Tvůrci Bayonetty a Astral Chainu odhalili superhrdinský Project G.G., ve kterém bojujete s kaiju

V Platinum Games nám slibovali odhalení spousty novinek během letošního roku. Dokonce svá oznámení souhrnně označili jako Platinum4 a naznačili tak celkem čtyři zásadní novinky. Od začátku roku jsme dostali už tři, přičemž dvě z nich zazněly z noci na dnešek – nová hra a nové typy her.

Blizzard upraví Diablo 4 podle reakcí fanoušků a přivede kanibaly

Očekávání u nových dílů zaběhnutých sérií bývají vysoká, o tom ví své každá firma stojící za úspěšnou značkou. Blizzard má z poslední doby zkušenosti s hromadou negativních reakcí po oznámení Diabla Immortal i zpackaném remaku Warcraftu 3, v případě Diabla 4 tedy volí velmi vstřícnou komunikační strategii. V čtvrtletním blogu vývojářského týmu se dozvíme nejen novinky ze Sanctuary, ale především to, jak Blizzard naslouchá názorům svých hráčů.

Podívejte se na uniklé screenshoty z Baldur’s Gate III

Dnes večer ve 21:00 studio Larian představí očekávané RPG Baldur’s Gate III a jak už je v herním průmyslu zvykem, na světlo světa unikly podrobnosti, které měly pravděpodobně ještě pár hodin zůstat skryté. V tomto případě tedy screenshoty, nejspíš přímo z gameplaye, který bude večer na PAX East prezentován. Pojďte se na ně podívat.

Předplatitelé PS Plus a Games with Gold dostanou v březnu Sonica, kolosy a Batmana

V kinech právě teď běží film, který u kritiků sice moc neboduje a asi ani nebude aspirovat na Oscary, ale diváci na něj chodí v houfech a postarali se tak o jednu z neúspěšnějších filmových adaptací videohry všech dob. Řeč je samozřejmě o bleskurychlém modrém ježku Sonicovi, který je součástí obou předplatných na PlayStationu 4 a Xboxu One.

Mlha šílenství, vyšroubovaná obtížnost a nové skilly. Path of Exile se halí do Deliria

Od monstrózního updatu, skrze nějž se z Path of Exile stane Path of Exile 2, nás sice dělí ještě nějaký ten pátek, ale tvůrci také slíbili do té doby nepřerušit pravidelný přísun expanzí. Ta první v roce 2020 nese název Delirium, nechá vás přes hru malovat svrchní vrstvu z děsů vlastní mysli a k dispozici bude v polovině března.

Corruption 2029 – recenze

Chcete krátkou verzi? Corruption 2029 je skoro to samé jako originální tahová strategie Mutant Year Zero: Road to Eden, která si od nás v recenzi vysloužila velmi pěknou osmičku. Jen s tím rozdílem, že tahle „novinka“ už není ani originální, ani pěkná. A ta dlouhá verze? Rozklikněte zbytek recenze.

Kam se poděla nádherná kyberpunková plošinovka The Last Night?

Pře třemi lety na E3 se nám v rámci tiskové konference Microsoftu zatajil dech. Pomalá, tíživá hudba doprovázela temný pixel art plný krásných odlesků v nočním městě budoucnosti, kde po obloze létala zvláštní vozidla a život jedince byl podle všeho plný nebezpečí, strachu a smutku. Světu se představila kyberpunková plošinovka The Last Night a byla by obrovská škoda, kdyby tento trailer byl zároveň jejím jediným pozitivním záznamem v historii.

Bezvěký samuraj se po šestnáci letech vrací v Samurai Jack: Battle Through Time

V popkulturním prostoru existuje tolik zajímavých značek, že není až takový problém na některou zapomenout a pak, když vám ji někdo připomene, se podivit, proč ji herní médium nevyužívá víc. Vždyť se na to tolik hodí! Samuraj, kterému čas vzal jméno, ale nezlomil jeho odhodlání vymýtit zlo, se na videoherní monitory a obrazovky podíval naposledy před dlouhými lety. Návrat už byl tudíž načase.

Dota Underlords se loučí s předběžným přístupem a vítá první sezónu

Auto Chess vznikl jako neoficiální mod pro Dotu 2, která byla původně modem pro Warcraft 3. Dota Underlords je pak kopií tohoto modu s oficiální licencí Valve a právě včera vyšla na Steamu po bezmála ročním předběžném přístupu. Spolu s tím startuje také první sezóna s předplatným v podobě bitevního deníku a s výzvami nazvanými Krvavá exkurze.

Sledujte Fight Club #465 o stále větším dopadu koronaviru na herní průmysl. A taky o moralitě

O dopadu koronaviru na herní průmysl jsme se v podcastu bavili už před několika týdny, jenže tím to bohužel neskončilo. Malé i velké firmy postupně ruší účast na domluvených akcích, velké esportové turnaje se buď přesouvají jinam, nebo rovnou ruší, a vliv viru lze už sledovat i na hardwarové produkci a dostupnosti některých her. Otázkou je, kde a kdy to skončí a jestli budeme mít letos vůbec nějakou E3. A pokud ano, jak bude vypadat...

Predátoři z Hunting Grounds se hlásí o slovo, k jejich umlčení můžete použít Bezbolestnou

Fanoušci osmdesátkového Predátora by si možná nechali líbit radši nějaký singleplayerový příběhový zážitek, nadcházející Predator: Hunting Grounds ale bude multiplayerovou akční řežbou. A to ne jen tak ledajakou – asymetrický faktor znamená, že si budete hrát na kočku a myšky, respektive skupinka elitních vojáků bude nahánět vraždící mašinu z vesmíru. Nebo ona je? Podle nového traileru je správně spíše ta druhá možnost.

Vyšel remaster původního Wastelandu z roku 1988

Praotec všech Falloutů zvaný Wasteland před dvěma roky oslavil své třicátiny. Málokdo asi čekal, že se postapokalyptické RPG časem vrátí v podobě solidního pokračování, a nejen jednoho. A ještě méně pravděpodobně se mohl jevit remaster či remake původní hry. Ale studio inXile Entertainment se zjevně před ničím nezastaví a Wasteland Remastered už okupuje virtuální poličky obchodů.

Steam se naučil lépe vyhledávat hry. Používá cenu, tagy a další preference

Valve po nějakou dobu testovalo nové funkce vyhledávání produktů na Steamu ve své experimentální laboratoři Steam Labs a výsledek se konečně dostal i do běžného klienta Steamu. Hledání konkrétních typů her a dalšího softwaru je teď mnohem jednodušší díky přehledným tagům a jiným nastavitelným preferencím.

Strategie Endzone je plná detailů. Řešíte humiditu půdy, hubení druhů i filtraci vody

Vypadá to, že se v jednu chvíli budou o hráčskou pozornost přetahovat dvě podobné hry – Surviving the Aftermath a Endzone: A World Apart. Obě patří do kategorie budovatelských strategií, v obou se snažíte vybudovat novou společnost po zániku světa. První jmenovaná je už pár měsíců v předběžném přístupu v Epic Games Storu, druhá se na své vypuštění do světa teprve chystá. Ale už teď umí zaujmout.

Simulátor SnowRunner nabídne pestřejší úkoly včetně převážení nesmyslně těžkého nákladu

Druhý MudRunner byl nakonec přejmenován na SnowRunner, jelikož v něm budete kromě bahna čelit i sněhu. Ale pokračování neomezuje novinky jen na nový typ terénu. Značně se rozšíří vozový park a možnosti úpravy jednotlivých strojů (od funkčních po kosmetické), fyzika povrchů a vozidel prošla přepracováním, mapy jsou mnohem větší, a co je neméně důležité, půjde v nich o víc než monotónní tahání dříví z lesa.

Perská říše musí padnout! Vyzkoušejte si egyptskou akční hru Knights of Light

Vždycky mě fascinovala otázka, jak se rané Arabské říši povedlo tak rychle a efektivně expandovat do všech směrů, zlikvidovat Sasánovce, téměř rozdrtit Byzanc a během jediného století se prohnat až do francouzských polí, kde na ni konečně dopadlo kladivo. Budu-li věřit akční hře Knights of Light, měli s tím něco společného neporazitelní válečníci schopní během pár vteřin vykosit celé pluky nepřátel. Za dva takové bijce si v blízké době budete moci zahrát.

Wolcen: Lords of Mayhem – recenze

Vzpomínáte na Greedfall? To bylo povyku kolem epického RPG, které bylo tak skvělé, že o něm pro jistotu nebyla při udílení cen za loňský rok pořádně nikde ani zmínka. A co si budeme povídat, bylo to právem. Hra byla v mnoha ohledech nedodělaná, její kvality nevyrovnané a přehnané ambice ji srazily na kolena. A právě na Greedfall jsem si vzpomněl při hraní Wolcenu. Bohužel to není lichotivé přirovnání.

Reboot kultovního Descentu má potíže, vývojáři na něm už nepracují a žaluje je vlastní vydavatel

K nadějnému znovuzrození značky pocházející z devadesátých let nakonec možná vůbec nedojde. Projekt Descent: Undreground, později přejmenovaný prostě na Descent, měl vycházet ze stejnojmenné série, které po příběhové stránce předchází. Věci se navenek daly pořádně do pohybu po úspěšném Kickstarteru, ale uvnitř studia bujelo cosi shnilého, kvůli čemuž dnes na hře nikdo nepracuje a nad původními vývojáři visí žaloba.

Jak pojmout smrt ve hrách neotřele? Spiritfarer je poklidným simulátorem převaděčky duší

Smrt je běžnou součástí života a taky většiny her, jen v poněkud odlišném kontextu. Že se v nich může vyskytovat i jinak než podle šablony „způsob co nejvíce smrtí a co nejméně umírej“, nám zpravidla ukazuje spíš nezávislá tvorba, což je také případ montrealského studia Thunder Lotus Games. To po skvělých Jotun a Sundered přichází s „pokojnou manažerskou hrou o umírání“.

Režisér Rob McElhenney vysvětluje, proč nevznikl animovaný film Minecraft za 3,5 miliardy

Roba McElhenneyho můžete znát nejčerstvěji jako režiséra sitcomu z prostředí herního studia Mythic Quest: Raven’s Banquet nebo seriálu It’s Always Sunny in Philadelphia. Společnost Mojang, tvůrce nejznámějšího kostičkovaného sandboxu Minecraft, v roce 2015 oznámila, že právě on by měl režírovat filmovou adaptaci s astronomickým rozpočtem 150 milionů dolarů. Do kin měla jít loni. Proč jsme se filmového Minecraftu zatím nedočkali?