Streamovací služba OnLive po pěti letech provozu končí, patenty koupila Sony
zdroj: tisková zpráva

Streamovací služba OnLive po pěti letech provozu končí, patenty koupila Sony

3. 4. 2015 11:01 | Téma | autor: Adam Homola |

V dubnu 2015, po pěti letech a několika klopýtnutích dlouhý běh vizionářské služby OnLive končí. OnLive odpojí k 30. dubnu 2015 servery a uzavře tedy svou službu pro online streamování her. V roce 2009 se OnLive pokusila ohromit návštěvníky GDC v San Franciscu svou vizí budoucnosti v podobě streamovaného (cloudového) hraní. A vlastně se jí to povedlo. Jenže streamovací budoucnost už bude bez OnLive.

"Po pěti letech nepřerušeného fungování služby došla OnLive na konec své cesty. Důležité části OnLive kupuje Sony, ale provozování služby v její stávající podobě v jejich plánu není. Do 30. dubna bude vaše předplatné fungovat bez přerušení. Nebudeme vám účtovat žádné další poplatky a do tohoto data můžete hrát všechny hry," píše se v posledním oznámení na webu OnLive.

Do konce dubna tak mají všichni uživatelé garantovaný chod služby, ale po 30. dubnu se datacentra vypnou a zavřou se všechny uživatelské účty. Dojde také na kompletní smazání všech dat včetně uložených pozic ve hrách, dosažených achievementů a uložených informacích o kreditních kartách hráčů. Pokud jste si koupili Steam hru přes OnLive, bude vám na Steamu i nadále fungovat.

Smůlu bohužel máte v případě, kdy byste po OnLive chtěli jakékoliv vrácení peněz - ať už za hru, software, předplatné, nebo za hardware (s výjimkou hardwaru koupeném po 1. únoru 2015). Firma také na webu přiznává, že zákaznická podpora bude do konce dubna extrémně omezená, tudíž byste si měli v ideálním případě vystačit pouze s FAQ na oficiálních stránkách. Od května se už pravděpodobně nikam nedovoláte ani nedopíšete.

Když se řekne A, musí se říct i B, což je v tomto případě Gaikai Davida Perryho. Bylo by Gaikai v této chvíli také před zavřením, kdyby Sony tehdy koupila OnLive namísto Gaikai? Poté co se ukázalo, že OnLive se nepřerodí v úspěšný fenomén bylo jasné, že se hledá kupec. Ten se ale neobjevil a tak si v roce 2012 prošla firma menším restartem: změnila strukturu společnosti, slíbila stejné funkce jako dosud a zkoušela to dokonce přes GoogleTV a streamování softwaru.

Bohužel ale úspěchem nedopadla ani jedna z těchto snah a Valve, Amazon, Microsoft, Google, Facebook, Apple či kdokoliv jiný neměl o firmu ani její patenty příliš velký zájem. Na plnohodnotné streamované hraní přes internet bylo příliš brzy v roce 2009 a je na něj očividně brzy i teď, v roce 2015. Nejde ale polemizovat o tom, zda dříve či později služba podobného charakteru prorazí, ať už v rámci stávajících platforem, nebo coby odvážný nováček, který ale teď na scéně ještě není.

Z konce OnLive mohou paradoxně těžit hráči samotní. Jak už stojí na oficiálním webu, některé části služby koupila Sony - jinými slovy si Sony pojistila patenty pro provozování a hlavně budoucí rozšiřování svého PlayStation Now. Sony se nijak netajila tím, že dlouhodobou ambicí je streamovat hry i na jiných platformách než jen na PlayStationu. Uvidíme, jestli se k tomu Sony dostane třeba do dvou či tří let, nebo se nechá předběhnout Microsoftem či Valve.

Nejnovější články