Warlocks vs Shadows se rýsuje jako skvělá RPG akce v singlu i kooperaci
zdroj: tisková zpráva

Warlocks vs Shadows se rýsuje jako skvělá RPG akce v singlu i kooperaci

8. 4. 2015 20:30 | Dojmy z hraní | autor: Lucie Jiříková |

Na kickstarteru zafinancovaný videoherní projekt, který si nyní spokojeně lebedí v early access na Steamu, se v posledních týdnech dočkal hned několika zásadních updatů, přičemž po jednom z nich došlo ke změně názvu z Warlocks na Warlocks vs Shadows. Ne že by to všal bylo nutné. Už během prvního týdne se hra na Steamu prodávala lépe než Far Cry 4, Assassin's Creed Rogue nebo This War of Mine. Čemu vlastně tvůrci Warlocks vs Shadows ze studia Frozen District za tento úspěch vděčí?

Warlocks vs Shadows je důmyslným mixem plošinovky, akční hry a RPG, který spadá do kategorie zvané brawler. A z toho plyne jasný závěr - levely plné nepřátel budete procházet až do zemdlení, přičemž existují jen dva různé konce. Buď úrovní projdete a pustíte se do další, nebo zemřete a dáte si ji pěkně znova.

Jakkoliv jsem měla pocit, že zrovna hra typu Warlocks vs Shadows mě bude jen obtížně přesvědčovat o svých kvalitách, už první minuty ve hře mě vyvedly z omylu. V první řadě je třeba připustit, že Warlocks vs Shadows je velmi jednoduchá na pochopení. Každá z deseti přítomných postav má čtyři speciální schopnosti s vlastním cooldownem, z nichž jsou většinou dvě útočné a dvě obranné. S těmito schopnostmi musíte zlikvidovat všechny vlny nepřátel a zůstat přitom celí. Víc vědět nepotřebujete a věřte, že jednoduchost zábavě nebrání, právě naopak.

S osmi tlačítky až ke hvězdám

Zábava přichází ve Warlocks vs Shadows okamžitě, i když kombinujete jednotlivé útoky dost nekoordinovaně. Hra vás totiž nechá vyhrávat i při mačkání všech tlačítek bez jakékoliv návaznosti, což vůbec nevadí. Ale jenom na začátku.

Až na pohyb základních nepřátel je hratelnost nesmírně rychlá a váš bojovník po herní obrazovce kmitá doslova jako fretka. Hra například za Rainera znamená přemisťování se z jedné strany obrazovky na druhou. To může v trénovaných rukou vyústit v nikdy nekončící spleť navazujících úderů, které z vašich protivníků nadělají fašírku, aniž by si vůbec škrtli. Všechno okolo vás navíc bliká, z poražených nepřátel padají mince, a ani se nenadějete a cítíte se nepřekonatelně.

Božský pocit přitom nezmizí ani po čase, kdy narazíte na obtížnější levely a zařvete třeba i několikrát po sobě. Hratelnost je obvykle tak rychlá a mnohovrstevná, že nepřemýšlíte nad jednotlivými skoky a kroky jako u klasické plošinovky, ale spíše pudově se upínáte na jediný cíl – nějakým způsobem to peklo přežít. Zábavné to je už v singleplayer kampani, ale když jednou vyzkoušíte lokální nebo online kooperaci, už nebudete chtít jinak. Warlocks vs Shadows naplňuje prastaré pravidlo - čím více hráčů, tím větší zábava.

zdroj: Archiv

Blikání a cinkání umí potěšit

Partička hrdinů není postavená výhradně na Rainerovi, i když hra za něj mi přišla zdaleka nezábavnější. V nabídce najdete i klidnější postavy obdařené větší silou a odolností. Někteří hrdinové se pak umí zneviditelnění, produkují firebally a ohnivé deště, metají ledové šípy šípů, ohánějí se těžkými palicemi a ovládají teleportaci nebo léčení. Platí přitom, že každý z nich je jiný a dostatečně zajímavý na to, abyste měli chuť s ním hrát.

Variabilitu postav dále ovlivňuje levelování speciálních dovedností každého hrdiny a jeho vybavení. Vybavení padá z nepřátel podobně jako peníze, a i když vzhledově není moc variabilní, svou úlohu plní obstojně. Se správným druhem bot dokážete vašeho hrdinu rozhýbat, i když je jinak spíše líný, se správným brněním pak diblíkovi navýšíte odolnost. Pokročilé předměty z oblud nepadají každý den a jejich nákup u obchodníka je drahý, ale i přesto se vyplatí. Třeba i kvůli radosti, kterou tahle hra při obchodování dokáže probudit.

Vedle klasické neodladěnosti vlastností jednotlivých postav, respektive jejich síly a účinnosti je tak jediným problémem Warlocks vs Shadows neschopnost konzumovat léčivý lektvar společně s mačkáním dalších tlačítek. Abyste se vyléčili, musíte se na moment zastavit, což je při rychlosti hry dost nepraktické. A problémy jsem měla i s vyhledáváním hráčů pro online hraní. Jinak jde o zdánlivě hotový produkt, který v době vydání dost možná sklidí spoustu absolutních hodnocení. Nechci ovšem předbíhat, protože do vydání ostré verze ve třetím čtvrtletí tohoto roku zbývá ještě hodně času, který tvůrci svědomitě vyplňují přidáváním nových úrovní, nepřátel. Zrovna včera třeba do hry přidali lokaci Frozen lake...

Nejnovější články