Čím více se budete bát, tím výrazněji vám horor Nevermind zvýší obtížnost
zdroj: tisková zpráva

Čím více se budete bát, tím výrazněji vám horor Nevermind zvýší obtížnost

1. 4. 2015 12:27 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pozoruhodný pokus, který ale z podstaty věci nemůže zasáhnout mnoho lidí. Nápad u nezávislého hororu Nevermind je prostý – hra s pomocí biosenzorů sleduje vaše reakce na dění na obrazovce a na tomto základu případně zvýší obtížnost. Tedy, ne, že by vystresované jedince více šetřila, naopak, čím více se zdáte být rozrušení, tím víc vám bude Nevermind šlapat na krk. Po jednom neúspěšném a jednom úspěšném Kickstarteru a osmi měsících vývoje se tým Flying Mollusk vrhnul na Steam Early Access.

Formálně vypadá Nevermind jako celkem klasická nezávislá hororovka z pohledu první osoby, s nepříliš působivou grafikou. Strašidelný dům, jeskyně, cukající se přízraky atd. Přidanou hodnotu nad rámec podobných her má přidat právě systém využívající biofeedback od speciálních senzorů s Intel Realsense, jejichž seznam najdete na oficiálních stránkách.

A v tom tkví háček. Od autorů je fér, že vypisují ceny všech těchto zařízení. Ovšem nejlevnější vyjde na 75 dolarů a to půjde o opravdu levný model. Nejdražší se vyšplhá klidně na 1400 dolarů, ovšem ten si asi nikdo nebude pořizovat k Nevermind, ale spíše půjde o jeho širší zaměření, k němuž možná ocení i tuhle nezávislou jednohubku. Myslím si, že kvůli samotné Nevermind si málokdo pořídí i ten nejlevnější model, ale pokud finální verze bude fungovat dobře, proč ne.

Jak totiž autoři píší, Nevermind vás může hodně naučit o tom, jak reagujete na virtuální stres. Pokud byste ale nechtěli investovat do biofeedbacku, můžete si Nevermind zahrát i bez něj, ale v tom případě už hra nevypadá jako kousek, kterému by spousta hráčů věnovala pozornost, protože nijak nevybočuje z řady nezávislých hororů. Nechci ale celou myšlenku příliš brzy zavrhovat, protože vývoj je teprve na začátku.

Tým odhaduje, že hru dokončí během šesti až osmi měsíců a hlavně rozšíří seznam zařízení, která bude Nevermind podporovat, včetně třeba Apple Watch, což už by pomáhalo využití u mainstreamového hráče. Každopádně se z Nevermind může vyklubat pionýr poměrně specifického žánru, který by mohl fungovat, samozřejmě pro velmi úzké publikum. Ale kdo říká, že za tři roky nebude využití biofeedbacku mnohem rozšířenější?

Nejnovější články