V RPG Vampire: The Masquerade – Coteries of New York nebudete na pití krve sami

Napjatě očekávané pokračování Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 je zatím v nedohlednu s příslibem, že se ho dočkáme příští rok, do světa World of Darkness se ovšem můžete vydat už za pár dní v rámci RPG/vizuální novely Vampire: The Masquerade – Coteries of New York. V té se k vám mohou přidat společníci, kteří se právě představují.

Ztraceno v překladu? Remastery Yakuzy prý bylo potřeba spíš přebásnit

Překládat japonštinu není žádný med. To vám potvrdí kdokoliv, kdo se o to někdy v životě alespoň pokusil. Producent lokalizace pro americkou pobočku Segy, Jon Riesenbach, u příležitosti plánovaného vydání remasterů třetího, čtvrtého a pátého dílu Yakuzy pro západní publikum nastínil, jak taková překladatelská práce probíhá v prostředí velkého herního studia a vysokoprofilového titulu.

Nejčtenější články týdne: Středověk od Rockstaru, Terminator i Age of Empires II

Rockstar je prostě jistota. Tento týden vás zajímala nejen recenze PC verze Red Dead Redemption II, ale také nový projekt Rockstaru odehrávající se ve středověku. Tedy údajně. Studio zatím nic oficiálně neoznámilo, ale spekulací a náznaků je plný internet, včetně Games. Jen si to představte: středověké akční RPG s takovými produkčními hodnotami a vychytávkami, které dokáže snad jenom Rockstar. Něčemu takovému by se konkurence hledala jen těžko.

Vzpomínáme: První Thief dal tvář stealth hratelnosti

Většina her z 90. let hráče motivovala spíše k tomu, aby své oponenty co nejrychleji zmasakroval, než aby se jim vyhýbal. Thief: The Dark Project byl však odlišný. Mít před sebou rozsáhlou virtuální vilu plnou panáků, to jsme dobře znali – úkol uvnitř nezabít žádného z civilních pucfleků ovšem byla poměrně zásadní novinka! Thief dával pocítit opojnou příchuť čehosi zakázaného. Hra, která (spolu)vynalezla stealth hratelnost, spatřila světlo světa před 21 lety, 30. listopadu 1998.

Freebird Games oznámili třetí díl To the Moon

Že tvůrci fantastických adventur To the Moon a Finding Paradise vyrábí něco, co se jmenuje Impostor Factory, už naznačili před více jak půlrokem. Až nyní ale jejich novinka nabírá o něco konkrétnější tvar. Ačkoliv „konkrétní“ je slovo, které lze v souvislosti se hrou od Freebird užívat jen s největší opatrností.

Black Friday na CZC.cz finišuje obřími slevami na vše včetně nabušeného herního počítače

CZC.cz v rámci právě probíhající akce Black Friday zlevňuje stovky (nejen) herních produktů a myslí samozřejmě i na ty, kteří si chtějí pořídit domů pořádný herní počítač.

Moons of Madness – recenze lovecraftovského hororu

Howard Phillips Lovecraft je takový otloukánek videoherního hororu a kdykoliv se objeví nový titul stavějící na jeho jménu, vyplatí se k němu přistupovat ostražitě. Pokud navíc do rovnice zamícháte tajemství, Mars a monstra, vaše skepse by měla dosáhnout kritických hodnot – a v případě Moons of Madness by nebyla nespravedlivá.

První dojmy ze seriálu Zaklínač nešetří nadšením

Seriál Zaklínač má premiéru za tři týdny, 20. prosince, ale vybraným novinářům už bylo umožněno zhlédnout několik epizod první série a naštěstí jim bylo zároveň dovoleno podělit se o své zážitky na sociálních sítích. Nebojte se spoilerů, čekejte krátké komentáře.

Česká střílečka Shadowgun Legends podpoří výzkum Antarktidy, chystá se PvP Shadowgun War Games

Na všechny ty nářky právníků, jak jsou násilné hry škodlivé a vychovávají kriminálníky, se naštěstí najde dost případů, kdy hry naopak pomáhají. České studio Madfinger Games tak už koná se svou mobilní střílečkou Shadowgun Legends, se kterou pomáhá dětem poznamenaným válečnými konflikty. Nyní k tomu přidávají spolupráci s Českým antarktickým nadačním fondem a blíže představují svou novou hru Shadowgun War Games.

LongPlay – Crusader Kings II podruhé #5: Máme slapeže!

Povedlo se! Ačkoliv na královstvím českým visí Damoklův meč v podobě nástupnické krize, agresivní politika stárnoucího panovníka ze slovutného a napříč národy obávaného rodu Hrabišiců, vedla k cíli, který jsme si stanovili před více než sto lety. Obsadili jsme klíčová místa slovanské víry a následně ji reformovali! Ano, slovanství stojí po boku křesťanství, islámu či judaismu jako jedna z hlavním kodifikovaných věrouk a v jejím čele je první představitel církve, námi přezdívaný slapež, nesoucí jméno… Karel…

Ubisoft rozšířil Breakpoint o první unikátní raid na sopečném ostrově

Ghost Recon Breakpoint právě rozšířil první raid jménem Project Titan (neplést se zrušeným MMO od Blizzardu). Jde o bezplatný update dostupný všem majitelům hry a mělo by jít o to nejtěžší, co je v celém Breakpointu k mání.

Příští týden se vydáte k Černému moři v novém DLC pro Euro Truck Simulator 2

Na dovolenou u moře je už trochu zima, ale možná že právě doma řešíte, kam vyrazit příští rok. Balkán je rozhodně dobrá volba (z vlastní zkušenosti), a pokud tomu nevěříte, podívejte se do některých jeho zemí nanečisto a s kamionem v DLC Road to the Black Sea pro Euro Truck Simulator 2.

Studio Codemasters koupilo tvůrce Project CARS za 700 milionů korun

Pokud se Codemasters báli o svůj status závodní velmoci, tak teď už vážně nemusejí. Proč se přetahovat s konkurencí o jedno publikum, když si tuto konkurenci můžete koupit a těžit i z jejích produktů? Další hry týmu Slightly Mad Studios proto vyjdou pod patronací Codemasters.

Star Wars Jedi: Fallen Order – Soulsovka? Sekirovka!

Když jsem při prvních ukázkách z hraní Star Wars Jedi: Fallen Order od Respawn Entertainment rozpoznal náznaky fromsoftovských prvků, obracel jsem oči v sloup a, pokud si vzpomenete, rovnou to i ventiloval v soudobém článku. Hra vyšla a... spravedlnosti musí být učiněno zadost. Je nutné totiž přiznat, že v tomhle případě jsem byl se svou skepsí vedle jak ta jedle, protože Souls a Hvězdné války k sobě evidentně sednou jako jablka se skořicí.

Pokémon Sword & Shield – recenze

Noví Pokémoni s podtitulem Sword & Shield rozpoutali na internetu nejednu debatu. Tak například: i když celý souboj vyhrajete s jediným pokémonem, zkušenostní body získá celá vaše šestičlenná parta. Zatímco v dřevních dobách série vyžadoval trénink slabých kusů aspoň „nakouknutí“ do bitvy na jeden tah (unikátní předmět Exp. Share tak měl cenu zlata), nyní je sdílení zkušeností napříč týmem integrální mechanikou, kterou oproti minule už ani nejde vypnout. Je to dobře, nebo špatně? Kdybyste se zeptali před 20 lety, kdy smysl mého dětského života do značné míry naplňovaly právě desítky hodin repetitivního trénování pokémonů na Game Boyi, jsem všemi jedenácti prsty proti. Dnes to ale vnímám jako zásadní vylepšení série. A není jediné…

Still There – recenze nenápadné, emotivní adventury

Malý, melancholický počin Still There vám předem nedá vědět, co od něj můžete čekat. Varuje vás jen před osamělostí, smutkem a výčitkami strážce majáku, který se rozhodl pro život hluboko ve vesmíru v předaleké budoucnosti. Co ho ale v té černočerné tmě vyplněné pracovní rutinou čeká, vás zasáhne a nechá utápět v depresivních myšlenkách o životě, jeho smyslu, minulosti a budoucnosti.

Do Total War: Warhammer II přichází legendární Malus Darkblade a skavení assassin Snikch

Pokud vám v druhém totalwařím Warhammeru chyběli další dva kultovní hrdinové staré „fantasky“, určitě vás potěší DLC The Shadow and The Blade. V něm se totiž do hry podívají Malus a Snikch, přičemž myslím, že především první Drucharii potěší české fanoušky, protože o něm vyšlo několik knih i v českém překladu.

Outlanders: Masivní patch transformoval Dotu 2

Valve se do Doty 2 s železnou nepravidelností zahryzává pomocí masivních updatů. Často se zjeví noví hrdinové a změní rozložení mapy. Úpravy rozhraní a počtu životů věží? S tím se tak nějak počítá. Pro laika nezajímavě označený update 7.23 ovšem narazil přímo do základových pilířů, a přestože je úplně nerozbořil, rozhodně do budoucna pohne se zavedenými principy.

CitizenCon 2949: Jak vypadá budoucnost Star Citizenu?

Nejočekávanější akce fanoušků momentálně stále nejambicióznější hry pod sluncem se odehrála minulý víkend pod chmurným nebem manchesterským. Chmury však v žádném případě nedoprovázely natěšené fandy, jimž se v prostorách konvenčního centra dostalo zas po roce řádného sousta jejich oblíbené vesmírné krmě. Star Citizen urazil za poslední rok kus cesty a díky CitizenConu už i přesně víme, jak jej Chris Roberts a jeho parta hodlají zakončit a co nás s velkou pravděpodobností čeká rok příští.

Pátý díl akční série MechWarrior klepe na dveře, navnaďte se trailery

Není lehké si to přiznat, ale od posledního MechWarriora uběhlo před pár dny dlouhých devatenáct let. Tak dlouho museli fanoušci světa BattleTechu čekat na regulérní pátý díl, který je po předchozím odkladu konečně za dveřmi. Už 10. prosince se ukáže, zda se čekání vyplatilo. Co myslíte, dostaneme s blížícím se koncem roku letošní skrytý klenot, nebo trpké zklamání?