Tea Club #4: Lukáš Macura a Martin Linda o českém dungeonu The Keep
Nostalgie je smrtící. Třeba během americké války o nezávislost na ní zemřelo13 lidí a dva a půl tisíce z nich bylo nostalgií infikováno, jak zmiňují dobové lékařské záznamy. Pro hráče je nostalgie naopak dobrá. Připomíná jim, odkud vychází dnes oblíbené hry a pomáhá s orientací mezi žánry. Pro studio Cinemax, konkrétně Lukáše Macuru a Martina Lindu, je nostalgie jedním z hnacích motorů při vývoji krokovacího dungeonu The Keep. Hra pro Nintendo 3DS nezapírá inspiraci v Lands of Lore, Dungeon Master a samozřejmě v moderní krokovací hvězdě Legend of Grimrock.
Tahová strategie Legions of Ashworld láká pouští, armádami a ručně kreslenou grafikou
Na rovinu se přiznám, že nebýt článku na RPS, na Legions of Ashworld bych nepřišel. Ale tak už prostě informace plynou a já je předávám dál. A vy nejspíš budete také, pokud je ve vašem okolí někdo, kdo má rád tahové strategie s RPG prvky, budování armád, cestování světem a utváření vlastního virtuálního osudu.
Outlast: Whistleblower - recenze
"Nerušit, necivět, nepostávat - probíhá zákrok!" Na chirurgii a možná ještě na pitevně by člověk nad takovou zprávou mávl rukou a v klidu dodržel instrukce. V Outlast: Whistleblower je ale všechno trochu jinak. Každé písmeno, každá věta a každá situace tu má naprosto jiný, děsivý význam. Studio Red Barrels se loni blýsklo s Outlast, který lze považovat za jeden z nejpůsobivějších survival hororů poslední doby. Nedávno pro hru vydali rozšíření Whistleblower, od nějž si fanoušci slibovali podobně psychicky náročný zážitek.
V traileru na Mortal Kombat X nechybí zlámané kosti a fatalita na konec
Nemám ponětí, jakým zázrakem se bojovkové série Mortal Kombat a Street Fighter udržely mezi mainstreamovými tituly od devadesátých let až do dnešních dnů, ale jisté, že novými díly neoslovují pouze pamětníky. Naopak se úspěšně snaží vyjít vstříc i novému publiku, což se třeba v prvním traileru na Mortal Kombat X projevuje rappovým songem v podání Wize Khalify. K brutální bojovce bych podobnou hudbu sám od sebe nevybral, ale výsledek sedí a plní spolehlivě roli křoví pohyblivým obrázkům, které znázorňují bitku Scorpiona a Sub-Zera.
World of Speed předvádí na okruhu Silverstone pohled z kabiny i mimo auto
Vývojáři ze studia Slightly Mad v únoru oznámili free-to-play závodní hru World of Speed, která je oproti Project CARS více arkádová a obecně akční. Není na tom nic špatného, obě hry by měly oslovovat trochu jinou skupinu virtuálních závodníků. Nové záběry z World of Speed by se přesto mohly líbit oběma táborům.
Hororová adventura Tormentum je inspirována dílem H.R. Gigera
Polské studio OhNoo vstoupilo na IndieGoGo s osobitým projektem. Jejich chystaná adventura Tormentum je vizuálně velmi zajímavá, což potvrzují obrázky i trailer. Temné výjevy ve hře jsou inspirovány obrazy nedávno zesnulého H.R. Gigera a polského malíře Zdzislawa Beksinského. Právě ručně malovaná grafika znepokojujícího charakteru by mohla být hlavním tahákem, který Tormentum provede neklidnými vodami crowdfundingu.
Na západní frontě v Company of Heroes 2 rozhodně nepanuje klid
I když se původně Company of Heroes 2 věnovala východní (sovětské) frontě, s vydáním rozšíření Company of Heroes 2: The Western Front Armies už to nebude platit. Multiplayer hry rozšíří armády Spojených států za spojence a Oberkommando West za Třetí říši. Právě dvě nové strany představuje dvojice videí.
Forza Horizon 2 vyjde pro Xbox One a X360 už letos na podzim
Jakkoli se mohlo spojení virtuálního hudebního festivalu a závodění v (relativně) otevřeném prostředí zdát podivnou kombinací, z Forza Horizon se nakonec stal nečekaný závodní hit s odhadovanými prodeji okolo 1,7 milionů kusů. Na závodní hru pro jednu platformu jde o krásné číslo, které bylo zřejmě hlavním důvodem, proč studio Playground dostalo od MS zelenou připravit za asistence Turn 10 studia Forza Horizon 2.
Homefront: The Revolution slibuje guerillovou válku v otevřeném světě
Vlastně pořád útočí. Značka Homefront se i přes turbulentní změny na herní mapě (nejprve konec studia Kaos a později krach THQ) udržela na živu. Ještě před koncem THQ v roce 2011 Crytek začal pracovat na pokračování příběhu o okupaci Spojených států Severní Koreou, a když THQ zbankrotovala, značku při rozprodeji získal a dále pokračoval ve vývoji hry, kterou ode dneška známe pod názvem Homefront: The Revolution.
První záběry z českého dungeonu The Keep připomínají Dungeon Master
V únoru pražské studio Cinemax (Inquisitor) oznámilo pravověrný dungeon The Keep pro 3DS a v budoucnu i pro PC, které nyní prezentuje prvními záběry z alfa verze hry. A jako skalní milovník dungeonů musím říci, že se na The Keep dívá moc pěkně. Lukáš Macura ostatně už dříve prohlásil, že Dungeon Master je jedním ze zdrojů inspirace, což mnohé vysvětluje.
Patch od GSC zachraňuje multiplayer ve všech S.T.A.L.K.E.R. hrách
S koncem služby GameSpy přestane v řadě her fungovat multiplayer, což hrozilo i trojici titulů v sérii S.T.A.L.K.E.R. – Shadow of Chernobyl, Clear Sky a Call of Pripyat. Pro skalní fandy ale máme dobrou zprávu, studio GSC multiplayer ve všech jmenovaných hrách zachránilo novým patchem.
HD předělávka skvělé strategie Rise of Nations vyjde ještě v červnu
Po více než dekádě u ledu se vrátí populární strategie Rise of Nations v podobě vylepšené Extended Edition, kterou mají na svědomí tvůrci Age of Empires II: HD Edition a Age of Mythology: Extended Edition ze studia Skybox. Ani jednu z předělávek jsme v recenzích (tady a tady) moc nepochválil, ale třeba to tentokrát vyjde!
Krásný a děsivý The Forest je k dostání v rámci předběžného přístupu
Chtěli byste si zahrát survival hru, ve které budujete vlastní základnu, staráte se o svůj žaludek i monstra za humny? Chtěli, ale k současným stálicím máte výhrady. Třeba Minecraft je moc kostičkový a nereálný, DayZ má střelné zbraně a spoustu problémů a Rust vám zase nevyhovuje svou vražednou online povahou? Pak máte jistě zaškrtnutý v položce „co si zahrát“ The Forest. A rovnou se do hry můžete pustit a vychutnávat krásy i hrůzy herního lesa, protože je k dostání na Steamu v rámci Early Access.
V dalším Call of Duty: Ghosts DLC zažijete invazi pirátských duchů a mexické mariachi
Tvůrci Call of Duty už neví co by. Podtrhuje to DLC Invasion pro Call of Duty: Ghosts, o kterém se v pátek rozepsal Adam, ale ještě jednou se k němu nyní vrátíme kvůli dvojici videí z nových map. První z nich se jmenuje Departed a odehrává se v mexické vesničce během Dušiček. Druhá nese název Mutiny a přináší prostředí přístavu a pirátské lodě s duchy.
Jak by vypadal herní svět bez PC?
Napadlo vás někdy, jak by vypadal svět bez PC? Tedy herní svět bez PC? Nad touto hypotetickou otázkou se v Levelu 241 zamyslel Michal Rybka a odpověděl na ni v článku, který vám nyní nabízíme i na Games.cz. A pokud se vám zalíbí, určitě si kupte aktuální LEVEL 242. Stále je na stáncích a nabízí podobných témat, zamyšlení a rozborů tradičně celou řadu (a navíc oba díly akčního RPG Overlord pro Steam zdarma).
Arcade Olé! #10: Paperboy
Většina českých hráčů včetně mě poznala arkádu Paperboy poprvé díky verzím pro osobní počítače. Hra vyšla v druhé polovině 80. let snad na všech myslitelných platformách a do určité míry je její odkaz živý dodnes - Paperboy si zahrajete na Xbox 360, iOS, Androidu a jednou možná i na Oculus Rift. Jenže kořeny hry sahají až do roku 1984, kdy Atari vyrobila Paperboy jako arkádový automat, a právě o něm si budeme vyprávět v dnešním dílu Arcade Olé!
Odpovídáme na vaše dotazy v záznamu Social Club #7
Po slabší účasti minulý týden jsme se v sedmém Social Clubu sešli opět ve větším počtu. Můžete tedy počítat s další sadou odpovědí na vaše dotazy, které jsme v průběhu týdne sesbírali z redakčního emailu i z chatu během živého vysílání. Pokud chcete vědět, co chystáme na Games v následujícím týdnu, co si myslíme o budoucnosti online či MOBA her, jak vidíme budoucnost Need for Speed her a jak smýšlíme obecně o životě a vesmíru, jste na správné adrese...
Fight Club #181 HD: Der Käfer
Natáčení 181. Fight Clubu bylo svým způsobem neobvyklé. Jednak jsme se k němu sešli výjimečně už v úterý, ale hlavně v klubovně usedl, vedle Pavla Dobrovského, Martina Bacha a Petra Poláčka, speciální host - Lukáš Macura z Cinemaxu. Jinak byla ale náplň tradiční. Opět jsme si vybrali několik událostí, které nás v minulém týdnu zaujaly, a probrali jsme je odshora dolů a zase zpátky.
Watch Dogs - recenze PC verze
Bez pár dní přesně před dvěma lety během E3 2012 ohromil Ubisoft veřejnost prezentací demoverze hry, která vzbudila všeobecný zájem. Watch Dogs zaujala zpracováním prostředí, otevřeným světem a zejména hackováním coby hlavní zbraní. S každou další informací či ukázkou se zaujatý šum stupňoval, protože pesimismu a přehnané marketingové kampani navzdory, hra zkrátka vypadala dobře. Vydání v listopadu 2013 hráči netrpělivě očekávali s vírou, že si zahrají první „skutečnou next-gen hru“. Měsíc před vydáním však přišla zpráva, že se vydání „hackovacího GTA“ posouvá o půl roku. Vzhledem k tomu, že Ubisoft přišel nejen o atraktivní možnost vydat hru společně se startem nových konzolí, ale též o lukrativní vánoční období, zavrtal se červ pochybnosti hluboko pod kůži snad každému. A zcela oprávněně, jak potvrdila hra samotná.
Watch Dogs - PC vs. konzolové verze
Tak nějak jsem tušil, že v případě Watch Dogs bude lepší hrát na jistotu a pořídit si konzolovou verzi. Fanatičtí vyznavači „PC Master Race“ sice budou ječet, jako když je na nože bere, ale po mnoha odehraných hodinách je závěr jasný: jestli si chcete Watch Dogs opravdu užít a nepatříte k šílencům, kteří hodnotí hru podle rozlišení textur, tak berte verzi pro nové konzole.