"Po pěti letech nepřerušeného fungování služby došla OnLive na konec své cesty. Důležité části OnLive kupuje Sony, ale provozování služby v její stávající podobě v jejich plánu není. Do 30. dubna bude vaše předplatné fungovat bez přerušení. Nebudeme vám účtovat žádné další poplatky a do tohoto data můžete hrát všechny hry," píše se v posledním oznámení na webu OnLive.
Do konce dubna tak mají všichni uživatelé garantovaný chod služby, ale po 30. dubnu se datacentra vypnou a zavřou se všechny uživatelské účty. Dojde také na kompletní smazání všech dat včetně uložených pozic ve hrách, dosažených achievementů a uložených informacích o kreditních kartách hráčů. Pokud jste si koupili Steam hru přes OnLive, bude vám na Steamu i nadále fungovat.
Smůlu bohužel máte v případě, kdy byste po OnLive chtěli jakékoliv vrácení peněz - ať už za hru, software, předplatné, nebo za hardware (s výjimkou hardwaru koupeném po 1. únoru 2015). Firma také na webu přiznává, že zákaznická podpora bude do konce dubna extrémně omezená, tudíž byste si měli v ideálním případě vystačit pouze s FAQ na oficiálních stránkách. Od května se už pravděpodobně nikam nedovoláte ani nedopíšete.
Když se řekne A, musí se říct i B, což je v tomto případě Gaikai Davida Perryho. Bylo by Gaikai v této chvíli také před zavřením, kdyby Sony tehdy koupila OnLive namísto Gaikai? Poté co se ukázalo, že OnLive se nepřerodí v úspěšný fenomén bylo jasné, že se hledá kupec. Ten se ale neobjevil a tak si v roce 2012 prošla firma menším restartem: změnila strukturu společnosti, slíbila stejné funkce jako dosud a zkoušela to dokonce přes GoogleTV a streamování softwaru.
Bohužel ale úspěchem nedopadla ani jedna z těchto snah a Valve, Amazon, Microsoft, Google, Facebook, Apple či kdokoliv jiný neměl o firmu ani její patenty příliš velký zájem. Na plnohodnotné streamované hraní přes internet bylo příliš brzy v roce 2009 a je na něj očividně brzy i teď, v roce 2015. Nejde ale polemizovat o tom, zda dříve či později služba podobného charakteru prorazí, ať už v rámci stávajících platforem, nebo coby odvážný nováček, který ale teď na scéně ještě není.
Z konce OnLive mohou paradoxně těžit hráči samotní. Jak už stojí na oficiálním webu, některé části služby koupila Sony - jinými slovy si Sony pojistila patenty pro provozování a hlavně budoucí rozšiřování svého PlayStation Now. Sony se nijak netajila tím, že dlouhodobou ambicí je streamovat hry i na jiných platformách než jen na PlayStationu. Uvidíme, jestli se k tomu Sony dostane třeba do dvou či tří let, nebo se nechá předběhnout Microsoftem či Valve.