci Caliber a ozvláštní World of Warships ponorkami
Pryč jsou ty časy, kdy se společnost Wargaming profilovala jako tvůrce „World of“ her. Najednou jsou tu hry jako Pagan Online a Caliber, které do zavedeného stylu vůbec nezapadají, vzbuzují skepsi, ale o to víc nás nakonec mohou překvapit. Na zavedené značky se ale nezapomíná, čehož je důkazem chystané zásadní rozšíření lodí.
Dojmy z Gamescomu: Unity of Command II nabízí kompromis mezi klasickou tahovou strategií a maximálním realismem
Na západní frontě už jsem strategizoval tolikrát, že to chce něco pořádného, abych byl vytržen z mírné letargie. Naposledy se to povedlo asi Steel Division: Normandy 44, ale od té doby už mě to zpátky do Normandie nijak netáhne. Za límec mě ale začíná popadat Unity of Command II, zajímavý mix mezi hardcore válečnou simulací (tzv. wargame) a tahovkou pro běžné smrtelníky.
Dojmy z Gamescomu: Sandboxové RPG Project Witchstone nešetří superlativy - oprávněně
Když vám vývojáři představují vlastní hru, umějí být pěkní tlučhubové. Naslibují nám hory doly, vychválí nezajímavé, obyčejné mechanismy do nebes, udělají vše pro to, abyste uvěřili, že právě tenhle jejich projekt je něčím výjimečným. A vy pak uvidíte hru v běhu a hodně rychle vychladnete. Project Witchstone není takový případ. Až neuvěřitelné sliby jsem viděl v běhu a dokořán otevřená ústa ne a ne zaklapnout.
Fight Club #440 s Davidem Rynešem hlavně o Gamescomu
Gamescom, Gamescom, Gamescom. V týdnu, kdy probíhá největší herní výstava se ani o ničem jiném bavit nemůžeme. Hlavní téma dnešního Fight Clubu s pořadovým číslem 440 je tak naprosto jasné. Ve složení Adam, Šárka, Jirka a David Ryneš si tak probeme ty největší pecky z německé výstavy, ale podíváme se i na ta divná oznámení, cringe momenty a vůbec nepříliš povedené věci.
Ve Watch Dogs Legion lze hrát za důchodce, který může náhodně umřít
Už od oznámení na letošní E3 víme, že ve Watch Dogs Legion můžete hrát za kohokoliv. Z NPCček (non-player characters) se tak stávající NPCčka (now-player characters) a teď víme, že budete moct hrát i za Alana, jehož speciální schopnost se jen tak nevidí. Alan totiž může kdykoliv zcela náhodně umřít.
V prvním příběhovém DLC do Metro Exodus to rozpálíte s plamenometem
Metro Exodus vyšlo sice už v únoru a pokud tak máte dávno dohráno, můžete si znovu nasadit masku a vrátit se zpátky do tunelů. Na Gamescomu představené první příběhové DLC s názvem The Two Colones totiž rovnou vyšlo a pošle vás do novosibirských klaustrofobních tunelů.
Sci-fi Disintegration je mix akce a realtime taktiky, kdy udílíte rozkazy ze své létající motorky
Jeden z tvůrců Halo, Marcus Lehto, si před měsícem založil vlastní studio V1 Interactive, se kterým chystá týmovou sci-fi střílečku Disintegration. Ta vyjde pod hlavičkou divize Take-Two Private Division. Na včerejší tiskové konferenci zahajující letošní Gamescom pak v rámci traileru odhalil nejen první záběry z hraní, ale i nějaké to příběhové pozadí futuristické akce.
Podívejte se na první video Bětky, Patrika a Vaška z Gamescomu
Za včerejší den toho naše výprava stihla opravdu hodně. Sledovat jejich nadupaný itinerář bylo jako pohled na trio workoholiků. Za první den stihli vidět spoustu her a jak vidíte u nás na webu, ještě během toho stíhají psát dojmy z vyzkoušených titulů. Nicméně nejen psaným slovem je člověk živ, a tak se Bětka chopila kamery a v prvním videu z letošního Gamescomu udělala krátký sestřih, který má primárně vystihnout atmosféru, která na výstavišti panuje.