Brzo založíte vlastní dynastii v obrovské deskovce Crusader Kings

Deskovka Crusader Kings. Zní to jako trochu divný nápad, protože nesmírně komplexní pavučina vzájemných osobních vztahů, na které závisí každá kampaň středověké strategie Crusader Kings II, by se v deskové hře simulovala hodně špatně. Studio Paradox si ovšem ve spolupráci s vývojáři Free League na tohle soustíčko trouflo – a plody jejich spolupráce si budete moct sami vyzkoušet už za pár týdnů.

Nejlevnější Kingdom Come najdete v červencovém Humble Monthly

Kingdom Come: Deliverance je s posledním DLC A Woman‘s Lot konečně komplet, takže už nemáte žádný důvod si ho nepořídit. A to ani pokud je vaším protiargumentem cena – za základní hru teď v rámci Humble Monthly zaplatíte jen 12 dolarů a ještě k tomu dostanete Surviving Mars. A nějaké další hry, které Humble odhalí na konci měsíce.

Střílečku Rising Storm 2: Vietnam vzali útokem plastikoví vojáčci

Zelení (a i jinak barevní) plastikoví vojáčci byli v multiplayerové střílečce Rising Storm 2: Vietnam spatřeni už o Vánocích ve speciální události. Dostalo se jim tehdy takové pozornosti, že si vysloužili i vlastní placené DLC Green Army Men, o které se postarala modderská komunita.

Kooperativní RPG Haven ukazuje život milenců na opuštěné planetě

Tvůrci Furi, The Game Bakers, na začátku roku oznámili RPG pro dva hráče o milenecké dvojici mimo civilizaci. Matně si pamatuju, že mě spíš než popis Haven nadchl krátký trailer, a teď přichází na řadu jeho delší verze. V ní autoři předvádí důraz na příběh, ale taky rozkošné poletování po planetě i klasické JRPG souboje, kde ale můžete zajímavě taktizovat díky řetězení a načasování útoků. Dva jsou totiž víc než jeden.

Další hrou, která dostane seriál od Netflixu, je… skutečně Cuphead!

Překrásná, graficky unikátní a herně brutálně náročná plošinovka Cuphead to nejspíš dotáhne na televizní obrazovky. Netflix po Castlevanii, The Division, Devil May Cry, Magic: The Gathering a částečně i Zaklínači oznamuje další adaptaci slavné hry. Tentokrát se výsledku osobně neobávám, jelikož forma hry vyloženě vychází z animáku, kterým se nakonec i stane a dělají na něm někteří tvůrci Mickey Mouse.

Piranha Bytes: Studio, které nepřekročilo vlastní stín

Snad do konce života mi zůstane v paměti bezpečně usazená moje první zkušenost s německým RPG Gothic. Hra byla tehdy přiložená na dvou CD u Levelu, vypadala na svou dobu dostatečně zajímavě, rozjel jsem ji na archivním domácím notebooku a bylo to RPG, což bylo pro mě v onom věku kolem dvanácti let naprosto zásadní. Co mě ovšem čekalo ve hře, bylo šokující, počínaje ovládáním a konče prvním krysokrtem, neschopností otevřít truhlu a prvním nešťastným pádem znamenajícím jistou smrt. Nevydržel jsem u Gothicu snad ani půl hodiny, jen abych se k němu vrátil po několika měsících a hře propadl na několik dalších let.

Rozhovor s Ladislavem „Nefaritem“ Štojdlem o odchodu ze studia Team21 a budoucnosti hry Dungeons of Aledorn

Včera jsme se dozvěděli o komplikaci ve vývoji českého RPG Dungeons of Aledorn. Po neshodách ve studiu Team21 se Ladislav „Nefarit“ Štojdl spolu s Martinem „Arbitrem“ Mikšem rozhodli odejít a hru dokončit mimo studio. Nefarit kývl na podrobnější rozhovor, ve kterém se dozvíte něco o minulosti, současnosti i budoucnosti hry.

Souboje v Pathfinder: Kingmaker jdou nově hrát na tahy. Díky modu od fanouška

Real-time s pauzou, nebo tahové souboje? Bod sváru fanoušků izometrických RPG. Díky úsilí moddera s přezdívkou Hsinyu mohou nesmiřitelné tábory alespoň u Pathfinder: Kingmaker zakopat válečnou sekeru. Ten si totiž dal tu práci a soubojový systém hry převedl na tahový, včetně doplnění některých mechanik z papírové verze Pathfinderu. Mod je stále v betaverzi, ale funguje dobře.

GamesPlay – hrajeme Super Mario Maker 2

Existují hry, které vás nechají tvořit hry. Super Mario Maker 2 je jednou z nich. Jde o ultimátní nástroj, ve kterém vytvoříte libovolnou placatou úroveň pro Maria. Ale jak si ukážeme v dnešním GamesPlayi, nemusíte být od narození nadaní, abyste dokázali udělat poměrně zábavnou úroveň. Zároveň nemusíte být tvořiví vůbec, jelikož ve hře je tolik hotového obsahu, že ji prostě můžete brát jako dalšího skvělého singleplayerového Maria.

V české logické plošinovce Jim is Moving Out! stěhujete celý dům

Pokud jste někdy zažili stěhování, pak víte, jaké to je peklo, a navíc složité rozhodování. Během stěhování najdete pár věcí, které by bylo lepší vyhodit, a také věci, kterých se nikdy nevzdáte. Pro Jima do té druhé kategorie patřil... dům. Chtěl bydlet jinde, ale ve stejné cimře. Takže se rozhodl, že svůj domov „odnese“ do jiného koutu světa ve hře Jim is Moving Out!

Google Stadia odtajňuje informace o ovladači, multiplayeru a dalších často kladených dotazech

V průběhu letošního listopadu se čtrnáct zemi světa (bez Česka) dočká herní budoucnosti. Google spustí svou streamovací službu Stadia, o které už leccos víme, ale stále nám nad hlavami září spousta otazníků. Pořád se nám nechce věřit minimálním požadavkům na rychlost připojení internetu, ale tím se nové zprávy nezabývají. Oficiální FAQ Stadie prozrazuje bližší detaily o multiplayeru, ovladači, podpoře her a dalších náležitostech.

Thriller Control od tvůrců Maxe Paynea je nádherně divný

Při sledování úvodní pasáže Control jsem měl pocit, že toho úplně všichni vědí víc než já. Náhodný uklízeč, tajemný ředitel, hlasy z pyramidy, dokonce i hlavní hrdinka, kterou budu ovládat. A když už jsem si myslel, že začínám chápat, když už jsem se natahoval po mrkvičce porozumění, neviditelná ruka mi ji vyškubla z dosahu další matoucí scénou. Ale nebyl to nepříjemný pocit. Právě naopak – mám na Control větší chuť než dřív.

Ještě tento měsíc odstartují závody tahačů v oficiální simulaci FIA European Truck Racing Championship

Kamiony jsou primárně určené k převážení nákladů, což si ostatně můžete vyzkoušet ve skvělé české série Truck Simulatorů. Někoho ale kdysi dávno napadlo nechat návěs doma a vyrazit s těžkou řvoucí bestií na okruh. Šílený nápad, který se stal populárním. A už tento měsíc dostanete jeho další herní adaptaci FIA European Truck Racing Championship.

Dojmy: Night Call dává okusit drsnost noční Paříže

Noční velkoměsto, pokus o vraždu, pachatel na útěku, přeživší v jeho stopách. Night Call neskrývá ambice stát se strhujícím herním thrillerem ve stylu noir, kterých nikdy není dost. Detektivka ze zadního sedadla pařížského taxíku dala před vydáním ochutnat z tísnivé atmosféry i nelineárního příběhu a je proč se na ni těšit.

Samurai Shodown – recenze

Bojovky jsou žánr specifický. Nic v nich totiž nenafejkujete. Jak to myslím? Jednoduše. V dnešních obrovských open worldech a mnohahodinových hrách s RPG prvky můžete na první pohled docela snadno vykompenzovat nepříliš dokonalou hratelnost. Přidáte pár desítek questů, zvýšíte počet lokací, hratelných postav nebo dopravních prostředků – a alespoň na první zdání se vaše dílo může tvářit jako lepší, zábavnější, pompéznější, přinášející zábavu na desítky a stovky hodin. To v případě bojovek tak úplně neplatí.

Oculus Quest – recenze z pohledu běžného hráče

To si tak vyrazíte na párty k sousedům a kamarád se jen tak mezi řečí zmíní, že má doma Oculus Quest. Tu mytickou virtuální realitu, která nepotřebuje počítač, externí trackovací senzory na zdi, složité nastavování. Najednou zjišťujete, že jste půlku víkendové narozeninové akce propařili. Jenže ne v alkoholovém, nýbrž videoherním opojení virtuální realitou.

Tři školy z tahovky Fire Emblem: Three Houses mají obsah na 200 hodin

Fire Emblem: Three Houses je jednou ze tří her, které si Aleš napsal do našeho článku „Co si v roce 2019 rozhodně chceme zahrát“. Já se mu ani moc nedivím, byť na rozdíl od něj si na toto RPG s tahovými souboji a zajímavým zasazením bohužel čas nenajdu. Dohrát ho jen za jednu ze tří přítomných škol totiž zabere kolem 80 hodin.

Warframe vylepší vesmírné souboje a jednoho hráče pošle do kosmu

Slyšeli jste někdy o Tennoconu? Pokud ano, s velkou pravděpodobností jste alespoň trochu fanoušci Warframe. Každoroční festival kooperativní free-to-play střílečky nebyl ani počtvrté chudý na zajímavé novinky. V půlhodinovém demu tvůrci předvedli novinky kolem vesmírných soubojů z nadcházejícího dodatku Empyrean a ukázali i úvodní filmeček od hollywoodského režiséra Dana Trachtenberga.

Studio pracující na českém RPG Dungeons of Aledorn se rozpadá, vývoj hry se prodlouží

Pokud jsou mezi vámi backeři českého RPG Dungeons of Aledorn, pak vás stejně jako mě jistě zaskočila zpráva o nečekaných změnách ve studiu Team21. Vedoucí projektu, designér hry a scenárista v jedné osobě Ladislav „Nefarit“ Štojdl spolu s vedoucím programátorem a asistentem designéra hry Martinem „Arbitrem“ Mikšem opustili studio a hru dokončí pod jiným názvem.

Vyšla psychologická adventura Sea of Solitude

Některé indie hry platí za klenoty nezávislé scény, aniž bychom si je stihli zahrát. Dokáží nás totiž přitahovat unikátní grafikou, neobvyklými mechanismy a odvážnými náměty. Na Sea of Solitude je celá redakce zvědavá už řadu let a konečně jsme se dočkali jejího vydání pod hlavičkou EA Originals.