The Outer Worlds není obří sandbox, ale příběhové RPG na méně než 40 hodin

Počítačové hry se můžou celkem snadno stát obětí svého vlastního hypu. Je těžké naplnit očekávání, když lidé vyhlížejí zázraky. Dá se tomu vyhnout třeba po způsobu střílečky Apex Legends, která se vykašlala na nějakou kampaň a jednoho dne prostě vyšla, anebo lze zvolit taktiku studia Obsidian. To pečlivě a srozumitelně vysvětlilo, že RPG The Outer Worlds nebude otevřený svět se stovkami hodin hratelnosti, jak si mnozí nedočkaví fanoušci mysleli.

Activision chystá velké propouštění, především v oddělení mimo vývoj

V Activion Blizzard se stále odehrávají velké změny. Jak jsme vás před časem informovali, na řadě vedoucích postů došlo ke změnám a následně i přišel rozvod z rozumu, kdy Activision raději pustil studio Bungie i se značkou Destiny. Nyní ale přichází podle zpráv renomovaného webu Bloomberg další, nepříjemná část restrukturalizace, která spočívá v rozsáhlém propouštění.

Střílečka World War Z staví na dvou znepřátelených týmech a hordě zombíků

Kooperativní zombie střílečka ve čtyřech lidech, to není zrovna velká novinka. World War Z do rovnice vaše čtveřice versus všichni zombíci světa přihazuje ještě druhou, konkurenční čtyřku, která vám půjde po krku. Končí tak idylické časy homo sapiens vs. zbytek světa, tahle dvě kvarteta se asi nechtějí o zdroje dělit.

Nejčtenější články týdne - od Zaklínače přes Metro až po Vetřelce

Tenhle týden nás popravdě fascinoval nejvíc Apex Legends, ale nebudeme vám lhát, mezi nejčtenější články uplynulých sedmi dnů se tahle novinka od Respawnu neprodrala. Měla totiž silnou konkurenci v podobě Metro Exodus, Zaklínače, nebo recenze na nového herního Vetřelce. Mezi takovou sestavu se proráží jen těžko, zvlášť když jde svým způsobem o úplně novou značku...

Tvůrci často zanedbávají tu nejpodstatnější část hry – tutoriál

Jelikož jsem pevně rozkročen mezi videohrami a deskovkami, jsem velmi častou obětí žalostně zpracovaných úvodů, tutoriálu, pravidel a dalších návodů umožňujících rozhýbání leckdy komplexních mechanismů her. Je to vstupní bod, první seznámení, láska či nenávist na první pohled. A spousta tvůrců to bere na lehkou váhu.

Fight Club #412 s Mr. Hladem o filmech podle her a Apex Legends

Tvůrci Titanfallu oznámili a rovnou také vydali Apex Legends. Během chvilky nasbírali 2,5 milionu hráčů, aktuálně dominují Twitchi a servery pořád jedou. Při pohledu na tuhle krasojízdu se v BioWare škrábou na hlavě a CliffyB buší hlavou do zdi. O Apexu se tak v dnešním podcastu nemůžeme nebavit, neboť ho sami hrajeme a baví nás.

Anthem se připravuje ke startu launch trailerem

To nám ten čas ale letí. Ještě včera bylo 8. února a dneska už je 22. Je tedy čas se podívat na patřičně vymazlený launch trailer k Anthem, multiplayerové střílečce od Bioware! Až na to, že je samozřejmě pořád 9. a tohle je jen další případ trochu otravného trendu zveřejňování „launch trailerů“ absurdně dlouhou dobu před vydáním. Ale budiž, video je to pěkné.

Dojmy: V The Division 2 si užijete pěkného lootu vykoupeného monotónností a zmatkem

The Division 2 sice otevře své břečťanem zarostlé brány až za měsíc, ale několik vyvolených dostalo možnost navštívit postapokalyptický Washington, D.C. už teď, mezi nimi i naši dva elitní válečníci Vašek a Patrik. Čtěte dál a dozvíte se, jak si to užili, co je překvapilo a proč je závist mezi kolegy agenty strašná věc.

Deskovka Reykholt – rajčatovým králem na Islandu

Bůhví, proč je téma farmaření tolik populární na poli videoher, mobilních her i deskovek. Co se stolních her týče, okopávání záhonů se stalo živobytím plodného autora Uweho Rosenberga. Respektive se jeho živobytím stalo designování her, ve kterých si hráči namáhají záda na poli, klidně i v rolích trpaslíků. Uwe si sice sem tam odskočí k jinému tématu (například k vyšívání deček), ale můžete se spolehnout, že se pak vrátí mezi krávy a obilí. Nebo rajčata a mrkve v podání loňské novinky Reykholt.

10 nejdražších herních položek na Steamu

Každou chvíli vás informujeme o různých akcích a slevách, obecně vzato o způsobech, jak co nejvíc ulehčit vaší peněžence. Zapomínáme přitom na čtenáře, kteří právě vyhráli loterii a chtějí svoje finance rozfofrovat co nejepičtějším... pardon, nejpařanštějším způsobem. Právě jim se určitě bude hodit následující seznam, v němž se podíváme na nejdražší herní položky na Steamu.

Češi na Steam Awards bohužel nezabodovali. Sláva patří PUBG

Uživatelské hlasování na Steamu odstartovalo chvíli před Vánoci a měli jsme velkou radost, že Češi měli tři žhavá želízka v ohni – Beat Saber se ucházel o nejlepší VR hru, Euro Truck Simulator 2 o „stroj roku“ a Kingdom Come: Deliverance dokonce o nejlepší hru roku. Nakonec si ikonickou sošku neodnáší ani jedna z nich, ale i nominace je pro studia Warhorse, SCS Software a Beat Games velkým úspěchem.

Best of 2018: Vyhlášení čtenářské hry roku

A jsme ve finále! Když pomineme spíš osobnější zhodnocení uplynulého roku od členů redakce, které bude už vycházet v mnohem volnějším stylu, vyhlašování toho nej za rok 2018 je u konce. Skončilo totiž i vaše hlasování a s ním jsme se dozvěděli, co se vám, čtenářům, loni líbilo nejvíc. A popravdě nás občas překvapilo, jak těsně na tom některé kategorie byly. Takže vzhůru k výsledkům.

Enderal, kompletní předělávka Skyrimu, vyjde na Steamu s novým rozšířením

Enderal je úplná konverze hry The Elder Scrolls V: Skyrim, což znamená, že společný má prakticky jen engine. Modifikace ani není zasazená do stejného světa, odehrává se v jiných lokacích, vypráví jiný příběh, má vlastní herní systémy. Zkrátka jde o úplně jinou, novou hru, která bude už příští týden dostupná zdarma na Steamu společně s novým rozšířením.

Retro GamesPlay – letem světem ZX Spectrem

Nestává se zase tak často, aby náš pravidelný páteční Retro GamesPlay navštívil nějaký host, dneska tomu tak nicméně bude. Do našeho studia zavítá Ctibor Venus a společně si představíme ne jednu stařičkou hru, ale celou plejádu pro osmdesátkový počítač Sinclair ZX Spectrum. Podíváme se tak na 8bitové legendy jako Knight Lore, Dizzy nebo programátorské výtvory Františka Fuky.

Vyzkoušejte si demo Devil May Cry 5 na konzolích

V případě, že jste prošvihli prosincovou příležitost vyzkoušet si Devil May Cry 5 na Xboxu, dává vám Capcom druhou šanci, tentokrát i na PlayStationu 4. Demo vám představí několik nových vychytávek, třeba jednu z Nerových prodloužených rukou Punch Line, nebo možnost přivolat si na pomoc kybernetickou expertku Nico. Především si ale můžete vyzkoušet krásně plynulý boj, který u nás v redakci nadchnul nejen Adama loni na Gamescomu.

Zaklínač Geralt konečně dorazil do Monster Hunter: World

Loni bělovlasý vlk navštívil bojovku Soul Calibur VI, teď se po překvapivém prosincovém oznámení vydává vyčistit od příšer další svět, konkrétně ten z RPG Monster Hunter: World. Nejde jen o pouhé přeskinování hlavního hrdiny, ale plnohodnotný dodatek, který do džungle vnese trochu toho slovanského šarmu a úkoly podobné těm, které můžete znát z Divokého honu.

Sekiro: Shadows Die Twice nastiňuje původ hlavního hrdiny brutálním trailerem

O příběhu Sekira toho zatím moc nevíme. Zřejmě schválně, neboť minulost hlavního hrdiny se vám odhalí pomocí hratelných flashbacků, viz článek. Nový a značně brutální trailer zachycuje bitvu v posledních letech období Sengoku, tedy v době, kdy přicházíte na scénu vy. Navíc můžete zjistit, zda vám novinka od From Software vůbec pojede díky zveřejnění hardwarových nároků.

Diablovku Warhammer: Chaosbane si před letním vydáním vyzkoušíte v betě

Warhammer: Chaosbane bude první diablovkou zasazenou do starého světa fantasy Warhammeru. Označení „diablovka“ je v tomto případě opravdu na místě, protože hra jako by z oka vypadla třetímu Diablu. Ne po grafické stránce, ale z hlediska herních mechanismů, které si zájemci osahají už v březnu.

Klasická izometrická RPG v čele s Baldur’s Gate míří na konzole

Byla dlouhá, krutá a nemilosrdná, ale snad se konečně chýlí ke konci. Válka mezi konzolisty a PCčkáři si vyžádala mnoho zuřivým bušením rozbitých klávesnic a vypointovanými argumenty pošramocených eg, ovšem zanedlouho se k nebi vznese šest holubic míru. Šest starosvětských RPG, která byla až doteď pevně uzamčená v nejstřeženější pokladnici PC hraní. Cvak! Zámek byl odemčen.

Apex Legends roste rychleji než Fortnite, má 10 milionů hráčů

72 hodin. Tolik času stačilo Apex Legends od tvůrců Titanfallu k překonání magické hranice 10 milionů unikátních hráčů, a čísla dál rostou. Pro srovnání, free-to-play Fortnite ke stejnému počtu potřebovala celé dva týdny, PlayerUnknown’s Battlegrounds s odlišným platebním modelem pak šest měsíců. Arénová střílečka s hrdiny od Respawnu sice v této chvíli není na mobilech, takže se její růst časem zákonitě musí zastavit, zatím ale nic moc nenasvědčuje tomu, že to bude brzy.