V zákopech mobilní strategie Trench Assault utopíte svou vlastní lidskost
Na celém procesu výběru České hry roku mě asi nejvíc děsil segment mobilních her. Bál jsem se, že budu muset projít desítky nudných, opakujících se her, postavených kolem nesnesitelně otravných free to play modelů. Pixel-artová 2D strategie z první světové války s názvem Trench Assault moje obavy na první pohled rozhodně nezmírnila, a to jsem ani nevěděl, že za ní nestojí žádné profesionální herní studio, nýbrž středoškolský student informatiky Dušan Čubík. Ale víte co? Zatímco na většinu ostatních mobilních kandidátů jsem už dávno zapomněl, i po několika týdnech pořád ještě bezhlavě útočím na zákopy ježící se puškami. A rád bych vysvětlil proč.
Survival horor Uncanny Valley sází na sílu volby a znovuhratelnost
Začátkem února vyjde na PS4 a PS Vita (8.2.) a na Xbox One (10.2.) pixelartový survival horor Uncanny Valley, který nezávislý tým Cowardly Creations poprvé představil v roce 2015 na Steamu. Jde o příběh Toma, bezpečáka, který slouží na opuštěné základně daleko od civilizace. Kromě nočních můr ho trápí i fakt, že se základnou rozhodně není něco v pořádku a ním možná také ne.
Další frakci ve vesmírné strategii Endless Space 2 tvoří miliardář a jeho klony
Vesmírná 4X strategie Endless Space 2 se už od října nachází v předběžném přístupu na Steamu a od té doby fanoušky pravidelně zásobuje čerstvými updaty. Ten vůbec nejnovější do hry přináší v pořadí již šestou frakci jménem Horatio známou už z prvního dílu. A ta je i na excentrické poměry série Endless Space opravdu, opravdu divná. Jde totiž o civilizaci složenou z klonů megalomanského miliardáře Horatia, jejichž tvůrce se rozhodl sebou samotným osídlit celou galaxii, aby byla co nejkrásnější.
Začátkem června konečně vyjde bojovka Tekken 7
Dva roky poté, co vyšel sedmý díl bojovky Tekken na Arcade automatech se konečně dočkají i hráči s PS4, Xbox One a PC. Tekken 7 vyjde 2. června a konečně asi příběhově dořeší souboj otce a syna, Heihači Mishimy a Kazuyi Mishimy. Plus se něco víc dozvíme o Heihačiho ženě Kazumi, jíž před lety zabil a proto ho Kazyua nenávidí. To jen kdybyste hráli bojovky i kvůli příběhu, který bude asi i tentokrát příjemně přepálený.
Ztraceno v procesu: Halo, nejslavnější střílečka, která byla skoro strategií
Série Halo se před několika lety pod vývojářskou taktovkou 343 Industries pustila do videoherního ekvivalentu prequelové trilogie Hvězdných válek. Mnozí fanoušci tak debatují o tom, jestli se nově odhalené skutečnosti v příběhu i nové nápady v hratelnosti příliš nevzdalují prvním hrám v sérii, a tomu, proč si Halo hry kdysi zamilovali. Abychom však mohli pochybnosti řady hráčů nějak adresovat, musíme se vydat do minulosti a připomenout si, jak vlastně série začínala.
Update pro Dishonored 2 přináší detailní možnosti nastavení obtížnosti a další příjemné věci
Výtečná stealth akce Dishonored 2 se dočká na první pohled drobných, ale potenciálně velmi důležitých úprav, které by měly potěšit především staré mazáky, co už mají zrádné město Karnaca proběhnuté křížem krážem, a hledají nové způsoby vražedného vyžití. Díky novému updatu si totiž můžete zvolit obtížnost, na kterou chcete hrát včetně nastavení agresivity nepřátel přes prodloužení účinku uspávacích šipek až po zapnutí masochistického Iron Mode, který vás nenechá ukládat hru.
Plošinovka Yooka-Laylee nabídne multiplayerové minihry i kooperativní kampaň
Roztomile vypadající akční plošinovka Yooka-Laylee se kromě kampaně dočká i lokálního multiplayeru. Ačkoli primárním zaměřením bude příběhové dobrodružství chameleona a jeho netopýří přítelkyně, hra si najde čas i na kooperaci či soupeření až čtyř hráčů díky osmi zcela odlišným minihrám, mezi nimiž najdete mlátičku, střílečku, závodění v motokárách i boj o vlajku. Záběry z nového traileru naznačují, že by mohlo jít o patřičně zábavnou a chaotickou odbočku.
Ve strategii Might and Magic Showdown si sami nabarvíte figurky svých bojovníků
Kdo z vás si hrál s postavičkami, které jste si sami nabarvili a pak je používali třeba na Dračí doupě či Warhammer, nebo je jen tak stavěli do řad v epických bitvách? Já ani moc ne, jelikož jsem preferoval jednobarevné vojáčky s jejich neodolatelnou vůní čerstvého plastu, ale o to víc mě zaujal nový projekt Ubisoftu jménem Might & Magic Showdown. V něm si totiž sestavíte tým figurek, jejichž vzhled a chování můžete upravovat dle libosti, a povedete ho do taktických bitev proti nepříteli.
Příběh Dark Souls III uzavře koncem března DLC The Ringed City
Jak jinak by měl končit příběh Dark Souls III, než koncem světa, k němuž směřujete v posledním DLC nazvaném The Ringed City. Slave Knight Gael svým hledáním míří právě za zkázou světa a ukončení Věku ohně a vy, jako nešťastný neumírající hrdina musíte sledovat jeho stopu až do titulního města. Kde samozřejmě budete umírat a to od 28. března, kdy The Ringed City vychází na PC, PS4 a Xbox One.
Tvůrci Stasis vydávají zdarma izometrický horor Cayne
„Pojďte se proletět na vesmírné lodi! Celá posádka je mrtvá! Všude je krev! Nepopsatelná hrůza vám chce z břicha vyrvat vaše nenarozené dítě! A to všechno je zcela zdarma!“ Marketingové slogany pro izometrickou point-and-click adventuru Cayne se píšou úplně samy. Studio The Brotherhood zodpovědné za povedený horor Stasis znovu navštěvuje svůj svět odporných vetřelců, a tentokrát za to ani nechce dostat zaplaceno. Tady něco nehraje. Kde je ten háček, vývojáři? Kde je? Tak kde?!
Adventura Trader of Stories vás vezme do tajemného lesa
Zdarma si na stránkách vývojářského dua bratrů Rudowských můžete zahrát první kapitolu jejich krásné adventury Trader of Stories. Díky HTML5 a možnosti exportovat a importovat uložené pozice si ji zahrajete jen v prohlížeči a pokud máte rádi netradiční příběhy a klasickou adventurní hratelnost, určitě si ji vyzkoušejte.
Necrobarista je příběh o hipsterech a nekromantech v australském baru
„Vizuální novela inspirovaná prvky anime“ rozhodně není popis, který by ve vás vyvolal očekávání kdovíjaké originality, přinejmenším ne té estetické. To budou postavičky jak vystřižené z mangy a k nim odstavce a odstavce textu, že? No, ne nutně. Necrobarista, chystaná komerční prvotina studia Route 59, je výjimkou potvrzující pravidlo, protože stačí zhlédnout minutový trailer a hned vám bude jasné, že tady vzniká něco opravdu jedinečného.
Ubisoft představil hardwarové nároky For Honor a obsah betatestu
Pokud budete hrát „středověkou“ bojovku For Honor na PC, jistě vás zajímá, jak výkonný stroj budete potřebovat. Podle informací zveřejněných na blogu Ubisoftu hru rozběháte i na starších strojích a pokud chcete, aby u toho vypadala k světu, nebudete potřebovat nijak přehnaně náročnou sestavu.
Dead Cells vzdává poctu Castlevanii i Souls sérii
Tvůrci z francouzského studia Motion Twin mají opravdu rádi Castlevanii. Také mají rádi rouge-like hry a tak začali vyvíjet hru Dead Cells, o níž říkají, že je parchantem zrozeným z těchto dvou rodičů. Což není moc hezký způsob, jak se vyjadřovat o své hře, tím spíš, že jde o opravdu pěkně zpracovaný pixelart a především nadějně vyhlížející akci s RPG prvky a náročností, která učaruje především masochistům.
Retro doomovka STRAFE začne odpalovat hlavy koncem března
Pojem doomovka je dnes takřka mrtvý, ale jestli si jej dnes nějaká hra zaslouží, je to právě STRAFE, lehce psychopatický projekt nezávislého studia Pixel Titans. Sami ji propagují jako střílečku z roku 1996 a uzpůsobili tomu i kampaň na Kickstarteru, který s přehledem vybrali. Nicméně, vydání dvacet let nazpět už nestihnou, a tak se musíte spokojit s méně stylovým 28. březnem tohoto roku, kdy hra vyjde na PC. Datum vydání na PS4 a Xbox One ještě nebylo stanovené.
Farming Simulator 17 - recenze
Dávno pryč jsou doby, kdy byla série Farming Simulator bizarní okrajovou zábavou pro hrstku podivínů. Nechápejte to špatně, pořád se jedná o projekt, k němuž je potřeba přistupovat s velice specifickým stavem mysli, ale dle neoficiálních statistik si tuto agrární eskapádu zahraje na Steamu momentálně v průměru devět tisíc lidí denně, což ji bez problémů zaručuje místo mezi stovkou nejhranějších her této distribuční platformy.
Nová generace, část třetí: Jak vytvářet kultury
Ve skutečném světě přibližně víme, které kultury jsou si navzájem příbuzné. Nelze si nevšimnout kulturních podobností v severní Evropě, východní Asii, v Austrálii a na Novém Zélandu, v Indii a mezi jejími subkontinentálními sousedy, nebo mezi mnoha státy Jižní Ameriky. Samozřejmě nenaznačuji, že mezi těmito kulturními skupinami nejsou žádné rozdíly, ale Norsko a Švédsko jsou si bezpochyby „podobnější”, co se kultur a očekávání týče, než například Norsko a Vietnam. Ale jak můžeme určit, co patří ke které kultuře, a jak přijdeme na jejich vzájemné rozdíly? A co je ještě důležitější, jak můžeme všechny tyto vnitřní podobnosti a vnější rozdíly začlenit do počítačové hry?
Fight Club #309: Switchujeme
Nintendo v pátek 13. ledna představilo blíže svou chystanou konzoli Switch. Hlavní téma dalšího dílu podcastu Fight Club tak bylo jasné. Každý z nás má na potenciál a vlastnosti nového stroje své názory, které jsme během vysílání konfrontovali. Kdo konkrétně? Moderoval Lukáš, k němuž se přidali Martin, Adam a Vašek.
Dvacetiminutové video předvádí singleplayerovou misi Ghost Recon Wildlands
Taktická stealth akce Ghost Recon Wildlands krátce před vydáním (9. března) představuje singleplayerovou část hry v dvacet minut dlouhém videu komentovaném jedním z hlavních designérů hry. Wildlands nebude mezi singleplayerem a multiplayerem příliš rozlišovat, což znamená že i během sólování vás doprovází trojice parťáků.
Take On Mars vyjde už 9. února včetně příběhové kampaně
Česká sandboxová vědecká simulace Take On Mars se po několika letech předběžného přístupu na Steamu konečně dočká své plné verze. Vyjde už 9. února a bude obsahovat i příběhovou kampaň, jejíž náplň naznačuje čerstvě vydaný teaser. V ní se vžijete do astronauta Marka Willise, jednoho z členů posádky mise, která vyrazila na Mars v roce 2028 s cílem dostat se na Rudou planetu o rok později. Nepřekvapivě se ale při vstupu do atmosféry Marsu něco pokazilo. Vy jste ztratili kontakt se zemí, jste na tom hodně špatně a musíte přežít.