E3 2014 začíná: co vás čeká a nemine na Games.cz
V průběhu uplynulého týdne se u řady nových videí začal objevovat podtitulek E3 2014 trailer, což dost výmluvně signalizuje, že v pondělí 9. června začne letošní ročník tradiční herní výstavy v Los Angeles. Jaká E3 2014 bude, tedy kolik zajímavých oznámení či nových informací se dočkáme, nemá cenu předjímat. Jisté ovšem je, že nás čeká přetlak informací, videí, obrázků a dojmů z her zbrusu nových i již oznámených. Jako každý rok se vás tím šílenstvím pokusíme bezpečně provést s pomocí E3 2014 speciálu tak, aby vám neunikly nejdůležitější informace a nemuseli jste se zabývat zbytečným balastem.
Blog ZLA aneb poprvé na E3
„Boč vlevo,“ ozve se asi po milionté neskutečně otravný hlas a jen přemýšlím, jak prokleju Martina za tenhle zparchantělý hlasový modul v navigaci (hlas se dá změnit, pozn. ed.). Je po jedenácté v noci, na nohou jsem přes 24 hodin, nacházím se uprostřed šestiproudé dálnice, za mnou Miloš extaticky vykřikuje, že zrovna viděl Subway nebo ***burger, záplava světel v zadních zrcátkách připomíná nějaký psychedelický film a já si říkám, jak mi ta první E3 pěkně začíná.
E3 2014: Apocalypse Now
Tak jdeme na to. Sednete si do letadla, nejdřív malého, pak velkého a máte před sebou kolem patnácti hodin letu, během kterých se čas i prostor prolnou do želatiny a od sezení vás začne bolet zadek a z čučení na filmy oči. Občas zkonstatujete, že jste nad Grónskem, kanadskými jezery, ledovými krami a oceánem nebo zjistíte, že Aleš Smutný upadl do kómatu, tím pádem vás nevzbudil, když se rozváželo kafe. Haj hou.
E3 ještě nezačala a už stihli pověsit Geralta i Assassina
Herní průmysl se na nejdůležitější herní výstavu roku připravuje mnoho měsíců dopředu, ale pro hostitelské město jde o vesměs pomíjivou záležitost na pár dní. Tomu odpovídá fakt, že ještě dva dny před vypuknutím E3 2014 připomíná losangeleské výstaviště spíše železobetonové staveniště. Vnitřek je vysloveně holý, samotná výstavní plocha je zabarikádovaná a ze všech stran buší kladiva, řinčí vrtačky a hučí vysokozdvižné plošiny obsypané dělníky, kteří teprve přidělávají tematické plakáty.
Návody, češtiny a wallpapery z ABCgames
Kolegové z ABCgames se v uplynulých dnech činili a rozšířili databází návodů, češtin či wallpaperů o celou řadu užitečných materiálů. Kompletní výpis najdete v článku nebo na webu ABCgames a mezi nejvíce zajímavé kousky patří návody na Thiefa či Splinter Cell: Blacklist, slovenština pro Among the Sleep, wallpapery z BattleCry a další. Mrkněte se na kompletní nabídku, něco se vám jistě bude hodit.
Tea Club #5: S Vláďou Geršlem o Future Factory
Život vývojáře? To jsou jen samé večírky, přátelské dýchánky, zábava a hrozně moc práce. Návod na jeho zvládnutí je jednoduchý: nespat. Vláďa Geršl ze studia Fun 2 Robots o tom ví své. Už přes patnáct let vyvíjí hry a jeho zkušenosti začínají u týmů jako Rake in Grass a pokračují přes západní studia až do slovenského Cauldronu. Během celé té doby načerpal dostatek znalostí, aby na Slovensku založil vlastní studio a naplánoval hru, která se snad bude líbit všem příznivcům taktických akcí a literatury. Že to nejde dohromady? Future Factory obsahuje svižnou akci a příběh inspirovaný Čapkovým dramatem R.U.R.
První svezení v GRID Autosport - čeká nás nejlepší díl série
Inteligentní, vyvážený, lehce čitelný a přitom nesmírně variabilní a schopný mnoha zajímavých kompromisů. Právě taková smršť přívlastků vystihuje třetí díl závodní série Grid s podtitulem Autosport. Že se takový popis ke hrám, natožpak k závodním a zrovna ke Gridu vůbec nehodí? Po testu preview verze hry, která nabídla reprezentativní vzorek singleplayerové kariéry včetně staronových závodů cestovních vozů "Toca", si to vážně nemyslím.
Fight Club #182 HD: Sjednocení
Část redakce už odjela na E3 2014 a zbytek zůstává v Praze, abychom vás společnými silami mohli příští týden zavalit zprávami o všech těch šťavnatých herních hitech, které firmy v Los Angeles představí. A právě "pražská klika" ve složení Martin, Petr a Lukáš se sešla v pre-E3 Fight Clubu s pořadovým číslem 182. Povídali jsme si nejen o našich plánech pro E3, ale i o měnícím se vztahu Microsoftu k PC hraní, o pozadí odkladů řady očekávaných her na rok 2015 a o obrovském komerčním úspěchu Watch Dogs.
The Incredible Adventures of Van Helsing II - recenze
Když se vám jedny dveře zabouchnou před nosem, otevřou se někde jiné... nebo tak nějak se to říká. V podobném duchu tvoří své hry i vývojáři z NeocoreGames a zatímco v prvním dobrodružství potomka slavného lovce upírů Van Helsinga jste řešili problémy napáchané vaším otcem, tentokrát přišel čas, abyste uklidili po sobě. Zaslouží si ale pokračování skutečně dvojku v názvu, když už od pohledu působí v podstatě identicky jako předchůdce?
Video z Crimes & Punishments ukazuje, že najít vraha není jednoduché ani pro Sherlocka
Sherlock Holmes: Crimes & Punishments se nám v redakci podle prozatím zveřejněných, starších i novějších, materiálů zamlouvá. Zejména proklamovaná volnost v řešení jednotlivých případů působí slibně, jakkoli může jít jen o hezká slova. Jestli tvůrci své plány a z nich plynoucí sliby dokáží proměnit v zábavnou a napínavou detektivku se podle postu na PlaySationu Blogu přesvědčíme už/až letos v září. Zatím nás vývojáři škádlí alespoň novým videem.
Valve si kryje záda a nově upozorňuje hráče, že hra v Early access nemusí být nikdy hotová
Early access je moc pěkná věc. Proto se Valve tohoto konceptu chytla a počítá s ním pro SteamOS i Steam Machines. Předběžný přístup se ale zjevně líbí i vývojářům. Early access sekce je na Steamu plná a hlavně některým tvůrcům vydělává nemalé peníze. Nejen lidé z Bohemia Interactive by mohli vyprávět... Fakt, že hru dostanete mnohem dříve, můžete se do určité míry podílet na vývoji a sledovat, jak se to celé mění v hotový produkt je sice super, ale má to svá rizika. To největší si však ve Valve naplno uvědomili až nyní a začali hráče ve FAQ sekci varovat, že hry z Early access nemusí být v krajním případě nikdy hotové...
Město v Sunset Overdrive připomíná víceúrovňové hřiště
Entuziastický vývojář z Insomniac Games je zpátky, aby nám mohl po zbraních z minula představit město, ve kterém budeme v Sunset Overdrive (třeba pomocí vrhače gramofonových desek) likvidovat mutanty. Město Sunset City je totiž víc, než jen pozadím pro mutantí masakr. Tvůrci o něm uvažují jako o velkém, několikaúrovňovém hřišti, na kterém se můžete vyblbnout co hrdlo ráčí. Původně to tak ale nebylo a první návrhy města byly prý nezajímavé a nudné. Všechno ale zachránil jeden game jam, kde se Sunset City zrodilo a našlo.
Tvůrci League of Legends upravují mapu Summoner's Rift
MOBA hry se převážně odehrávají na jedné mapě. A jak na ni hráčům někdo sáhne, je zle. Platí to i v případě League of Legends, kde je "hlavní" mapou Summoner's Rift. Tvůrci si řekli, že už by mapa chtěla trochu oprášit a vrhli do jejích úprav. Netřeba se rozčilovat, rozložení jednotlivých částí mapy se měnit nebude. Úpravy budou spíše kosmetického rázu, byť se hratelnosti také mohou dotknout. Riot Games se dušují že duch mapy zůstane stejný, ale změní se způsob, jakým mapa "komunikuje" hratelnost směrem k hráčům.
CRWECON 2014: Velký sraz komiksových fanoušků proběhne už zítra!
6. 6. 2014
|
Inzerce
V sobotu 7. 6. 2014, v devět hodin, vypukne v pražském klubu Cross (kousek od stanice metra Nádraží Holešovice, na křižovatce ulic Plynární a Jankovcovy) už devátý ročník srazu všech komiksových fanoušků! Vypukne Crwecon.
Skrytý vzkaz v Zaklínač 3 traileru potvrzuje boj na koni, průzkum podmořského světa a střelbu z kuše
Poláci z CD Projektu jsou uličníci, a když mají možnost tropit roztomilé hlouposti, s radostí to udělají. Skrytou zprávu už vývojáři dříve vložili do traileru na Cyberpunk 2077 a v novém traileru na Zaklínač 3: Divoký hon učinili nemlich to samé. Vsadím boty, že drtivá většina z vás si skryté zprávy ve videu nevšimla, přestože prozrazuje dost zajímavé a nové informace.
Zhodnoťte virtuální milion a vyhrajte Samsung Galaxy S5 v investiční soutěži od HighSky Brokers!
6. 6. 2014
|
Inzerce
Naučte se obchodovat online třeba zlato nebo světové měny a získejte navíc každý týden 1000 Kč! Přihlaste se do soutěže zde!
document.write("");
Zajímavý mod přidává do System Shock 2 nový quest s nádechem Bioshock Infinite
Spojení starých a nových her v podobě modifikací jsou mezi fanoušky populární. Podívejte se na zájem, kterému se u hráčů těší třeba předělávka TES: Morrowind ve Skyrim enginu. Podobně zajímavá je ale i kombinace System Shock 2 a Bioshock Infinite s názvem System Shock Infinite, která do SS2 přidává novou kampaň. Modifikace není nejnovější, první verze vyšla už v únoru, ale před pár dny vyfasovala nový patch s kompletně přepracovanými animacemi NPC postav.
PC verze FIFA 15 poběží na novém enginu Ignite, stejně jako PS4 a Xbox One verze
EA Sports si tímto u PC hráčů dost polepší. Je všeobecně známo (a z komerčního hlediska je to bohužel i logické), že pro EA Sports je PC až na druhém místě za konzolemi. Zatímco jsme se třeba u FIFA her museli dlouhá léta spokojit se starým enginem, konzolisté si užívali enginu nového a výhod s tím spojených. EA Sports se několikrát pokoušeli rozdíly mezi PC a konzolovými verzemi odstranit, ale až nyní se situace zcela narovná - EA oznámila, že FIFA 15 poběží na stejné verzi nového Ignite enginu jako PS4 a Xbox One verze hry. Jaký to bude mít dopad na hardwarové nároky hry, se dozvíte v článku.
V dalším mobilním Hitmanovi si zahrajete na snipera, navíc zadarmo
Square Enix se na mobilech zalíbilo a vypadá to, že mezi plnohodnotnými Hitmany pro PC a konzole bude firma pravidelně vydávat i menší Hitman hry pro mobilní hračky. Ostatně nedávno vydaný Hitman GO se povedl a před pár dny se konečně objevil i na Androidu. Tentokrát ale nepůjde o tahovou strategii připomínající deskovku. Vývojáři ze studia Square Enix Montréal pracují na free to play mobilním titulu Hitman: Sniper a jeho název je výmluvný sám o sobě.
Pražské studio Geewa získalo investici ve výši 82 milionů korun
Ačkoliv se oči herních pardálů upínají spíše k produkci Kingdom Come: Deliverance, další čeští vývojáři atakují i jiné horizonty. Takové pražské studio Geewa patří mezi významné tvůrce mobilních a casual her, například Pool Live Tour. Momentálně má firma Miloše Endrleho ve vývoji čtyři nové tituly a své aktivity bude zřejmě ještě rozšiřovat díky investici skupiny KKCG a jejího dceřiného fondu Springtide Ventures.