Modder odhalil vývojářské taje Star Wars Jedi: Fallen Order. Je libo bezhlavý Cal?
zdroj: Archiv

Modder odhalil vývojářské taje Star Wars Jedi: Fallen Order. Je libo bezhlavý Cal?

6. 1. 2020 13:57 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

My hráči se prakticky neustále necháváme (a nutno dodat, že vlastně rádi) oklamat od vývojářů. To, co vidíme, vůbec nemusí fungovat tak, jak to na první pohled vypadá. A nejzajímavější věci se ve hrách často dějí tam, kam vůbec nedohlédneme. Člověk známý jako Shesez zasvětil stejnojmenný youtubový kanál odhalování skrytých procesů používaných vývojáři a nejnověji si posvítil na výbornou akční adventuru Star Wars Jedi: Fallen Order.

Shesezův úkol je prostý: nahackovat kameru vybrané hry tak, aby se s ní mohl svobodně toulat po virtuálním světě. Herní kamera se v tomto případě nedrží jako klíště Cala Kestise a umožňuje hráči nahlédnout za oponu různých animací a procesů.

Než se pustíte do videa níže, musím vás varovat před menšími spoilery. Sice není zabíháno do příběhových detailů, ale uvidíte všechna prostředí hry a některé postavy. Ve většině případů ovšem z úhlů, které vás ve hře naštěstí minou (pokud nenarazíte na nějaký bug nebo nepropadnete texturou).

Video odhaluje například mizerné animace objektů mimo zorné pole hráčů. Není to nic překvapivého. Proč by se mělo plýtvat lidským časem na tvorbu něčeho, co hráč nikdy neuvidí? Také dává naprostý smysl, že osoby, které ve hře zmizí Calovi z dohledu, zmizí vlastně úplně, aby uvolnily místo v paměti a nezatěžovaly tak počítač/konzoli.

Shesez se takto podíval na spoustu detailů a odhalil, že jistá nedosažitelná zvířata mohou být krásně vymodelovaná, ale i účelně odfláknutá. Ve videu se vám naskytne pohled z výšky na celé lokace a zjistíte, jakým způsobem se ve hře vyvolává efekt uhánějícího vlaku a světelné rychlosti. A zjistíte, proč Cal čas od času přijde o hlavu…

Uvidíte, jak vás vývojáři klamou prostředím, v němž se nacházíte, a zároveň nahlédnete pod pokličku vývoje se „zapomenutými“ objekty hluboko pod herní mapou, které jednoho dne mohly být něčím použitelným, ale nakonec se do hry nedostaly. Jeden z testovacích objektů dokonce ještě drží nápis přiznávající subžánr hry – metroidvania.

Pokud vás zajímá tento druh zákulisního vývoje, tedy různé prapodivné postupy vývojářů vedoucí k dosažení jejich cílů, aniž by je doprovázel osvícený komentář samotných tvůrců, na youtubovém kanálu Shesez najdete podobných vhledů do různých her hromadu.

Nejnovější články