Nejčtenější články týdne: závody a rozbořený Washington v The Division 2
Tenhle týden byl sice největší zájem o Dirt Rally 2.0, ale na celková čísla to vyhrává The Division 2. Zajímala vás totiž jak naše recenze, tak zahraniční hodnocení. A obojí dopadlo dobře. Ubisoftu se tenhle looter shooter naštěstí povedl, servery běží, internetem nekolují žádné velké bugy a vůbec to vypadá, že jde o jeden z nejlepších startů podobně zaměřené hry v uplynulých letech.
„Kvalita se přeceňuje,“ říkají autoři, kteří vychrlili 1 500 výherních automatů na Google Play
Ještě než očima znechuceně přejedete na další článek, zadržte! Tento příběh nebude o hazardu a točících se třešničkách. Týká se stavu dnešního hraní na mobilních telefonech a toho, jak dva nezávislí vývojáři vtipně využili jeho nedokonalostí. Jejich původně nevinný vtípek se pod tíhou okolností změnil v experiment, který o současnosti a možná i budoucnosti mobilního hraní vypovídá více než kdejaká propracovaná analýza.
Deskovka Gizmos: Vytvořte vynálezy, před kterými smekne i Jára Cimrman
Vynalézání prapodivných bazmeků a udělátek je středobodem deskové hry Gizmos, která k sobě přimontovala jednoduchá pravidla a překvapivě krátkou herní dobu. Ale nenechte se zmást. Variabilita je nedílnou součástí hry a strategií je zde víc než dost. Rozpohybování vašich roztodivných mechanismů je pak třešničkou na velmi uspokojivém dortu.
Sledujte Fight Club #418 o Google Stadia a budoucnosti hraní
Hlavním tématem 418. podcastu Fight Club ani nemůže být nic jiného než Stadia, nová herní platforma a de facto nová generace, se kterou přišel Google. Na záznam oznámení se můžete podívat tady, na stručný přehled toho, co se to na nás vlastně chystá, zase tady. A v podcastu jsme si Stadii rozebrali jak po té uživatelské, tak po té odborné, hardwarové stránce.
Civilization VI: Gathering Storm – recenze
Ledovce tají, chudáci lední medvědi pomalu vymírají, nízko položeným oblastem hrozí katastrofické záplavy. Člověk se na to dívá a říká si: „Tak proč, když tohle všechno víme, pořád pálíme nekonečná kvanta uhlí a ropy?“ Zvnějšku se to může zdát jako bláznovství, ale Civilization VI: Gathering Storm vám názorně ukáže, že to je vlastně nutnost. Ano, chudáci lední medvídci, je moc smutné, že nemají kde bydlet – ale přece nenecháte svoje továrny pracovat jen s padesátiprocentní efektivitou!
Vzpomínáme: První Resident Evil strašil tak, jak to dnes už nejde
Bylo by snadné vzpomínat na první Resident Evil jako na hru, která se stala etalonem hororové kvality, tak vzdáleným od toho, co se v průběhu herní, či dokonce filmové série ze značky Resident Evil stalo. Ale byla by to lež. První Resident Evil, který vyšel v Japonsku na PlayStationu přesně před 23 lety, 22. března 1996 (na PC v srpnu 1997), platil totiž za béčko jako bič už od svého prvopočátku. Přesto těžil z komorní atmosféry způsobem, který pokračování a spin-offy nebyly často s to replikovat.
Retro GamesPlay – hrajeme závody Wipeout
První Wipeout (nebo wipE’out“, chcete-li) nám představil vizi futuristických závodů, kterou jsme reálně ani skoro po 25 letech nezvládli naplnit. Hra se nicméně odehrává v roce 2052, takže pořád máme nějaký ten čas k dobru. V kluzáku musíte zvítězit v antigravitační závodní lize, na výběr přitom je z různých pilotů, týmů i vybavení, které má pomáhat vašemu stylu jízdy.
Už víme, co od Sony čekat výměnou za absenci na E3
Když Sony koncem loňského roku oznámila, že se letošní E3 nezúčastní (a společnosti Microsoft, Bethesda a další následně potvrdily, že ony chybět nebudou), začal celý svět přemýšlet o tom, jakým způsobem nám budou představovány očekávané novinky. Nabízejí se samozřejmě vlastní konference, ale o těch ještě nic nevíme. Zato už se představila první vlaštovka nového mediálního směřování – nepravidelná videa nabitá informacemi.
K víkendovému hraní zdarma se přidává WoW, XCOM 2 a Cities: Skylines
Ve středu jsem psala o tom, že se tento víkend můžete vrhnout na český loot’n’shoot Vigor, ne všichni ale disponují Xboxem, takže se herní firmy v rámci propagace smilovaly i nad nuznými PC hráči. Víkendové hraní zdarma si tak můžete střihnout s emzáckou invazí v taktickém XCOMu 2, s poklidným budováním infrastruktury v Cities: Skylines, anebo započít novou kapitolu závislosti na World of Warcraft.
Battle royale v Battlefieldu V oslňuje množstvím vozidel, velikostí mapy a destrukcí
Zatímco konkurenční Call of Duty: Black Ops 4 je díky módu battle royale v nejlepší možné kondici, Battlefield V se do ní teprve pokusí dostat počínaje příštím pondělím. Battle royale je zkrátka nový standard a jeho dosavadní absence v multiplayerové střílečce z druhé světové války byla znatelná. Ovšem z oficiálních záběrů z probíhajícího masakru snadno nabydete dojmu, že se čekaní vyplatilo.
Hororový survival Chernobylite míří na Kickstarter
Do radiací zamořeného Černobylu se vydala už pěkná řádka her s větším i menším úspěchem. Tvůrci z polského studia The Farm 51 toto místo sami několikrát navštívili pro účely výukové hry Chernobyl VR Project. Od jejího vzniku zavítali do Pripjati znovu kvůli svému dalšímu titulu Chernobylite, ke kterému chystají kickstarterovou kampaň. A na co půjdou peníze? No přece na další návštěvu Černobylu!
Představuje se dlouho očekávaný redesign Steamu, ale má to háček
Po prezentaci Epicu se v rámci konference GDC konečně dostalo i na Valve, které se rozpovídalo o dvou větších změnách pro Steam. První z nich je konečně oficiální představení nového designu (i když ne kompletního), druhá klienta obohatí o takzvané události.
Kultovní RPG Vampire: The Masquerade – Bloodlines dostane příští rok pokračování
Po měsících nápověd od Paradoxu je oficiální oznámení konečně tady! Na včerejší prezentaci na GDC došlo k odhalení upírského RPG Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, na kterém prý už několik let neúnavně pracuje tým Hardsuit Labs. Těšit se můžeme na plnohodnotné pokračování, které ale ctí kultovní klasiku, proto se vrací i duchovní otec původních Bloodlines, Brian Mitsoda.
Explorativní adventura Lost Ember s vlkem v hlavní roli vyjde v létě
Lost Ember patří k jednomu z úspěšných projektů, které se dočkaly zafinancování na Kickstarteru. Kampaň skončila už v roce 2016, na dobré věci se ale vyplatí počkat – snad se to tedy fanouškům vyplatí i v tomto případě. V novém traileru, kde se titulní vlk postupně změní v papouška, kolibříka nebo rybičku, tvůrci navíc oznámili další platformu, na které explorativní zážitek letos vyjde.
Rytmický roguelike dungeon Cadence of Hyrule pošle Zeldu a Linka na remixovou výpravu
Hra s celým názvem Cadence of Hyrule – Crypt of the NecroDancer Featuring The Legend of Zelda je přesně tím, co se v onom názvu píše. Dungeon crawler, který kombinuje Crypt of the NecroDancer z roku 2015, náhodně generované levely s předměty ze série The Legend of Zelda, remixy jejích soundtracků a postavy z obou zmíněných her.
The Division 2 – recenze
Sedm měsíců po propuknutí epidemie černých neštovic, která zdecimovala Spojené státy, jste jako agent Strategic Homeland Division stále v akci, snažíte se ve všudypřítomném chaosu nacházet přeživší a pomáhat, kde jen to jde. Nyní vás povinnost volá do Washingtonu, kde budete dál pokračovat v tom, co The Division i její druhý díl umí nejlíp: akci, lootování a zase akci.
Má Google Stadia šanci otřást herním průmyslem?
Když jsem čekal na živý přenos Googlu z GDC, byl jsem skeptický. Dle předcházejících informací jsem věděl, že se oznámení bude týkat streamování her, ale to není v dnešní době nic mimořádného. Kolem cloudového hraní se točí spousta velkých hráčů, vize jsou lákavé, ale stále nám klacky pod nohy hází nedostatečné technologie. Jaká je představa Googlu o hraní v cloudu a má šanci se svou téměř bezednou portmonkou limity překonat?
Florence: Složitý zrod jednoduché hry
Mobilní příběhová hra Florence je jedním nejpříjemnějších překvapení minulého roku. Ve světě i u nás nasbírala vysoká hodnocení a dokazuje, že i v době, kdy mobilnímu světu vládnou „hyper-casual“ hry, může placená příběhová hra najít své místo na slunci. Zatímco ale hráči zhltnou Florence během necelé tři čtvrtě hodiny, její vývoj byl o poznání složitější.
Multiplayerová střílečka The Cycle od tvůrců Spec Ops: The Line vyjde ještě letos
Umím si představit, že tvůrci ze studia YAGER projel velmi nepříjemný pocit ve chvíli, kdy světlo světa spatřila nečekaná pecka Apex Legends. Jejich připravovaná střílečka The Cycle sice není klasickou battle royale, přesto se nelze ubránit jisté podobnosti. Uzavřený alfa test je za dveřmi, beta hned za ním a plnohodnotné vydání rovněž stíhá letošní rok.
Na pokračování RPG Kenshi už se v této chvíli pracuje
Velmi unikátní RPG Kenshi, které vyšlo zkraje letošního roku, má za sebou strastiplný vývoj. Téměř dvanáct let tvrdé práce se nicméně vyplatilo a Lo-Fi Games mezi řečí na Steamu oznámili, že v této chvíli už pracují na pokračování. Zároveň ale nestojí o žádný velký tlak a otázky typu „Kdy už bude hra hotová?“, takže vám bude zatím muset stačit ujištění, že je ve vývoji.