Rebellion dali 2 miliardy korun na studio pro film Rogue Trooper a seriál Soudce Dredd
Před pár dny poprvé odhalený Monster Hunter není jedinou filmovou adaptací hry, která se na nás v horizontu několika let chystá. Ví se o adaptacích The Division, Duke Nukem, Uncharted nebo třeba Gears of War. U všech pak panují oprávněné obavy. Historie nás zkrátka naučila. V případě modrého super vojáka Rogue Troopera to platí rovněž, a to i přes skutečnost, že společnost Rebellion podpořila své filmové studia enormní částkou.
LongPlay - Half-Life #2: Patrik začíná sešlapávat plyn
V minulém díle se Patrik rozkoukával a teď se do toho pustí naplno. Pokud jste náhodou první díl našeho nového LongPlaye minuli, tak vězte, že Patrik Half-Life nikdy nehrál. Takhle zásadní rest jsme nemohli nechat ležet ladem a pustili jsme se do hraní Half-Life: Source.
Dopravní síť v Euro Truck Simulator 2 za pár dnů povede až do Finska
Dovedu si představit, že pokud někdo hraje Euro Truck Simulator 2 i po šesti letech od vydání, dá zavděk každému novému kousku země. Stejně tak může nové DLC přilákat sezónní hráče, kteří si ke kamionům chodí čas od času odpočinout a rádi prozkoumávají nové dálavy (sem se řadím já). Ať tak či tak, ještě tento týden se vydáte do čtyř států Pobaltí.
Uplynulý týden očima redakce: zpátky na koleje!
Minulý týden byl poslední, kdy jsme v redakci přežívali v omezeném počtu kvůli nemocím a dovoleným. Tenhle týden se začnou věci pomalu ale jistě vracet do vyjetých kolejí, které směřují k blížící se Hře roku a nějakým veselým vánočním streamům, které vám zatím ještě neslibujeme, ale možná je už plánujeme.
Vzpomínáme: World of Warcraft změnil pohled na hry
"Moje guilda byla vždycky specifická tím, že jsme vyváděli psí kusy i nad rámec hry. Uprostřed pouště na jihu kontinentu hnízdil drak a většina normálních, příčetných skupin draka jen tak zabije a obere o lup. My jsme ovšem vynaložili nemalé množství úsilí a energie, abychom draka přes různá údolí, průsmyky a hory (a jeden výtah) dotáhli až do hlavního města Orgrimmaru. Nejhorší bylo udržet všechny během pochodu na živu. Všemi míním nejen sebe ale i draka. I takové prožitky se za posledních 14 let (!) urodily uvnitř světa World of Wacraft, který vyšel ven na 23. listopadu 2004."
Nejčtenější články týdne - průšvih jménem Fallout 76, Battlefield V a mobilní Assassín
Tohle se Bethesdě nepovedlo. Nemastná neslaná hratelnost nového Falloutu je sama o sobě problém a aby toho nebylo málo, je hra ještě navíc šíleně zabugovaná. Není proto divu, že tento týden byl největší zájem o recenzi Fallout 76. Druhé místo si pro sebe vybojovala recenze na Battlefield V, následovaná zprávou o Assassin’s Creed na mobily. Mezi nejčtenější články se tak tentokrát žádná indie pecka neprodrala, ale ostatně je listopad, období kdy každý rok velké hry jasně dominují.
Simulátor ElectriX nabízí kariéru opraváře elektroniky s temným hackerským příběhem
Když přijde slovo na divné simulátory čehokoliv, jsem v redakci asi jediný, komu zvědavostí naběhne husina. Nevím, kde se to ve mně bere, že rád trávím čas oráním polí, vykrádáním domů, těžením zlata, nebo opravováním stolních počítačů. Electrix: Electro Mechanic Simulator má nejblíže k poslednímu jmenovanému, ale namísto počítačů si posvítíte na mnohem menší elektroniku. A já už se zase nemůžu dočkat, až si to sám vyzkouším.
Fight Club #402: Severský bůh se světelným mečem
Podcast Fight Club jsme po čase zase trochu oživili. Pozvání do studia přijal Vladimír Hrinčár, kterého můžete znát taky jako Lokiho. Respektive jako jednoho z autorů povedené česko-slovenské hry pro VR Beat Saber. Ten sice vyšel (v programu předběžného přístupu) na Steamu už v květnu, ale aktuálně se těší popularitě na PlayStation 4 a PlayStation VR, kde vyšel 20. listopadu.
Spyro Reignited Trilogy - recenze
Pokud chcete s dětmi pravidelně hrát videohry, brzy se dostanete do bodu, kdy prostě nemáte po čem sáhnout. LEGO na sto způsobů se vytěží a těch pár lepších kousků nepřebije podprůměrné tituly z oblíbených světů. Proto jsem se zaradovala, když vývojářské studio Toys for Bob, které stojí mimo jiné za „hračkovou“ sérií Skylanders, ohlásilo remasterovanou verzi Spyra jménem Spyro Reignited Trilogy.
LEVEL 291: pohled do zákulisí vývoje Red Dead Redemption 2, hry jako léky na předpis a další
Ještě pár týdnů a máme to všichni za sebou. Co konkrétně? Podzimní běsnění, kdy vychází jeden blockbuster za druhým. A pak jako když utne a do března (skoro) nic. Aspoň bude čas všechno pořádně zahrát a dohrát, což se týká zejména Red Dead Redemption 2. Proč věnovat čas zejména tomuto titulu, se dozvíte v recenzi Mr. Hlada, ale i v tematickém článku Honzy Olejníka, který se dívá nejenom do zákulisí vývoje této hry, ale i celé série. LEVEL 291, který je k dostání na stáncích i v elektronické verzi, však nabízí mnohem více zajímavých recenzí i článků o hrách, jejich vývoji a vývojářích. O některých si můžete přečíst v následujícím výcucu, nebo se můžete podívat hned po rozkliku na video, kde nové číslo představuje dvojice nejhorších youtuberů na světě :)
Slevová akce Slitherine nabízí jinak drahé hardcore strategie za hubičku
Nejsou slevy jako slevy. Poslední týden se u nás i ve světě neřeší nic jiného než Black Friday. Obchody se předhánějí v tom, kdo nabídne levnější produkt, což platí ve fyzické i digitální podobě. Steam, GOG a další obchody mají své slevy, stejně jako jednotlivé klienty Ubisoftu, EA a tak dále. Přesto se najde odvětví, které nad tím vším dokáže vyčnívat – masivní zástup opravdových hardcore strategií vycházejících pod hlavičkou Slitherine/ Matrix Games.
Retro GamesPlay - UFO: Enemy Unknown
UFO: Enemy Unknown, v Americe známé taky jako XCOM: UFO Defense, patří bez pochyby do zlatého fondu tahovek. V roce 1994 ji na trh pustili bratři Gollopové (Nick & Julian) a Tim Roberts. Položili tím základ série, která je svým způsobem aktivní dodnes, ovšem nyní už pod značkou XCOM.
Kultovní opičák Toki se vrací v remaku pro Switch
Skoro tři desítky let stará akční plošinovka s plivající opicí Toki se vrací a vypadá pořád k světu. Remake kultovní japonské hry z roku 1989 mají na svědomí francouzští Microïds, kteří ji vydají exkluzivně na Switch ještě letos.
Humble Bundle rozdává rok starý remake Outcast: Second Contact
Remastery jsou už na denním pořádku, ale remaky, tedy od podlahy znovu vyvinuté hry ještě tak často nevídáme. Vzpomenout můžeme skvělého Crashe Bandicoota N. Sane Trilogy, nebo nejnovějšího Spyra Reignited Trilogy. Před rokem jsme touto formou dostali možnost vrátit se na konec minulého tisíciletí k průlomové hře Outcast v remaku Second Contact. A ten je nyní úplně zdarma v obchodě Humble Bundle.
Příběh adventury The Council se završí z kraje prosince poslední epizodou
Na časové ose o deseti měsících jste se postupně dočkali všech pěti epizod adventurní série The Council. Ta poslední je – pravda – v budoucnosti, ale méně vzdálené než například Vánoce. Pokud netrpělivě očekáváte, jak se všechna vaše rozhodnutí z předchozích epizod projeví, vydržte ještě týden a kousek. A pokud jste s koupí čekali do doby, kdy bude hra kompletní, protože byste stejně jako já nevydrželi čekat na další epizody, moc neváhejte kvůli pěkné slevě.
Free to play multiplayerovka Total War: Arena propadla, v únoru skončí
První free to play titul série Total War, výrazný odklon od zajeté šablony a bohužel i neúspěch. Takový je Total War: Arena, který v únoru příštího roku definitivně skončí. Vývojáři ze studia Creative Assembly moc konkrétních důvodu neuvedli, jen na svých stránkách napsali, že výsledky otevřeného beta testu „nenaplnily všechna naše očekávání“.
Fallout 76 - recenze PC verze
Fallout 76 je poměrně dobrý prostředek k procvičení přídavných jmen. Když totiž chcete popsat, co všechno dělá špatně a jaký z toho máte pocit, není obtížné narazit na hranice slovní zásoby. Už je to zkrátka nějaký pátek, co jsme pod rouškou velkoprodukčního titulu dostali něco tak příšerně zastaralého, nudného, nezajímavého, nenápaditého, designově nevyhovujícího a navíc v tak otřesném technickém stavu, že hra správně neměla opustit ani uzavřenou alfu.
Diablo IV původně vypadalo jako akční RPG ve stylu Dark Souls
O nepovedeném oznámení mobilního Diabla Immortal slyšel snad opravdu každý. Fanoušci se ve chvíli napjatého očekávání plnohodnotného pokračování Diabla III dozvěděli o „nějaké“ mobilní hře a adekvátní, ale místy až přehnané reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Blizzard pak ještě přitopil pod kotlem, když přiznal, že dělá na mobilních hrách všech svých značek. Server Kotaku nyní získal velice zajímavé informace týkající se tajných projektů ve vývoji.
GamesPlay: první krůčky v kontroverzním Falloutu 76
Fallout 76 nevykročil do světa pravou nohou. Na Games si budete moct přečíst recenzi už dnes a můžeme naznačit, že to devítka tak úplně nebude. Ostatně zahraniční kolegové se se svými verdikty nemazlí a z nového Falloutu je tak jedna z nejhůře hodnocených her Bethesdy vůbec. Tohle si vývojáři za rámeček nedají a my si na ten jejich nový přešlap dnes hezky posvítíme.
Česko-slovenská VR hra Beat Saber už je na PlayStationu
Zatímco na Steamu se stále musíte spokojit „jen“ s early accessem hudební hry Beat Saber pro virtuální realitu, v případě PlayStationu 4 vás rovnou čeká plnohodnotný zážitek s časově exkluzivními písničkami. Pokud máte PS VR, moc lepších a zajímavějších her pro tuhle (a vlastně i ostatní) virtuální realitu asi nenajdete.