Příští MudRunner nebude jen simulátorem bahna. Jmenuje se SnowRunner a budete se v něm brodit sněhem
SnowRunner není další novou hrou ze série, která se zabývá simulací těžké techniky a bahna. Jde o dříve oznámený MudRunner 2, který byl pouze přejmenován, stejně jako je první MudRunner přejmenovaným a přepracovaným projektem Spintires. Ale do této komplikované minulosti hry, ve které šlo o tahanice s financemi, se už vracet nebudeme. Nová hardcore simulace je za dveřmi a slibuje pořádný posun kupředu.
Kam se poděl třetí díl opěvované RPG série Expeditions?
Dánské studio Logic Artists se sídlem v Kodani si udělalo dobré jméno už svou první hrou Expeditions: Conquistador, která vycházela ze studentského projektu a málokdo, včetně vývojářů, by asi čekal, že týmu zajistí zářnou budoucnost nejen na vlastním písečku, ale umožní mu spolupracovat i s jinými zavedenými studii. A nebýt takové spolupráce, dost možná jsme už teď mohli trávit desítky hodin v dalším díle výborné RPG série.
Quake vs. Unreal: Rivalové ze zlatého období herních enginů
Někdejší šéf Unity Technologies David Helgason řekl, že žijeme ve věku enginů. Podle něj přišel čas pro „jedno unifikované řešení“, se kterým budou všichni herní tvůrci pracovat. Tak daleko jsme zatím nedošli, ale middleware je skutečně osudem i budoucností herního světa. Vizionářům to ostatně bylo zřejmé už v roce 1998, kdy si poprvé, ale také naposled, ostře konkurovaly dvě špičkové technologie Quake a Unreal. Third party enginy tehdy zažívaly zlaté období, na které se dnes příjemně vzpomíná.
Konec povinných bojů. Vývojáři ohlašují změny PvP systému v New World
Pokud vás znervózňovaly zprávy z alfaverze chystaného MMORPG New World, v nichž se zmiňovalo PvP bez mantinelů a upouštění celých inventářů v případě smrti, můžete si oddychnout. Nic podobného totiž nakonec, zdá se, v nové onlinovce nenajdete. Tvůrci se místo toho rozhodli implementovat mnohem velkorysejší systém.
Prokletý film Uncharted má podle Toma Hollanda jeden z nejlepších scénářů, jaké kdy četl
Třináct let, šest různých režisérů. Filmové Uncharted nám Sony slibuje už dlouho, jeho produkce je nicméně dosti komplikovaná. Podle posledních zpráv by příběh Nathana Drakea měl do kin dorazit 5. března 2021, ale po odchodu Travise Knighta opět nemá režiséra. Ovšem podle představitele mladého Nathana by se dlouhé čekání mohlo vyplatit.
Ondřej Stráský na mistrovství světa v Magicu neuspěl. Naprosto ho chápu
O víkendu v havajském Honolulu proběhla nejprestižnější akce roku pro hráče Magic: The Gathering – mistrovství světa, kde se o titul utkalo 16 nejlepších hráčů planety. Mezi soutěžícími se objevil i Čech, veterán Magicu Ondřej Stráský, který ovšem na vytoužené první místo nedosáhl. Díky speciálnímu eventu v Magic: The Gathering Arena s ním zcela soucítím.
Rainbow Six Siege dorazí na next-gen, možná i s Larou Croft
Jedna z nejhranějších multiplayerových stříleček současnosti se objeví na PlayStation 5 a Xbox Series X, a to zřejmě v den vydání obou konzolí. Ubisoft zároveň doufá, že se mu do té doby povede zprovoznit hraní napříč platformami a také propojit systém progrese, abyste na následující generaci konzolí měli zaprvé s kým hrát a zadruhé mohli pokračovat se svým vypiplaným účtem.
V japonském Katana Kami: A Way of the Samurai Story kováte meče pro vladaře
Kořeny série Way of the Samurai sahají až do roku 2002, kdy se první díl akční adventury objevil na PlayStationu 2. Do dnešního dne vznikla jedna odbočka Samurai Western a tři plnohodnotná pokračování, poslední vydané v roce 2011 na PlayStationu 3 a o čtyři roky později i na PC. Na japonskou sérii se zjevně nezapomnělo, protože ještě tento měsíc vyjde druhá odbočka Katana Kami: A Way of the Samurai Story, která má k hlavní lince velmi blízko.
YouTube zaplavily záběry ze zrušené akční adventury StarCraft: Ghost
Letos tomu bude 18 let od oznámení akční adventury StarCraft: Ghost, která vycházela ze světa realtimové strategie StarCraft. Její trnitá cesta vývojem nakonec neskončila úspěšným vydáním a zajímavá odbočka milovaného světa měla navždy zůstat v uzamčeném šuplíku kdesi v kancelářích Blizzardu. Nyní ale existuje šance, že si ji všichni zahrajeme neoficiální cestou.
Final Fantasy VII v úvodním filmečku ukazuje nádhery Midgaru a hraje One Winged Angel
První epizoda Final Fantasy VII Remake má vyjít za dva měsíce, není divu, že je potřeba fanoušky pěkně masírovat. Nečekejte ale akční orgie, nový renderovaný filmeček rezonuje tichem. Tísnivou nejistotou před bouří. Sephirothův stín se plíží do koutků myšlenek, když vás tvůrci nechají sledovat prozatím vlastně docela bezstarostný Midgar.
Slovenské tahové RPG Urtuk: The Desolation má před sebou rok v předběžném přístupu
Urtuk, uprchlý vězeň, se stal obětí výzkumu, který by jednoho dne mohl zachránit lidstvo. Ale zatím mu jen ubližuje, pozměňuje ho a zabíjí. I Urtuk umírá a jeho denním chlebem je cestovat temným světem a hledat lék na svou nemoc. Naštěstí se přidá k bandě dobrodruhů a společně si prosekají cestu k vítězství. Ale dost možná při tom sami padnou.
Nejčtenější články týdne - zpětná kompatibilita na PlayStation 5 a Xbox Series X
Zpětná kompatibilita je moc hezká věc, která ale příliš mnoho konzolí neprodá. Minimálně ne v porovnání s prodejním potenciálem různých system sellerů typu God of War. Pořád jde ale o zajímavou a příjemnou funkci, kterou je hezké mít. A nadcházející generace konzolí ji podle šéfa Ubisoftu mít bude, a to ve velkém. Jestli bude na PlayStation 5 a Xbox Series X k mání všechno ze současné generace, nebo snad většina her z generací minulých, se dozvíme snad už v příštích měsících. Nicméně zájem o něco takového očividně je, neboť i u nás se článek o zpětné kompatibilitě probojoval mezi ty nejčtenější texty uplynulého týdne.
Tvůrci Warhammeru z Games Workshop konečně začínají chápat kouzlo deskových her
O tom, že Games Workshop nejsou jen figurky, barvičky a Warhammer, ale také deskové hry (samozřejmě ze světa Warhammeru), je následující exkurz. Ale pozor! Nebude nás zajímat vousatá historie her, které už dávno neseženete, ale naopak se vrátíme jen pár let zpátky, abychom prozkoumali, jaký je u GWčka aktuální „state-of-the-art“.
Staňte se kurýrem budoucnosti v nádherném kyberpunkovém Cloudpunku
Začíná to na C, končí to na Punk a vychází to letos, co je to? Existuje více správných odpovědí, jednou z nich je nicméně Cloudpunk, který se odehrává, hádáte správně, ve futuristickém kyberpunkovém městě. Strávíte v něm jednu noc, pro Raniu tu první v roli kurýrky doručovatelské společnosti. Setkáte se s plejádou postav od lidí přes androidy až po čistě umělou inteligenci, které se nemůžou dočkat, až vám odvypráví svůj příběh.
Dungeon Faster – recenze oceňované české hry
Českým mobilním hrám dominuje brněnské studio Madfinger, nejde ale o jediné úspěšné vývojáře her pro Android a iOS. Máme tu například vydařený Chameleon Run nebo poměrně neznámý klenot od autora, jehož jednomužné studio si říká Old Oak Den. Tímto klenotem je dungeon crawler Dungeon Faster, který si vysloužil nominace i ocenění na Google Play.
Perfektní vyvrcholení příběhu Star Wars Jedi: Fallen Order
Star Wars Jedi: Fallen Order vyšel už před několika měsíci, což snad většině fanoušků Hvězdných válek dalo dostatečný čas tuhle akční adventuru dohrát. Já se tak můžu konečně rozepsat o jejím konci, který mě šokoval tím, jak byl dokonalý. Asi nemusím dodávat, že následující text bude SPOILER masivnější než Hvězda smrti.
Všechny hry od Activision Blizzard byly odebrány z GeForce Now
Nvidia vydala prohlášení, ve kterém vysvětluje důvod odstranění her Activision Blizzard. Šlo prý pouze o „chybu v komunikaci“. Hry Activision Blizzard měly být ve službě dostupné pouze do konce testovacího provozu, nicméně Nvidia do této lhůty započítala i 90denní zkušební období pro Founders předplatitele, což se ukázalo jako mylná interpretace a firma byla nucena hry stáhnout. Osobně si ale myslím, že v pozadí probíhají tahanice o jakousi formu licence, ačkoli Nvidia dala najevo, že její model pouze umožňuje streamovat hry zakoupené přes obchody třetích stran, tudíž licencování není na místě. Otázka je, jak to vidí samotní vydavatelé. Snad se k podobným odchodům neodhodlají i další velcí hráči.
Od 15 hodin sledujte LongPlay Red Dead Redemption 2: Koněspřežný horsemageddon
V Red Dead Redemption 2 se dá dělat spousta věcí: prožívat osudy gangu Van der Linde, plnit vedlejší úkoly a prozkoumávat krásný svět téměř zkroceného západu, kochat se východy slunce, užívat si ticha při rybaření i bukoliku travnatých kopečků, vršit mrtvoly do pyramid, dát nažrat aligátorům, přejet patnáct pocestných koňským spřežením, donutit medvěda tancovat... Počkat počkat, o co tady jde?
Brněnský Madfinger přichází s mobilní 5v5 střílečkou Shadowgun War Games
České studio Madfinger Games můžete znát díky jejich úspěšné mobilní střílečce Shadowgun Legends, která má mimo jiné také charitativní rozměr – pomáhá dětem žijícím v oblastech zasaženými válkou. I jejich nová hra je akcí pro mobilní telefony, tentokrát čistě PvP pět na pět. S plejádou hrdinou se na svých displejích můžete oddávat módu Capture the Flag nebo klasickému týmovému Deathmatchi.
Výborné akční RPG Darksiders Genesis dorazilo na konzole
Poslední díl mnohými oblíbené akční série Darksiders vyšel 5. prosince exkluzivně na počítačích. Nešlo o další velké pokračování, ale o odvážnou odbočku Darksiders Genesis, která změnila úhel kamery a přidala gaučovou kooperaci. Po víc než dvou měsících si toto skvělé akční RPG můžete zahrát i na konzolích.