Vzpomínáme: Grim Fandango byla nejlepší hra, kterou nikdo nehrál
Divná, ale tak nějak... umělecky. To byl asi dojem, který měla většina lidí z prvního pohledu na obrázky adventury LucasArts jménem Grim Fandango. A ruku na srdce, většina hráčů u onoho pohledu taky zůstala. Masám sice unikla delikátní pocta noirovému filmu originálně zasazená do posmrtného světa, ale Grim Fandango, který vyšel před 21 lety, 28. října 1998, přesto inspiroval hráče, vývojáře... A ovlivnil dokonce i nehráče.
Nejčtenější články týdne: Všechny zajímá sci-fi RPG The Outer Worlds
Vývojáře z Obsidianu máme v redakci rádi. A vy zřejmě taky, protože se jejich novinka, sci-fi RPGčko The Outer Worlds, dostala mezi nejčtenější články týdne hned dvakrát. Na chvostu je hodnocení ze světa, zatímco pozici bezkonkurenčně nejčtenějšího článku uplynulých sedmi dnů má recenze. Všechny nás zajímalo, jak The Outer Worlds dopadne, a naštěstí dopadlo na výbornou. Snad se časem dočkáme pokračování, na které dostanou tvůrci výrazně větší rozpočet a budou se moct utrhnout ze řetězu ještě víc.
Close Combat: The Bloody First – recenze
Od vůbec první porce slavné válečné série Close Combat uplynulo úctyhodných 23 let. Od té doby se tato takticko-strategická značka dočkala dalších šestnácti oficiálních titulů (včetně jednoho střílečkového provedení), což ji kvantitativně řadí kamsi těsně pod nekončící řadu sportovních sérií od EA. Přesto o ní vědí nejspíše jen kovaní, především druhováleční, virtuální vojevůdci. Možná i proto, že The Bloody First, tedy Krvavá první, je vůbec prvním dílem v sérii (nepočítáme-li onu střílečku), který si zahrajete v plnohodnotném 3D.
Yooka-Laylee and the Impossible Lair – recenze
Život se mění a hry s ním. Také rozverná arkáda Yooka-Laylee prošla proměnou, a to nejen kosmetickou. Ve spin-offu s podtitulem Impossible Lair opouští sandboxovou zábavu v otevřeném prostředí, ačkoliv vrátka za předloňským dílem tak úplně nezavřela. Vznikla jakási herní princezna Koloběžka s napůl lineární a napůl rozvětvenou hratelností a s grafikou na rozhraní druhého a třetího rozměru. Pobaví, i když nenadchne.
Disco Elysium – recenze „nového Planescape: Torment“
Pokud se studiu pod rukama rodí prvotina v podobě adventurního RPG, které je přirovnáváno k Planescape: Torment, nemůžete se coby vzdálení pozorovatelé ubránit skepsi. Že by se nějací nezkušení nováčci dokázali přiblížit klenotu z nejvzácnějších? Estonští vývojáři ZA/UM se však se svými ambicemi popasovali relativně dobře a jejich hra rozhodně stojí za vyzkoušení.
Crusader Kings 3 budou větší, hlubší, pěknější, přístupnější, detailnější a svobodnější
Tramtarará! Fanfáry z cimbuří se již naplno rozléhají přeplněným nádvořím. Král je mrtev, ať žije král! I když počkat, na tak radikální oznámení je možná ještě trochu brzy. Přeci jen nový přírůstek vládnoucí dynastie ještě zdaleka nedosáhl kýženého věku a jeho předchůdce svou vrásčitou zadnicí pořád spočívá na trůně. Nicméně potomek pomalu roste, tak se společně pojďme podívat Crusader Kings 3 na jeho mléčný zoubek.
Jak hodnotí ve světě – Call of Duty: Modern Warfare
Nejnovější přídavek do série Call of Duty vyšel dnes a na naši recenzi si kvůli detailnímu testování multiplayerových módů budete ještě chvíli muset počkat, už se ale stihly vyrojit nějaké ty zahraniční recenze. Čtvrté Modern Warfare se zřejmě docela vydařilo, podle některých serverů je to dokonce nejlepší Call of Duty za dlouhá léta.
LongPlay – Crusader Kings II podruhé #2: Král Hrabiš Nesmrtelný
Ve skutečném středověku si nevolníci i mocní pánové ve strachu šeptali jméno strašlivého Čingischána, báli se epidemie moru, doufali, že Bůh nezahubí svět novou potopou. Ale my, králové dynastie Hrabišiců, jsme všechno tohle dohromady – nájezdníci, kteří jako nezastavitelná choroba ničí křesťanský svět v nové velké potopě. My ovšem topíme kromě hříšníků i světce. A místo vody nám k tomu stačí jejich vlastní krev.
NeoRetro – hrajeme Batman: Arkham Asylum
Když se řekne, že má nějaká hra batmanovské souboje, víte, odkud vítr vane. Začal totiž foukat před deseti lety, kdy vyšel Batman: Arkham Asylum, inovativní akční adventura se skvěle zpracovanými souboji, které ovlivnily a dodnes ovlivňují řadu her. Arkham Asylum ale vynikal nejen akční složkou – tu totiž šikovně doplňovala složka detektivní, která z některých pasáží dělala skoro až klasickou adventuru.
Zrychlete svůj počítač za pár korun
25. 10. 2019
|
Inzerce
Význam digitálních dat stále roste. Dopřejte těm svým to nejlepší úložiště! Ať už vyžadujete maximální spolehlivost, bleskovou rychlost, výborný poměr ceny a výkonu nebo dostupnou podporu, perfektní volba se skrývá pod modrou vlajkou značky Crucial by Micron.
Kostlivý rytíř Daniel nechce v dnes vydaném remaku MediEvil znovu přijít o hlavu
Remaky klasik z prvního PlayStationu jsou poměrně vděčnou příležitostí, jak si zavzpomínat na dětská až mladá léta a navíc oproti obyčejným remasterům nabízejí i aktualizaci různých mechanik ku dnešním poměrům. Je to i případ remaku MediEvil, skákačky a rubačky z roku 1998. V hlavní roli se v něm představuje udatný Sir Dan, který má jedinou slabinu. Je to kostlivec!
Ubisoft a Sony odkládají ve velkém. Zdrží se The Last of Us 2 i noví Watch Dogs
Mysleli jste si, že jaro příštího roku bude tak nabité hrami, až nebudete vědět, kam dřív skočit? Nejspíš to nakonec nebude zas tak horké. The Last of Us: Part 2 sice své únorové datum vydání oznámilo před měsícem, už teď ale v Naughty Dog vědí, že ho nestihnou. Včas nevyjdou ani Watch Dogs Legion, Rainbow Six Quarantine nebo Gods and Monsters od Ubisoftu.
Battle royale Egress v sobě míchá všechny trendy, na které si jen vzpomenete
Fantasy, kyberpunk, battle royale, soulslike, Lovecraft, japonské hack'n'slash rubačky. Egress od ruského studia Fazan zní trochu jako videoherní dort, který vařili pejsek s kočičkou. I vizuální styl vypadá jako spousta různých prostředí smíchaných dohromady, obydlených s nimi naprosto nekorespondujícími postavami.
GRID – recenze
Letošní oznámení nových GRIDů pro mě bylo jedním z nejzajímavějších. Návrat výborné série do závodního segmentu, který každoročně drží naživu snad jen formule a nějaká ta rally, pro mě sliboval mnohé. Těšil jsem se na skvělou arkádu, která lákala na nevídanou umělou inteligenci. Obojí jsem dostal, ale bohužel zde chybí cokoliv jiného, co by to drželo pohromadě a dávalo nějaký smysl.
Jak probíhá Paradox Con očima herního reportéra
Letošní PDXCON byl z logistických důvodů letos přesunut ze Stockholmu do Berlína, což mi jako usedlíkovi v bývalé pruské metropoli značně nahrálo do karet. Celá akce se konala v prostorách nedávno otevřeného kulturního sálu impozantní funkcionalistické budovy bývalého východoněmeckého rozhlasu, známé prostě jako Funkhaus. Novinářský den byl mimo jiné zpřístupněn i držitelům nejdražších VIP vstupenek a až na pár výjimek se jim dostalo stejné péče jako nám se zápisníky. A péče to byla velice důkladná, o čemž vás přesvědčí následující řádky plné her, alkoholu a celebrit.
Remasterovaný Command & Conquer vypadá přesně tak, jak si ho pamatujete
Přestože by fanoušci realtimových strategií pravděpodobně raději viděli oznámení úplně nového dílu Command & Conquer (a ideálně ne na mobily), EA se před rokem rozhodla je potěšit alespoň odklepnutím remasterů původních devadesátkových kousků od Westwoodu. Pod hlavičkou Petroglyph Games vám přinesou tytéž strategické orgie, jen v mnohem vyšším rozlišení.
GamesPlay – hrajeme plnou verzi Magic: The Gathering Arena
Magic: The Gathering Arena dlouhou dobu tiše šlapala vodu v uzavřené i otevřené betě, nabírala další hráče i herní prvky a připravovala se na moment, kdy konečně vyjde v plné verzi a vyzve na souboj ostatní virtuální karetní hry. A ten moment právě nadešel. Dnes si v GamesPlayi ukážeme novou edici Throne of Eldraine a řekneme si, proč si Arena zaslouží tu nejvyšší chválu.
Slovenské tahové RPG Urtuk zahajuje předběžný přístup
Česká herní produkce se ve světě zvládá prosadit, zajímavé projekty ale vznikají i na sousedním Slovensku. O taktickém RPG Urtuk: The Desolation jsme psali už před dvěma lety, příjemně stylizovaný projekt od slovenského nezávislého studia Mad Sheep teď míří do předběžného přístupu na itch.io.
Aladin a Lví král se co nevidět vrátí i se speciálními retro edicemi
O chystaných HD remasterech klasických 16-bitových skákaček Aladdin a The Lion King víme už delší dobu, restaurátoři z Nighthawk Interactive si ale ve spolupráci s obchodem iam8bit připravili něco speciálního. Kromě stylově zabalených retro edic si totiž budete moct pořídit i klasické cartridge pro Segu Mega Drive a SNES. A některé z nich dokonce ve tmě světélkují.
Battlefield V za pár dní konečně zamíří do Pacifiku. Můžete se tam vypravit i zadarmo
Američané a Japonci. Dneska se předhánějí v tom, kdo vyrobí populárnější mobil, ani ne před osmdesáti lety se snažili jeden druhého zastřelit, propíchnout a rozbombardovat. A je naprosto jasné, která z těchto aktivit je zábavnější na hraní a na koukání. Uvítejme tedy s radostí War in the Pacific, velké rozšíření Battlefieldu V, které už za několik dní přenese střílečku z dílny DICE do tichomořských dálav.