Hry podle filmů: Dlouhá cesta ke kvalitě
Laciné pokusy vydojit ještě pár dolarů z populárního hitu kin, ale i pecky, o kterých se mluví se stejným obdivem jako o jejich filmových předobrazech. Hry podle filmů si prošly dost dlouhou a dost bolestivou cestu. Teď to ale vypadá, že se dostaly do cíle a nikdy nebyly v lepší formě. Možná i proto, že už vlastně podle filmů moc nejsou...
Best of 2019: Nejzajímavější postava
Existuje spousta různých důvodů, proč si zamilovat herní postavu. Možná za ni stovky hodin hrajete a pomáháte utvářet její osobnost jako v případě Geralta z Rivie. Nebo je předem daná a vy s její povahou nenaděláte vůbec nic, jako třeba u takového Krata. A letos se do naší trojice nejoblíbenějších herních postav za rok 2019 dostaly obě tyto varianty.
Divné, divnější a jiné normální hry roku 2019
Rok 2019 byl pro mě trochu jako horská dráha a kupodivu to platilo i pro herní část mého života. Zatímco na jaře mě zklamalo prakticky všechno, čemu jsem povolila vstoupit na pevný disk, na podzim jsem v záplavě ze všech stran doporučovaných titulů nevěděla, kam se vrtnout dřív. Konejšivou náruč mi nakonec nabídly spíš nenápadnější nezávislé tituly než očekávané tříáčkové pecky, ale tak už to prostě občas v životě redaktorky chodí.
Intel nové procesory Comet Lake-S neoznámil. Místo toho ale ukázal svou grafiku DG1 do desktopu (CES 2020)
Od tiskovky Intelu na CESu jsme očekávali představení nových procesorů Comet Lake-S do stolních počítačů – tedy takových, které zajímají hráče. K tomu ale nedošlo, místo toho se firma věnovala svým momentálně oblíbeným tématům: AI, autonomním vozidlům a dalším „data-driven“ záležitostem. Přesto se fanoušci hardware dočkali alespoň jednoho zajímavého představení: premiéry dedikované grafické karty architektury Xe, s níž se Intel hodlá dostat i do herních počítačů.
LongPlay – Crusader Kings II podruhé #8: Pohani pohaní Francouze
Nový rok, staré pořádky. Evropou se rozlézá nákaza křesťanství, ale Aleš a Vašek se ji ve svém LongPlayi Crusader Kings II úspěšně pokouší potřít. Reformovali slovanské pohanské náboženství, vyhráli několik válek, jednu naprosto zoufale prohráli (zatracená Byzanc!) a teď si brousí zuby na svoje vlastní impérium.
Americká odborová organizace volá po sjednocení herních vývojářů
Odbory jsou ve spojení s americkým herním průmyslem dlouhodobé téma, tamní zákonodárný systém totiž zejména kontraktory kdovíjak nechrání. Jedna z největších amerických odborových organizací, The Communications Workers of America, nyní přichází s rozsáhlou kampaní, která by měla vývojáře motivovat ke sjednocení a tedy i větší schopnosti hájit zájmy zaměstnanců.
Postapo strategie Surviving the Aftermath dostává každý měsíc nálož nového obsahu
Budovatelská strategie Surviving the Aftermath byla příjemným říjnovým překvapením. Vydavatel Paradox Interactive oznámil její existenci začátkem měsíce a už o dva týdny později ji poslal do early accessu. Od té doby dostává začátkem každého měsíce nový update posouvající hratelnost směrem, kde ji ve výsledku chtějí mít jak vývojáři, tak hráči, kteří se nebojí podělit o svůj názor na fórech.
Vytvořte si tenisový turnaj podle sebe v AO Tennis 2
V Austrálii se v těchto dnech dějí dvě pozoruhodné události: zaprvé prakticky celá hoří, no a zadruhé se v Melbourne koná každoroční Australian Open, první ze čtyř tenisových Grand Slamů. U této pro životní prostředí méně destruktivní příležitosti vychází také druhý díl virtuálního pinkání AO Tennis 2, kde si můžete tvořit vlastní hráče a stadiony a pak na nich odehrávat legendární zápasy.
S oldschoolovou střílečkou Days of War zavzpomínáte na první díly Call of Duty a Medal of Honor
V dubnu roku 2016 byl na Kickstarteru úspěšně zafinancován projekt Days of War, multiplayerová střílečka z prostředí druhé světové války, na které pracují všehovšudy čtyři vývojáři. Už o rok později jste se mohli pustit do historických bitev v předběžném přístupu, který skončí koncem ledna a nahradí ho plná verze.
Disintegration, mix střílečky a strategie od tvůrce Halo, sází na neustávající akci
Marcus Lehto je jedním z předních tvůrců původního Halo: Combat Evolved a loni ve svém novém studiu V1 Interactive oznámil neotřelý mix žánrů nazvaný Disintegration. Pokud jste si pořádně nedokázali představit, jak bude fungovat střílečka s levitující motorkou, z jejíhož sedla zároveň ovládáte pozemní jednotky, pak se podívejte na nové záběry z hraní.
Vynikající hry, které nás příliš nezaujaly
Hodnocení počítačových her je velice subjektivní záležitost, ovšem když už nějaké hře 95 procent kritiků naděluje devítky a desítky, můžete se skoro vsadit, že to bude úžasný zážitek. Ale neplatí to vždy. Připravili jsme si pro vás seznam her, které jsou objektivně vynikající, všeobecně oblíbené a nám z nějakého důvodu moc nesedly.
Best of 2019: Nejlepší příběh
Jedna z věcí, které na hrách milujeme, je různorodost postupně objevovaných způsobů, kterými lze vyprávět příběh. Na rozdíl od knih či filmů nám hry nechávají podstatně víc svobody a zároveň si nás dokážou podmanit klidně na desítky hodin. Mnohdy nás poutavé vyprávění zvládne připoutat i ke hrám, jejichž ostatní kvality jsou přinejmenším diskutabilní. Byl to případ těch nejlepších příběhů pro loňský rok? Ve shrnutích se snažíme vyhýbat velkým spoilerům, z principu kategorie to ale není možné úplně.
Samotářské radosti roku 2019
Všechno je online, všechno má multiplayer, bývá to zadarmo, ale prošpikované mikrotransakcemi. Taková už je moderní doba. Aby se člověk skoro bál, že staré dobré singleplayerové příběhové hry vymizí, protože většinou nevydělají tvůrcům tolik jako barevné repetitivní střílečky, ve kterých jde jen o to, honit se za skillem. Ale jakožto hráč, který nedá na singleplayer dopustit, mohu za sebe s radostí říct, že jsem si rok 2019 moc užil i navzdory multiplayerovým trendům.
Hardware Club #46: Není už těch jader trochu moc? AMD na CES 2020 a další best of veletrhu
AMD je teď všude plno. I když vám to už může připadat monotónní, nedá se svítit, AMD momentálně jede a jeho novinky budí pozornost. To by se dalo říct také o tiskovce na půdě CES 2020, kde AMD představilo další nové produkty. Je libo 64 jader a 128 vláken do spotřebitelského počítače?
Nenápadná hra roku: Anno 1800
Loňský rok byl na kvalitní hry bohatý stejně jako všechny předtím a já měl velké štěstí, že mi pod rukama prošla celá řada skvělých titulů: noví Pokémoni, Outer Wilds a Outer Worlds nebo naprosto parádní Judgment. Ani v jednom z nich jsem ale neutopil tolik času jako v jedné trošku opomíjené hře – loňském Anno 1800, v němž jsem strávil desítky a desítky hodin. Kde jsem je sebral, sám nevím, ale hra je to neskutečně návyková.
MMORPG Magic: Legends připomíná spíš Diablo než World of Warcraft
Do pojmu „akční MMORPG“ se už dnes vejde vážně všechno. Jak se zdá, tak dokonce i kooperativní diablovka. Po oznámení RPG Magic: Legends ze světa známých kartiček jsem si představoval něco jako WoWko s planeswalkery, ale realita je zjevně docela jiná, jak ukazují nové záběry z hraní.
Studio Fantasy Flight Interactive končí. Autoři karetní hry Pán prstenů doplatili na nezájem hráčů
Ve světě Pána prstenů nakonec většinou všechno dobře dopadne, pokud se váš tatínek zrovna nejmenuje Fëanor. Zlo je poraženo, kromě Seana Beana pořádně nikdo neumře, a když už umře, tak se aspoň brzo zase narodí, bělejší než kdy dřív… Jenže to bohužel není případ studia Fantasy Flight Interactive spadajícího pod Fantasy Flight Games, významného vydavatele deskovek. Jeho digitální sekce stojí za nedávnou (a docela dobrou) karetní hrou ze Středozemě, jenže nyní bohužel zavírá dveře a zaměstnanci si musejí hledat novou práci.
Transport Fever 2 – recenze
V dobách, kdy jsme jako lidstvo nebyli zvyklí na moderní technologie a všechno se muselo budovat poctivě rukama, nebylo snadné vytvořit dopravní infrastrukturu. Nejrychlejším způsobem přepravy byli koně, poté přišly vlaky. I tak trvalo často několik dní, než se k vám dostala káva nebo whisky, kterou jste si coby majitel hospody objednali. Navíc bylo třeba myslet také na pasažéry: touha cestovat je stará jako lidstvo samo. Pro ty z nás, co by se do těchto dob rádi vrátili, je tu Transport Fever 2, v němž si při troše trpělivosti a vůle vytvoříte vlastní dopravní impérium.
Best of 2019: Nejlepší RPG
Už nějakou dobu si stýskáme, že královna herních žánrů posledních pár let nerodí zrovna hojně, ale co si budeme povídat – důležitá je v tomto případě kvalita, nikoliv kvantita. Takže přestože skvělých RPG každý rok nevycházejí zrovna desítky, najde se mezi nimi pár o to lepších a propracovanějších kousků. Zrcadlo, zrcadlo, pověz nám, které RPG je letos tím nejkrásnějším!
AMD Radeon RX 5600 XT je tady. Výkon nad GTX 1660 Ti za 279 USD, dostupnost už v lednu (CES 2020)
O grafické kartě AMD Radeon RX 5600 XT jsme toho už spoustu věděli z nedávných úniků, takže většinou parametrů nás už novinka nemůže překvapit. Chyběly ale dvě zásadní informace: cena a výkon. Oboje jsme se dozvěděli, alespoň přibližně, z prezentace AMD na CES 2020, takže už by měl být obrázek úplný.