Za volantem kamionu navštívíte v American Truck Simulatoru vyprahlý Utah

Z kratičkého videa se včelkou a prvních obrázků si mnozí fanoušci tvorby studia SCS Software odvodili, že by další DLC pro American Truck Simulator mohlo zamířit do státu Utah. A nemýlili se. Oficiální odhalení dalšího mapového přídavku Utah proběhlo v Den nezávislosti a bylo doprovozené trailerem a další várkou obrázků.

Nejčtenější články týdne: Geralt hned na několik způsobů

Mohlo to tento týden dopadnout jinak? Těžko. První dvě místa v nejčtenějších článcích za posledních sedm dnů si pro sebe zabral Geralt. Respektive jeho aktuální seriálová verze v podobě Henryho Cavilla, která vás zajímala natolik, až je z toho druhý nejčtenější článek. A ten vůbec nejčtenější? Jak šel čas s Geraltem, aneb galerie všech podob známého hrdiny, a to nejen z trojice populárních her. Jestli jste článek ještě neviděli, tak si ho nenechte ujít – možná budete sami překvapeni, jak různě Geralt vypadal.

Krev, pot a pixely – recenze knižního hitu

Zatímco o retro osmdesátkách a jejich videoherním vývoji máme nepřebernou zásobu veselých a někdy i šílených historek, současná tvorba her je zakryta hávem korporátních tajemství, mlčením a svěrací kazajkou podepsaných smluv vyplněných frontami „endéáček“. Jedno je ovšem jisté: Historii si přibarvujeme na růžovo. V odlišném světle vnímáme jednu a tu samou situaci, pokud se odehrává v současnosti, nebo naopak před třiceti, čtyřiceti lety. Nejvýraznějším příkladem je tzv. „crunch“, nezřízené pracovní nasazení objevující se zejména při dokončování titulů před jejich uvedením na trh.

Deskovka Narcos – hon na narkobarona začíná

Jeden z nejlepších seriálů Netflixu Narcos se kromě chystané videohry již dočkal deskovkové adaptace, která u nás vyšla rovnou česky díky Blackfiru. Když jsme zjistili, že se naše dojmy v mnohém liší, rozhodli jsme se najít společnou řeč zde v článku. Patrik s Alladjexem tak dali po delší době hlavy dohromady a pobavili se o svých zážitcích z Kolumbie prolezlé drogami.

Retro GamesPlay – hrajeme The Elder Scrolls III: Morrowind

Druhému dílu The Elder Scrolls s podtitulem Daggerfall jsme se v Retru věnovali před dvěma lety skoro na den přesně. Do historie fantasy RPG se Starší svitky zapsaly nesmazatelným písmem, proto logicky musela dojít řada i na Morrowind. I ten přece jen už vyšel skoro před 17 lety. Interaktivní fantasy pískoviště, kde jste si mohli vytvořit jakoukoliv postavu a prožívat s ní neopakovatelná nekonečná dobrodružství, to moc jiných tehdejších titulů nenabízelo.

„SUPER“ grafiky Nvidia odhaleny: parametry, ceny, testy herního výkonu

Jak se očekávalo, tak se i stalo. Nvidia vydala refresh svých grafických karet Turing s přídomkem „Super“. Odhalena byla trojice nových modelů: RTX 2060 Super, RTX 2070 Super a RTX 2080 Super. Úniky před vydáním se nemýlily, potvrzena byla většina spekulovaných parametrů. Nově známe i cenu a datum vydání, u RTX 2060 Super a RTX 2070 Super také herní výkon z nezávislých recenzí. Pojďme si vše shrnout.

Thea 2: The Shattering – recenze slovanské strategie

Vydařené tahové RPG Thea: The Awakening se dočkalo po 4 letech pokračování a opět vás v něm čeká spousta hodin kvalitní zábavy. Nový grafický kabátek a úprava rozhraní hře jenom prospěly. Nezbývá než vyslyšet hlasy bohů a vydat se na nebezpečné dobrodružství, ve kterém půjde o život. Thea 2: The Shattering je tu.

Červencový update pro Hitmana 2 potěší snipery i dobrodruhy

IO Interactive si na dodatečném obsahu pro Hitmana 2 dává záležet a zároveň ho sype jako na běžícím páse. Červencovým leitmotivem má být „hudba džungle“, v rámci season passu se ale na konci měsíce vydáte třeba i na chladnou Sibiř. Jaké nové výzvy na plešatého Agenta 47 čekají tentokrát?

Tvůrci Halcyon 6 pracují na roguelite strategii Star Renegades

Tvůrci výborné taktické strategie Halcyon 6: Starbase Commander (a o rok později i jejího remasteru Halcyon 6: Lightspeed Edition) pracují sice na úplně nové značce, ale v docela podobném herním stylu. Star Renegades je opět tahová strategie plná taktiky, 2D soubojů a pixel artu, která ale hodlá pořádně okořenit žánr roguelite.

DLC pro Cuphead bylo odloženo, důvodem je kvalita a crunch

Jen pár vteřin stačilo na to, aby se nám v roce 2014 jedna neznámá hra zaryla do mysli. V roce 2017 se nám kvůli její nelidské obtížnosti zaryly páčky a tlačítka do prstů a v roce 2020 si dáme opáčko. Hardcore „střílečku“ Cuphead totiž čeká DLC The Delicious Last Course, které jsme sice očekávali letos, ale tvůrci se nad našimi nervy smilovali, dají nám ještě trochu času a DLC odkládají.

Z Xbox Game Passu mizí víc her, než jich tam přibývá

Obsah předplatného Xbox Game Pass je zhruba stejně stabilní jako ten na Netflixu. Spousta her měsíc co měsíc přibývá, ale také jich dokonce ještě větší počet ubývá. Těžko říct, jestli už je opravdu nikdo nehraje, nebo vás jen Microsoft chce přimět k jejich trvalé koupi. Tak či tak, v Game Passu už prostě nebudou.

Epic vrátí peníze backerům Shenmue 3, pokud jim vadí exkluzivita

Příchod Epic Games Store způsobil na scéně digitálních herních obchodů menší zemětřesení. Exkluzivity jsou citlivé téma, zvlášť když jde o zexkluzivnění her, které fanoušci spolufinancovali třeba na Kickstarteru. To je mimo jiné případ Shenmue 3, jehož tvůrci z Ys Net se rozhodli vrátit peníze fanouškům, jimž roční exkluzivita pro Epic nevoní. Platit ovšem nebudou ani vývojáři, ani vydavatel, ale samotný obchod.

Temná multiplayerová střílečka Hunt: Showdown dostala datum vydání

Studio Crytek už dávno není v centru pozornosti, kde se kdysi nacházelo díky sérii Crysis. Přesto se tam vývojáři nenudí, protože aktivně pracují na dokončení multiplayerové střílečky Hunt: Showdown. Ta se letos po roce a půl v early accessu dočká plné verze na počítačích a konzolích.

Morrowind v enginu Skyrimu vypadá krásně, ale mod Skywind hned tak nečekejte

Beyond Skyrim, Morrowind: Rebirth, Skyblivion a Skywind jsou všechno velmi ambiciózní projekty aktivní komunity kolem série The Elder Scrolls. Tvůrci milují staré díly, které by si zároveň rádi zahráli v nové grafice s moderními systémy. Bethesda se zatím k remasterům a remakům nemá, takže je to na fanoušcích. Ti, kteří léta pracují na Skywindu (předělávce Morrowindu v enginu Skyrimu), odhalili další plody svojí práce.

Outer Wilds – recenze

Jedna z mých nejoblíbenějších epizod kultovního seriálu Stargate: SG-1 se točí kolem O'Neilla a Teal'ca, kteří jsou uvěznění v časové smyčce. Prožívají stále dokola ten stejný den, ten stejný časový úsek, a postupně si z toho udělají estrádu, která nemá obdoby. Však co byste dělali vy v případě, že vaše činy nemají reálné důsledky, protože se všechno vrátí zpátky na původní místo a vy jedete znova? A co byste dělali, kdybyste mohli odhalit tajemství vaší rasy a světa, který dělí od zániku jen dvě desítky minut, a nikdo jiný si to neuvědomuje? Zapomeňte na Jacka Bauera, jsou tu Outer Wilds!

Vzpomínáme: Warcraft III je nepřekonaným vrcholem žánru RTS

„Povídám ti, je to absurdní – jako by nestačilo, že je to ve 3D! Navíc tam trpaslíci mají pušky! Tohle už není Warcraft!“ Právě takový nářek jsem zaslechl kdysi dávno v městské knihovně před 17 lety, někdy kolem 3. července 2002, kdy Warcraft III: Reign of Chaos definitivně spatřil světlo světa. Hořekování nad proměnou série bylo pochopitelné, při pohledu do zpětného zrcátka ale taky zcela zbytečné. Warcraft III se stal dost možná nejvýznamnější strategií dějin hned po Dune 2 a nejspíše i vrcholem žánru jako takového. 

Vývoj Desperados 3 finišuje, brzo vypukne beta

Strážný bezstarostně postává na rohu ulice, zbraň nechává u pasu a na duši nemá ani stín starosti. Vždyť v jeho zeleném pozorovacím kuželu se přece nic nehýbe! Všechno je v naprostém pořádku. Když tu náhle se za ním ozve tiché našlapování, svist čepele… Taková povídka by mohla končit několika různými způsoby. Krev by mohla prolít bojová kudla Zeleného bareta, wakizaši nindžy Hajata, nebo taky vrhací nůž kovboje Johna Coopera. A právě poslední možnost některé šťastné hráče čeká už tenhle měsíc v betě Desperados 3.

Sledujte Fight Club #433 o Cyberpunku 2077, CD Projektu a prázdninových hrách

Sledovat krizovou komunikaci některých herních firem, nebo prostě obyčejné pokusy o narovnání nějakého narativu, je skoro vždycky zábavné. I tentokrát, v případě CD Projektu a Cyberpunku, kdy se jeden den dozvídáme A, zatímco druhý den B, přičemž se ještě naznačuje C, ale ani jedno z toho vyloženě nevylučuje to druhé. Nebo to první? Tenhle divný polský spletenec se pokusíme v dnešním Fight Clubu rozplést, vysvětlit, ale tím samozřejmě neskončíme.

Claptrap vám představí Pandoru z Borderlands 3

Série Borderlands se vyznačuje svérázným humorem a především oduševnělými postavami. Respektive roboty. Hlavně Claptrapem. Pandora, naproti tomu, je planeta, jejíž divoké, nehostinné i nudné stránky vám Claptrap nyní představí. I když na konci videa zvěstujícího příchod Borderlands 3 byste byli nejspíš radši, kdyby to nedělal. A není to jen kvůli změně jeho dabéra.

Na úspěch Rocket League chce kromě Roller Champions navázat i Steel Circus

Pro inovativní sportovní hry je na trhu jistě spousta prostoru. Rocket League uspěla způsobem, který šlo jen těžko předvídat. Roller Champions od Ubisoftu, kterou si kolegové vyzkoušeli během E3, má z mého pohledu také esportové ambice. A další futuristická míčová hra Steel Circus by rovněž nemusela zapadnout. Bude free-to-play a vyzkoušíte si ji už za měsíc.