David Cage ze studia Quantic Dream se nechal slyšet, že nemá radost z existence Xboxu Series S, tedy slabšího brášky Xbox Series X. Prý naprosto rozumí tomu, proč se konzole někomu zamlouvá, ale byl by radši bez ní. „Když výrobce nabídne dvě konzole s různými specifikacemi, tak se vývojáři s velkou pravděpodobnosti zaměří na méně výkonnou verzi,“ sděluje své logické obavy v rozhovoru s WCCFtech. Dodává, že to bude matoucí jak pro vývojáře, tak i hráče.
Připomíná, že výhoda vývoje her pro konzole byla v tom, že tvůrci pracovali jen s jedním kusem hardwaru, ze kterého mohli vyždímat maximum. Nicméně chystané hry buď poběží špatně na Sku, nebo nevyužijí potenciál Xka. Ani jeden z případů není ideální a bude na každém vývojáři, zda se bude dělat s více verzemi jedné hry (nicméně nejde o nic nového vzhledem k aktuální generaci s PS4/Pro a Xbox One/X).
Jak moc velký to může být rozdíl, názorně ukazuje chystaná Yakuza: Like a Dragon. Zatímco na Xboxu Series X poběží ve 4K při 30 FPS nebo v 1440p při 60 FPS, na Xboxu Series S musíte volit mezi 1440p při 30 FPS nebo 900p při SNAZE docílit 60 FPS. Malý, bezdiskový Xbox může být lákavý, ale doufejme, že jeho existence nebude brzdit obecný technologický vývoj her.