Bomber Crew
Bomber Crew přišla odnikud a na první pohled naznačovala, že to vlastně nemyslí vážně. Skoro jako by šlo o nějakou triviální flashkovku, nebo jednu ze stovek zapomenutí hodných indie her které zaplavují Steam. Jenže ono ne. Nejen že je Bomber Crew vážně dobrá, ona je také překvapivě komplexní. Místy připomíná naše oblíbené FTL, ale do obyčejné napodobeniny má Bomber Crew daleko. Stojí na vlastních nohách a dokázala nás letos překvapit způsobem, jaký jsme zrovna od ní nečekali.
Playerunknown’s Battlegrounds
V druhé polovině prosince vydaná Playerunknown’s Battlegrounds na seznamu největších překvapení roku samozřejmě chybět nesmí. Tvůrce modifikace Battle Royale pro Armu přišel v březnu letošního roku s předběžným přístupem PUBG, která ze začátku vlastně tak překvapivě nevypadala. Prostě další battle royale, tentokrát jen samostatný a očividně velice dobře zpracovaný. Po několika modech, H1Z1 a podobných hrách mohlo samotné PUBG sotva někoho překvapit. Jenže to, co se kolem hry krátce po vydání rozpracované verze strhlo a strhává i po vydání plné verze, stačí na to, abychom měli v seznamu největších překvapení i jinak, po stránce hratelnosti víceméně standardní, PUBG.
Mario + Rabbids Kingdom Battle
Překvapivý by byl už jen samotný návrat šílených králíků, na které jsme popravdě všichni rádi zapomněli. Jenže králíci tentokrát infiltrovali Mushroom Kingdom a pod vedením Maria figurují ve hře, kterou lze popsat jedině jako „XCOM pro všechny“. Otevřenou pusu jsme měli už během tiskové konference Ubisoftu na E3, kde Mario + Rabbids Kingdom Battle oznamoval přímo šéf firmy Yves Guillemot společně s tvůrcem Maria, Šigeru Mijamotem. A nezavřeli jsme ji ani pár měsíců poté, když hra v srpnu vyšla.
Hellblade: Senua’s Sacrifice
Ne snad že bychom šikulům z Ninja Theory nevěřili, ale musíme se přiznat, že desítky videoblogů z vývoje a neustálé propírání mentálních poruch hlavní hrdinky nás za tu příliš dlouhou dobu mezi oznámením a vydáním vůči Hellblade trochu otupilo. Jaké pak bylo naše překvapení, když tvůrci vyrukovali se svěžím a skvěle vypadajícím titulem balancujícím někde na pomezí opravdu velké indie hry a regulérní AAA hry. Hellblade navíc dokázala zpracovat extrémně vážné a citlivé téma mentální poruchy způsobem, za který prostě musíme smeknout klobouk a mezi největší překvapení roku ji zařadit.
Titan Quest: Ragnarok
Datadisk Ragnarok pro více jak dekádu staré akční RPG překvapil hned na dvou frontách. Za prvé tím, že vůbec vyšel. Rozšíření pro takhle starou hru čekal v roce 2017 asi málokdo a my to rozhodně nebyli. O to větší pak bylo druhé překvapení, když jsme se do ní sami pustili. On je to totiž opravdu povedený datadisk, který umí držet krok s dobou, nemá se za co stydět a stáří původní hry na něm skoro nejde poznat.
A největším překvapením roku 2017 se podle redakce Games.cz stává:
Nemůžeme si pomoct, ale tohle by nás skutečně nenapadlo. Takhle netradiční spojení dvou herních velikánů, přes tři roky trvající vývoj a výsledek není jen překvapivý, ale také výborný. Ubisoft vzal pro masy těžko přístupný XCOM, osekal zbytečnosti, přidal příjemnosti a celé to zjednodušil do takové míry, že hlavami kroutíme i teď. Mario + Rabbids Kingdom Battle je stejně překvapivý, jako je dobrý. Dech nám letos žádná jiná hra nevyrazila tak, jako právě mariovsko-králičí XCOM.