Dragon's Crown - recenze

Pryč jsou ty časy, kdy jste ve 2D fantasy mohli být epičtí, násilní a svalnatí a nikdo vás neobviňoval z misogynie a sexismu. Kultovní hity Golden Axe a Dungeons & Dragons: Tower of Doom se ale i přes nepřízeň politické korektnosti dočkaly svého nástupce. Když veterán George Kamitani, který v 90. letech pracoval právě na Tower of Doom, zveřejnil obrázky z Dragon's Crown, čelil kritice. Hrdinové dvojrozměrné rubačky totiž svými rozměry spadají do nadlidské kategorie - jak muži svými svaly, tak ženy svými vnady. Za barokním fantasy hávem se ale skrývá herní duše kombinující skvělým způsobem mlátičku s RPG.

Tři DLC pro Dark Souls II vám seberou život od července až do září

Prodrali jste se s vypětím všech sil přes závěrečného bosse v Dark Souls II, hru jste (stejně jako třeba Pavel) vítězoslavně smazali a nadechli se čerstvého vzduchu s nadějí, že se opět můžete vrátit k normálnímu stylu života? Ne tak zhurta, přátelé! Zlomyslní vývojáři z From Software nechtějí, abyste žili normální život a vaše utrpení v Dark Souls II prodlouží v průběhu července, srpna a září prostřednictvím trojdílné DLC série s názvem The Lost Crowns trilogy, která vás přijde na 30 Eur. Je vám zřejmě jasné, že vás čekají nové překážky, noví nepřátelé a další desítky až stovky smrtí, ale stejně si pojďme jednotlivé kusy přiblížit.

Plynulý pohyb a drsné souboje na videu z Dying Light (skoro) berou dech

Jakkoli mám k Mirror’s Edge řadu výhrad, zpracování dynamiky pohybu z pohledu první osoby mě uchvátilo od prvního videa a nepřestávalo bavit i ve hře. Žádná jiná hra od té doby podobně senzační pocit z pohybu prostředím nenabídla (moc jich to ovšem nezkoušelo), což je deficit, který by mohla dorovnat až adrenalinová survival akce Dying Light od Poláků z Techlandu. Čert vem, že mě zombie motiv ve hrách spíše odrazuje než naopak. Pohled na záběry z E3 traileru, který se zaměřil na prezentaci parkourového pohybu a rozličné způsoby likvidace nepřátel, je skoro až povznášející.

Vzhůru do vesmíru! Konečně vyšel soubojový modul pro Star Citizen

Původně měl modul Arena Commander pro Star Citizen vyjít už 29. května, ale jak jsme psali, vývojáři se rozhodli kvůli příliš velkým problémům odsunout vydání verze 0.8 o pár dní. Skutečně šlo jen o pár dní, protože neuplynul ani týden a Arena Commander je ke stažení všem hráčům se správným herním balíčkem.

Červnový update Xbox One přináší spoustu vylepšení a Dark Souls zdarma v rámci Games with Gold

Zatímco PlayStation 4 už má svůj přelomový update, který zrušil množství omezení, za sebou, Xbox One se dočkal až nyní. Nový update kupříkladu umožňuje využití dvou externích úložišť a ruší nutnost mít placený Gold účet pro stažení a využití aplikací typu Twitch, HULU či HBO GO. Program her zdarma k placenému předplatnému Xbox Live (Games with Gold) už navíc funguje i na Xbox One.

Velký update přidal do World of Warplanes letadla i mapy a vylepšuje matchmaking

Práce na letecké akci World of Warplanes kvůli multiplayerové povaze hry nikdy neustanou a v pravidelných intervalech lze od Wargamingu čekat i nový obsah. V rámci aktuálního patche 1.4  tvůrci do hry přidali pětici nových letadel, dvě mapy a upravili matchmaking. A jakkoli to s patchem přímo nesouvisí, vydali i nový E3 trailer.

Válka s emzáky pokračuje v Xenonauts - nástupce XCOMu hlásí hotovo

Pokud milujete původní UFO/XCOM, pak buď víte o projektu Xenonauts, nebo se o něm nyní dozvíte a zařadíte si ho mezi nejočekávanější hry, přestože čekání bude velmi krátké. Jakkoli můžete Xenonauts ještě stále nají na Steamu v Early Access sekci, tvůrci z britského studia Goldhawk Interactive už současnou verzi označili 1.0 s tím, že kromě dodatečných updatů pro vylepšení stability se nebude od plné hry lišit. Formálně ale finální verze vyjde až 16. června.

Všechny části Legend of Grimrock 2 jsou nahrubo hotové, zbývá je "pouze" doladit

Pokračování skvělého dungeonu Legend of Grimrock se velmi pomalu blíží. Studio Almost Human vydalo update, ve kterém oznamuje, že Legend of Grimrock 2 vstupuje do alfa fáze vývoje. A protože pro každý projekt znamená dosažení alfa verze něco jiného, vývojáři z Almost Human specifikovali, kde přesně se na pomyslné vývojové přímce titul momentálně nachází.

Watch Dogs prodala 4 miliony kopií a zažívá nejlepší start nové značky v historii

V Ubisoftu si musí spokojeně mnout ruce, protože Watch Dogs se stala tím, v co tvůrci doufali. Navzdory faktu, že jde o novou značku hra výrazně uspěla a nyní i překonala nějaké ty rekordy. Nejprve se stala nejlépe prodávanou hrou Ubisoftu v prvním dnu a následně i v prvním týdnu. Ale nejde jen o portfolio Ubisoftu, Watch Dogs nyní drží titul nejlépe prodávané nové značky v prvním týdnu. Což zní trochu konstruovaně, ale jde prostě o nejlepší „launch.“

Válečná akce Enemy Front pro změnu hraje na multiplayerovou notu

Střílečka Enemy Front od polských CI Games se primárně prezentovala jako atmosférická akce z druhé světové války. Příběh válečného korespondenta Roberta Hawkinse slibuje nejen spoustu mrtvých nácků, ale také pohled na zločiny, které začínáme (oslnění romantizovaným vojáckým pozlátkem) přehlížet. Alespoň to si od Enemy Front slibujeme, snad nebude realita o tolik jiná. Nyní se ale hra prezentuje něčím zcela odlišným - multiplayerem.

Filmový trailer na World of Warships ukazuje souboj Japonců s Amíky v bouři

Jestliže doposud Wargaming „tlačil na pilu“ se svými tituly World of Tanks a v poslední době zejména World of Warplanes, v blízké budoucnosti lze od běloruské firmy očekávat důraz na prezentaci World of Warships. A když hovořím o blízké budoucnosti, myslím v prvé řadě herní výstavu E3, která proběhne v Los Angeles už příští týden, a World of Warships zde na stánku Wargaming.net nebude určitě chybět. Následující E3 video je toho dostatečným důkazem.

Murdered: Soul Suspect - recenze

Pokud se detektivka hraje, jako když si prohlížíte dětské leporelo, není to detektivka. Vlastně ani hra. Pak už nepomůže ani hustě potetovaný detektiv s problematickou minulostí, sériový vrah v kápi, sbírání důkazů a dokonce ani atraktivní prostředí města s řádně temnou čarodějnickou minulostí. Miloš loni ve svých E3 dojmech označil Murdered: Soul Suspect za „mysteriózní detektivku, která se profiluje jako koncentrát toho nejlepšího z L.A. Noire“. Po zhruba osmi hodinách nudy & trápení musím bohužel konstatovat, že podlehl iluzi (ale to se stává, nesmutni Miloši) dobře připravené prezentace tvůrců z Airtight Games. Murdered je koncentrát zajímavých nápadů a postupů, které tvůrci naplnili triviálním příběhem a detektivními „problémy“, které zvládne vyřešit i můj pes. Stačí Julce nasadit detektivní klobouk à la Kojak (vypadá pak asi nějak takto), jaký shodou náhod nosí i hlavní hvězda hry Ronan O'Connor.

Forza Horizon 2 nabízí závodění bez umělých bariér a propojený single s multiplayerem

Rozdíl mezi Forza Horizon a včera představeným pokračováním by měl připomínat skok mezi Škodou Favorit a první Oktávkou. Zkrátka posun z doby kamenné alespoň do devatenáctého století. Naznačuje to dlouhatánské preview hry u kolegů z IGN, které je plné hezkých slůvek, ale zároveň též informací o skutečných novotách z Forza Horizon 2.

Lionhead připravuje PC verzi Fable Anniversary

„Fable Anniversary je připomínkou starých herních časů v poměrně hezkém kabátku, který je ale posetý trhlinami nejrůznějších chyb a nedodělků, což je velká škoda,“ shrnul Honza Olejník kvality HD remaku deset let starého akčního RPG pro X360 a v recenzi hře nakonec vlepil hodnocení 6/10. Podle vývojářů z Lionhead si však o PC verzi hry, která vyšla na X360 letos v únoru, psalo tak obrovské množství hráčů, až se nechali přemluvit k portu pro PC. Takže s pravdou ven, kdo z vás naprogramoval robota, aby Lionhead vzkazy posílal?!

„Navštivte Nexus,“ nabádají tvůrci Wildstar v souvislosti se spuštěním hry

Cesta onlinovky Wildstar skrze uzavřenou a otevřenou betu je u konce. Po třídenním předčasném přístupu dnes tvůrci spustili ostrou verzi a všichni zájemci se tak mohou ponořit do tajů a krás planety Nexus, na níž se hra odehrává. Že je to místo, které stojí za návštěvu, dokazuje i nový trailer, v němž se skupinka hlavních postav svěřuje s tím, jaký ten Nexus vlastně je.

Batman: Arkham Knight vyjde až příští rok, tvůrci by jinak nemohli ručit za kvalitu

K početné skupince titulů, které měly vyjít letos, ale nakonec se objeví až příští rok, se přidává opus magnum arkhamovské série od Rocksteady v podobě Batman: Arkham Knight. Jako náplast na bolístku ale tvůrci přikládají krátké představení bojového módu batmobilu, v němž se to hemží zbraněmi namontovanými na vozítko Temného rytíře.

Nové záběry z Battlefield Hardline připomínají spíš mod pro Battlefield 4

Vývojáři Battlefield Hardline ze studia Visceral by si měli pěčlivě utěsnit díry ve zdech, protože jim neustále unikají nějaké materiály. Nejdříve se na veřejnost dostalo interní představení hry a nyní se na Youtube objevil záznam bety multiplayer. Jelikož je hráč na mapě sám, deset minut dlouhé video (zbytek celkové stopáže tvoří nahrávání úrovně) nabízí ukázku pobíhání po mapě, testování vozidel a vyrábění tradičního chaosu, jaký by asi zkoušel každý z nás. 

Historická akce Hunt od tvůrců Darksiders postaví čtyři hráče proti vlnám monster

Dalším titulem z narůstajícího portfolia online her od Cryteku bude „originální“ akce z pohledu třetí osoby s názvem Hunt: Horrors of the Gilded Age. Uvozovky ve slově „originální“ jsou namístě. Crytek jakoby objevil potenciál Horde módu a rozhodl se z něj udělat hru. Zároveň půjde o křest ohněm pro studio Crytek USA Corp., což jsou tvůrci Darksiders z bývalého studia Vigil.

Záběry z EA Sports UFC dva týdny před vydáním působí nepřesvědčivě

EA Sports UFC jsme doposud mnoho pozornosti nevěnovali. Zčásti proto, že publikum pro MMA scénu je u nás asi stejně velké, jako publikum pro rugby, zčásti protože v redakci mnoho odborníků na MMA nemáme. Rozhodně mezi ně nepatřím, jelikož mě klecové zápasy netáhnou stejně jako třeba K-1 (ale to je otázka vkusu a preferencí). Za dva týdny ovšem EA Sports UFC vychází, ode dneška je na XBLA a PSN k dispozici demo a tvůrci hru navíc připomínají videem ze dvou zápasů.

Tvůrci BioShock založili nové studio a chystají záhadnou hru Black Glove

Konec Irrational Games překvapil hodně lidí a samozřejmě se všichni ptali, co bude dál se značkou BioShock. Take Two ale fanoušky minulý týden uklidnila, když naznačila, že osud BioShock her je v rukou 2K Marin. Méně lidí už se ale zajímalo, co bude se zkušenými vývojáři, které si Ken Levine nevzal na svou novou štaci. Co by asi tak ale mohli dělat? Založit cirkus? Provozovat útulek pro psy? Kdepak, část z nich založila nové studio Day for Night Games a pomalu připravuje novou hru s názvem Black Glove.