Still There – recenze nenápadné, emotivní adventury
Malý, melancholický počin Still There vám předem nedá vědět, co od něj můžete čekat. Varuje vás jen před osamělostí, smutkem a výčitkami strážce majáku, který se rozhodl pro život hluboko ve vesmíru v předaleké budoucnosti. Co ho ale v té černočerné tmě vyplněné pracovní rutinou čeká, vás zasáhne a nechá utápět v depresivních myšlenkách o životě, jeho smyslu, minulosti a budoucnosti.
Do Total War: Warhammer II přichází legendární Malus Darkblade a skavení assassin Snikch
Pokud vám v druhém totalwařím Warhammeru chyběli další dva kultovní hrdinové staré „fantasky“, určitě vás potěší DLC The Shadow and The Blade. V něm se totiž do hry podívají Malus a Snikch, přičemž myslím, že především první Drucharii potěší české fanoušky, protože o něm vyšlo několik knih i v českém překladu.
Outlanders: Masivní patch transformoval Dotu 2
Valve se do Doty 2 s železnou nepravidelností zahryzává pomocí masivních updatů. Často se zjeví noví hrdinové a změní rozložení mapy. Úpravy rozhraní a počtu životů věží? S tím se tak nějak počítá. Pro laika nezajímavě označený update 7.23 ovšem narazil přímo do základových pilířů, a přestože je úplně nerozbořil, rozhodně do budoucna pohne se zavedenými principy.
CitizenCon 2949: Jak vypadá budoucnost Star Citizenu?
Nejočekávanější akce fanoušků momentálně stále nejambicióznější hry pod sluncem se odehrála minulý víkend pod chmurným nebem manchesterským. Chmury však v žádném případě nedoprovázely natěšené fandy, jimž se v prostorách konvenčního centra dostalo zas po roce řádného sousta jejich oblíbené vesmírné krmě. Star Citizen urazil za poslední rok kus cesty a díky CitizenConu už i přesně víme, jak jej Chris Roberts a jeho parta hodlají zakončit a co nás s velkou pravděpodobností čeká rok příští.
Pátý díl akční série MechWarrior klepe na dveře, navnaďte se trailery
Není lehké si to přiznat, ale od posledního MechWarriora uběhlo před pár dny dlouhých devatenáct let. Tak dlouho museli fanoušci světa BattleTechu čekat na regulérní pátý díl, který je po předchozím odkladu konečně za dveřmi. Už 10. prosince se ukáže, zda se čekání vyplatilo. Co myslíte, dostaneme s blížícím se koncem roku letošní skrytý klenot, nebo trpké zklamání?
Prosincová nadílka konzolových předplatných přinese dinosaury a titány
Koncem každého měsíce se tradičně odhaluje nový výběr her, která dostanete v rámci předplatných na konzolích PlayStation 4 a Xbox One. V případě první jmenované se můžete těšit na kvalitní multiplayerovou střílečku a nadprůměrné závodění, zatímco druhá nabídne strategii s dinosaury, adaptaci animáku a hru, jejíž název je i vlastním žánrem.
Terminator: Resistance – recenze
V jedné z budoucích válek zvítězí lidstvo nad roboty a střílečka Terminator: Resistance napoví, jak vysokou cenu za to zaplatíme. Dejte jí šanci, jestli fandíte slavné filmové předloze, kterou obohacuje o nový pohled na Hnutí odporu proti Skynetu a nabízí příjemně starosvětskou, i když nikoliv bezchybnou akci se špetkou dobrodružství. Do zbraně!
Bulhar, Kumán a Litevec: Kouzlo nových civilizací v Age of Empires II: Definitive Edition
Pokud jste kdysi hráli Age of Empires II, jistě máte svoji oblíbenou civilizaci. Jsou to Frankové a jejich neporazitelná těžká jízda? Britové a jejich excelentní dlouhé luky? Nebo snad Hunové z rozšíření The Conquerors, díky kterým jste si nemuseli lámat hlavu se stavěním baráčků pro vesničany? Ať to byl, kdo to byl, můžu vám skoro stoprocentně zaručit, že si mezi čtyřmi novými civilizacemi Age of Empires II: Definitive Edition najdete nového favorita. Tak, jako jsme si ho našli my.
Konec soutěže o deskovky This War of Mine a vyhodnocení ankety
Od minulého úterý jste se mohli zúčastnit naší soutěže o čtyři kousky výborné deskové hry This War of Mine. Jediné, co jste pro zařazení do slosování museli udělat, bylo odpovědět na pět anketních otázek, ve kterých jste rozhodovali, jak byste se zachovali v těžkých situacích inspirovaných událostmi deskovky a její počítačové předlohy. V článku zjistíte, jaké byly nejčastější odpovědi.
The Elder Scrolls: Blades se zbaví své nejotravnější funkce – časovaných truhel
The Elder Scrolls: Blades nedopadly úplně podle našich představ. Nejde o vyloženě špatnou hru, jisté kvality se tu najdou. Nicméně obsah se začne hodně rychle opakovat a v dalším postupu vás brzdí časové zámky nalezených truhel. Mimo jiné. Avšak za pár dní by možná stálo za to se do hry vrátit a zjistit, jak moc ji změní velký update.
Sledujte Fight Club #454 o české strategii Nebuchadnezzar. Dnes výjimečně na Facebooku
Pamatujete ještě na Pharaoh? Pokud vám není -náct, tak nejspíš ano. Výborná budovatelská strategie si svého času získala srdce nejednoho hráče a jakkoliv to s žánrem budovatelských strategií nevypadá špatně, Pharaoh na svého moderního nástupce pořád čeká. Tím duchovním by teoreticky mohl být chystaný český Nebuchadnezzar, s jehož tvůrci si v dnešním Fight Clubu popovídáme.
Poznejte život a umění dávných civilizací v české plošinovce ArtFormer
ArtFormer není sice dílem Amanity, ale stejně jako hry tohoto studia je i projekt Jana Šídla a Adama Hrubého stylisticky velmi výrazný. Jejich plošinovka se inspiruje čtyřmi dávnými kulturami, které jednotlivým kapitolám vdechují nejen unikátní grafický styl, ale i téma a hratelnost.
Na Steamu začaly podzimní slevy a nominace na hru roku
Hlavní stránka Steamu je na následující týden lehce pozměněná. Dominuje jí krásný pixelartový obrázek podzimního města, kde se v záři reflektoru třese Baba před vlastním automatem. Baba Is You je jedním z možných kandidátů v některé kategorii cen Steamu. Pokud vás nominace a následné vyhlašování vítězů nezajímá, tak třeba nepohrdnete zajímavými slevami.
Cyberpunk 2077 bude kratší než Zaklínač 3, ale s větší znovuhratelností
CD Projekt RED se svým Cyberpunkem 2077 vyrazil na turné, převážně po německých městech. Ukazoval sice totéž demo, které už předváděl na E3, Gamescomu a nakonec ho i zveřejnil, tentokrát ovšem dostaly prostor i divácké otázky z publika. Na přetřes přišla délka hry, možnost tuningu vozidel, ale i způsob, jakým se tvůrci rozhodli poprat s přeskakováním dialogů a cutscén.
Konečně zabijáci GTX 1060? Nové grafiky GeForce GTX 1650 Super a Radeon RX 5500 otestovány
Nvidia vydala v předcházejících dnech novou kartu nižší třídy: GTX 1650 Super. Jde o další přírůstek do řady GTX s architekturou Turing, už celkem pátý! Zároveň jsme se dozvěděli o výkonu nastupující novinky AMD Radeon RX 5500, což by měl být přímý konkurent v tomto cenovém segmentu. Zastoupí nové karty konečně dosluhující GTX 1060 6 GB?
Facebook koupil české studio Beat Games, tvůrce Beat Saberu. Odhadem za víc než miliardu korun
Beat Saber se stal možná trochu překvapivým celosvětovým hitem. Máchání světelnými meči do rytmu hudby je neodolatelným lákadlem pro mnoho majitelů virtuální reality a Beat Saber už je dávno za hranicí jednoho milionu prodaných kusů. Facebook, kterému patří VR Oculus, spatřil v českém studiu plném Slováků potenciál a rozhodl se ho koupit pro svá Oculus Studios.
Age of Empires II: Definitive Edition – recenze
„Už zase?“ odfrkl si pohrdlivě skeptik, když se jeho sluchu doneslo oznámení Age of Empires II: Definitive Edition. „Byl tu originál, byla tu HD edice, tak k čemu ještě potřebujeme nějakou definitivní edici? Jenom chtějí vytáhnout z lidí prachy.“ Máte pravdu, pane skeptiku, to oni určitě chtějí. Jenže za ty prachy na oplátku nabízejí strategický poklad. Relikvii, která si zaslouží generovat zlato.
Tapestry – videorecenze nové hry od autora Scythe
Až se budeme ohlížet za letošním rokem a jeho největšími poklady, které zvedly náladu lidem pozitivním na deskovky, na mysl nám bez váhání vyskočí několik konkrétních deskovek. Na špici bude třeba minule recenzovaná hra Na křídlech, ale také aktuální Tapestry. Obě hry přitom pocházejí z jednoho vydavatelství Stonemaier Games, které nás nepřestává překvapovat.
Tvůrci Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 si dávají záležet na soubojovém systému
První Vampire: The Masquerade – Bloodlines vynikal především příběhem, mistrně napsanými dialogy a propracovaným světem univerza World of Darkness. Čím rozhodně nevynikal, bylo množství bugů a taky dost hrozný soubojový systém, který i ty největší mlátičky dost spolehlivě svedl na cestu ukecávání a investic bodíků do charismatu namísto do síly a obratnosti. Chystaná dvojka se nedávno dočkala odkladu a jednou z věcí, na které by Hardsuit ještě chtěli zamakat, jsou právě souboje.
Hrdinská střílečka Battleborn pomalu, ale jistě úplně končí
Živit prázdné servery se Gearboxu zkrátka nevyplácí. Battleborn se před pár lety snažil naskočit na módní vlnu Overwatche a jemu podobných hrdinských akčních her, ale nedařilo se mu ani po přechodu na free-to-play model. Po roce a půl pokusů o resuscitaci ho tedy Randy Pitchford poslal na odpočinek a zastavil příliv nového obsahu – a teď Gearbox oznámil, že za rok vypne servery Battlebornu docela.