Ježek Sonic – recenze nečekaného filmového hitu
Počítačové hry to ve filmovém podání nemají snadné. Doba, kdy vznikala zvěrstva jako Double Dragon a Super Mario Bros., je už naštěstí pryč a přežili jsme i řádění Uweho Bolla, ovšem skutečně dobrých a hlavně úspěšných filmů podle her moc není. V posledních letech komerčně vyhořely Warcraft nebo Assassin‘s Creed, což byly projekty, kterým se dostalo luxusního zacházení. Narvalo se do nich hodně peněz, Assassin's Creed měl i pár hereckých superhvězd, diváci však do kin jaksi nepřišli. O něco větší úspěch už vloni slavil Pokémon: Detektiv Pikachu a právě v jeho stopách se chtěl vydat i Sonic. A podle toho, jaké davy na něj chodí, to vypadá, že udělal dobře.
Černý kůň letošního jara? Iron Danger je originální strategická lahůdka
Dost možná se chystá pecka! Bojový systém Iron Danger, nové tahovky od Daedalic Entertainment, je sice na první pohled intuitivní a přístupný zhruba jako ovládání jaderného reaktoru, ale stačí chvilka, aby člověk zjistil, že se jedná o skvěle vymyšlenou a výborně funkční mechaniku, se kterou je radost si hrát.
Čtvrtá sezóna Apex Legends: Trojice novinek senzačně oživuje hratelnost
Vývojáři z Respawn Entertainment nedávno oslavili první výročí od vydání Apex Legends a rovnou spustili i novou sezónu, v pořadí už čtvrtou, s názvem Assimilation. Změn není málo, ale místo klasického seznamu všech novinek či re-recenze bych rád vypíchnul tři největší novinky, které do špičkového battle royale přidávají zase trochu šťávy.
Na dokončení survivalového MMORPG Population Zero máte jen 7 dní
Při cestě vesmírem dojde k nehodě, jejímž vlivem se ocitnete na planetě Kepler, která bují mimozemským životem. To, že jste přežili pád z nebes, je jen malým důvodem k oslavám. Celou planetu totiž každých sedm dní zaplaví vlna radiace, kvůli které se stane nezpůsobilou pro život. Máte tedy pouhých 168 hodin na opravení reaktoru a zprovoznění hibernační kóje, ve které uniknete jisté smrti.
Activision pořádá hon na člověka, který prozradil battle royale pro Call of Duty: Modern Warfare
Herní společnosti jsou na úniky informací poměrně citlivé. Nejinak je tomu v případě Activisionu, jemuž se nepodařilo ututlat existenci battle royale pro Call of Duty: Modern Warfare. Videa z nadcházejícího módu Warzone mizí z YouTube i z dalších sítí pro sdílení videí a společnost teď pátrá po vynašeči, který s informacemi přišel jako první – a to i přesto, že se o existenci tohoto módu spekulovalo ještě před vydáním nejnovějšího dílu populární střílečky.
EA zrušilo již třetí hru ze světa Star Wars a chystá pokračování hitu Fallen Order, tvrdí zdroje
Electronic Arts si zjevně neumí pořádně poradit s licencí Star Wars. I když se oživení série Battlefront jakž takž povedlo a poslední Star Wars Jedi: Fallen Order vyloženě zabodoval na plné čáře, jiné zajímavé projekty se ruší. Potichoučku pod pokličkou, aby se na ně hráči ani nestihli těšit. Ještě že má Jason Schreier tolik dobrých kamarádů na správných místech, kteří se nebojí odhalovat tajemství.
Z GeForce Now mizí i hry od Bethesdy
Po překvapivém exodu vydavatele Activision Blizzard vycouvala ze streamovací služby Nvidie i Bethesda. Přes GeForce Now si tak momentálně nezahrajete mimo jiné ani Doom, Dishonored nebo The Elder Scrolls V: Skyrim.
90 procent hráčů v Mass Effectu hrálo za hrdinného Paragona
Dobro a zlo, světlá a temná strana, Paragoni a Renegádi. BioWare se sice klonilo k tomu, že je velitel Shepard kladnou postavou tak nějak z principu a do dvojice škatulek ho rozřazuje spíš to, jestli se snaží být hrdinou z plakátů, anebo účelem světit prostředky, ale i tak: v Mass Effectu můžete být hodný skaut, nebo taky pěkný parchant. Leckdo by čekal, že hráči se budou chtít pořádně vyřádit s druhou možností, ale překvápko – v RPG jsme zřejmě skoro všichni hodní.
Baldur’s Gate III si budete moct vyzkoušet ještě letos
Na Baldur’s Gate III jsou zvědaví asi úplně všichni: fanoušci klasických RPG podle pravidel Dungeons & Dragons, milovníci úžasné Divinity: Original Sin II od studia Larian, které na Balduru trojce pracuje, no a nakonec vlastně i hráči Minsca neznalí, které by jen zajímalo, z čeho to všichni na internetu tak šílí. Tihle všichni se budou moct ještě letos vydat do předběžného přístupu, aby si návrat legendy sami vyzkoušeli.
Nejčtenější články týdne: GeForce Now, Zaklínač i nová česká hra
Stadia na trh nevykročila pravou nohou a zdá se, že GeForce Now taktéž ne. Nová streamovací služba od Nvidie byla sice pěkně dlouho v betě, ale po vydání to není žádná revoluce. Ano, GeForce Now sice funguje, ale ideální to taky není. Kdo bude muset nakonec přijít a udělat ten „herní Netflix“ správně hned na první dobrou? Amazon? Facebook? Nebo to do té doby zvládne Google dostat tam, kde to mělo být hned od začátku?
Česká vesmírná strategie Chronostation dorazí za týden
Chronostation je splnění snu. Tedy minimálně toho vývojářského – nezávislý tvůrce Petr Jindra říká, že chtěl vyrobit vlastní hru dlouhá léta, ale až nyní konečně dostal možnost. Pomohla mu parta známých a dobrovolníků a projekt byl na světě. Zda ovšem titul zvládne splnit sny nejen autorské, ale i naše, hráčské, uvidíme až 2. března.
Nádherný horor Othercide vyjde i na konzole a připomíná se novým videem
Taktické RPG Othercide, v němž velíte jednotce vražedných Dcer a posíláte je na zteč vstříc konceptuálním běsům v zoufalé snaze ubránit umírající svět, poodhaluje trochu více ze svého příběhu a ukazuje novou upoutávku. A vypadá to pořád fantasticky.
Počítačové hry inspirované deskovkami: Vzácný jev, který budeme vídat častěji
Světy počítačových a stolních her se čím dál tím víc prolínají. Stolní hry mají ve zvyku adaptovat videohry a učí se vedle papíru, kartonu, dřeva a plastu používat i digitální technologie. Zároveň vznikají digitální adaptace deskovek a spousta videoher čerpá inspiraci pro své mechanismy z deskových a karetních her. Tento vztah se bude čím dál tím víc prohlubovat, ale dočkáme se někdy doby, kdy budou vznikat videohry inspirované konkrétními stolními tituly?
Age of Wonders: Planetfall rozšířili v obrovském updatu dinosauři
Tvůrci povedené 4X strategie Age of Wonders: Planetfall z Triumph Studios komunitě bedlivě naslouchají. Souběžně vytvořili jak první DLC, tak i masivní bezplatný update plný novinek. Včetně zbrusu nového herního módu, lepšího tutoriálu, vybalancování startovních podmínek, spousty možností, jak hru upravit k obrazu svému a… dinosaurů.
Agatha, nebo Řád? V Chivalry 2 budete šermovat o království
Chivalry: Medieval Warfare je středověká mlátička, která se díky snadno pochopitelnému systému šermování a vesele přehnané brutalitě uchytila na mnoha počítačích po celém světě. Nyní se na vydání pomalu chystá druhý díl, v němž opět půjde o to samé: zvítězí červení, nebo modří? Tedy pardon: Řád zednářů, nebo království Agatha?
Dreams – recenze
Rok od roku je pro jednotlivce snazší pustit se do vývoje her. Herní enginy jsou uživatelsky přívětivější, internet je plný návodů na tvorbu grafiky i programování veškerých potřebných funkcí. Přesto nejde o nic vyloženě snadného a proniknout do tajů spousty potřebných programů chce obrovskou časovou investici. Studiu Media Molecule se ale podařilo něco neuvěřitelného. Všechny takové nástroje vložilo do jednoho balení Dreams, které je mnohem jednodušší na pochopení, přesto podobně mocné. Mohlo by jít o revoluci v tvorbě her, kdyby tu nebylo jedno velké omezující „ale“.
Vzestup a pád RPG veteránů: Co se stalo s lidmi z BioWare?
Studio BioWare letos slaví 25. výročí od založení. Není tomu tak dávno, co mělo mezi milovníky RPG nedostižnou pověst, jíž se ostatní studia snažila vyrovnat. Jenže skvělé herní firmy jsou tvořené konkrétními lidmi, a těch původních už v kanadském studiu moc nezbylo. Víc než zašlou slávu značky se tak možná vyplatí sledovat konkrétní jména a projekty, k nimž se veteráni kdysi věhlasného studia rozhodli vrtnout. Ať už v rámci kariérního postupu, nebo krize středního věku.
Dying Light oslavuje páté výročí ve velkém stylu: víkend zdarma, nové DLC a měsíc událostí
Jak si člověk nemá připadat starý, když mu vývojáři pořád připomínají, kolik let uplynulo od hry vydané pocitově „nedávno“? Dying Light je v půli cesty k prvním kulatinám. Skvělý mix akce, zombií a parkouru přitom neztratil nic ze své velmi aktivní komunity a tvůrci proto neměli mnoho důvodů vrhat se rychle na pokračování. I teď po pěti letech od vydání vychází nové přídavky a konají se komunitní akce.
LongPlay – Red Dead Redemption 2: Koněspřežný horsemageddon vrací úder
Druhý díl naší netradiční kovbojské losovačky je tady! V úvodním díle se náš tandem ve složení emergentní expert Jirka a navigátorka Šárka vydali uloupit vlak a shodit nebohého pocestného z útesu v úvazu v lase, tím jejich westernová výprava ale teprve začala. Co přinese pokračování Koněspřežného horsemageddonu? Rozhodnou kartičky a náhodný generátor čísel!
Fanoušek vyrobil mod Hot Coffee pro Red Dead Redemption 2, Rockstar zuří
Hot Coffee pro GTA: San Andreas za patnáct let stihlo mezi hráči zlidovět. Moddeři tehdy zvládli odemknout schovanou minihru, kde CJ přijal pozvání na kávu od jedné ze svých milenek. A tou kávou myslíme všichni samozřejmě sex prostřednictvím quick time eventu. Na tenhle odkaz teď navázali fanoušci Red Dead Redemption 2, a protože v Take-Two pracují samí puritáni, má jejich právní oddělení plné ruce práce.