Jack Tretton odchází z pozice šéfa americké Sony
“PlayStationový národe, se smíšenými pocity ti oznamuji, že k 31. březnu 2014 odstupuji z role prezidenta a CEO Sony Computer Entertainment of America. Je to výsledek oboustranné dohody s SCEA a odcházím s vědomím, že značka PlayStation nikdy nebyla silnější. PlayStation 4 nabírá na síle a budoucnost bude pro naše hráče jen růžovější,” loučí se Jack Tretton se svými fanoušky na PlayStation Blogu. Dlouholetý šéf SCEA odchází od Sony po devatenácti letech a jeho místa se uchopí Shawn Layden, který v Sony momentálně pracuje jako výkonný viceprezident a COO Sony Network Entertainment International.
Návrat do Morrowindu skrze engine Skyrimu ukazuje první misi
Sympatická aktivita fanoušků The Elder Scrolls, kteří předělávají Morrowind do enginu Skyrimu, se hýbe kupředu. Alfa verze Skywind vyšla už před nějakou dobou a od té doby se vývojáři posunuli na verzi 0.9.2. Skywind vypadá nádherně a určitě nejsem sám, v kom vzbuzuje samé pěkné vzpomínky na původní Morrowind. Hra je stará přes deset let a ve své době dávala grafickým kartám pořádně zabrat. Nyní se nás pokusí svým vizuálem okouzlit znova a je potřeba přiznat, že mod vypadá vážně pěkně.
Za půlročním zpožděním Watch Dogs je úprava opakujících se úkolů a situací
Ubisoft oznámil odklad vydání jedné z nejočekávanějších pro na nové konzole pouhý měsíc před plánovaným vydáním (22. listopad). Tvůrci Watch Dogs potřebovali víc času, aby mohli vydat bez obav hru, kterou si vysnili a kterou hráčům slíbili. Odklady velkých her měsíc před vydáním nejsou běžné, protože tou dobou už se řeší certifikace a marketingová mašinérie jede na plné obrátky. Ani to ale Ubisoft nezastavilo, vydání Watch Dogs bylo posunuto a informační kanály vyschly.
Filmu podle The Last of Us se ujme Sam Raimi
Minulý týden jsme psali o filmové adaptaci Minecraftu, tentokrát došlo na filmovou verzi The Last of Us. O distribuci filmu se postará Screen Gems, scénáře se ujme Neil Druckmann (kreativní šéf vývoje úspěšné hry) a na režisérskou sesli možná usedne poměrně zajímavé jméno - Sam Raimi. Režiséra "prvních" tří Spider-Manů, povedeného hororu Drag Me To Hell nebo Oz the Great and Powerful vám snad představovat nemusím...
The Walking Dead: Season 2 - recenze 2. epizody
„Ještě. Mě. Nekousli.“ Z Clementine už je velká holka a v druhé epizodě druhé sezóny The Walking Dead je to patrnější než kdy dřív. Už minule jsme viděli, že z vyjukaného děvčátka s plyšákem v ruce se stala mladá žena s nezkrotným odhodláním přežít. Zašila si otevřené předloktí, zpacifikovala několikanásobně těžšího zombíka a v pouhých jedenácti letech přeskočila pubertu. Život v průběhu nemrtvé apokalypsy holt člověka ovlivní a jeho dospívání značně urychlí.
Spekulace: Dishonored II vyjde v roce 2016 s novým hrdinou
Vzhledem k tomu, že se Dishonored setkal jak s pozitivními ohlasy u hráčů, tak účetních Bethesdy, oznámení pokračování by bylo jedině logické. Nedávný drb tvrdil, že oznámení pokračování s názvem "Dishonored 2: Darkness of Tyvia" je na spadnutí, přičemž k plnému uvedení by mělo dojít během E3. Nyní "jaksi unikl" i celý plakátek z oné inkriminované prezentace. Je-li pravá, nabízí několik obecných informací o možné podobě možného Dishonored II.
PC verze Dark Souls II se dostalo extra péče a vyjde 25. dubna
Za necelé dva měsíce dojde k vydání drsného a nervy deptajícího RPG Dark Souls II pro PC (PS3 a Xbox 360 verze vyjdou už za týden). Oproti konzolové verzi nabídne zvýšenou kvalitu textur, pokročilé nastavení framerate a údajně perfektní úpravu ovládání pro myš a klávesnici. Právě na špatnou optimalizaci a neodladěné ovládání trpěl PC port původního Dark Souls (viz naší videorecenzi), ale tvůrci nás tehdy dopředu varovali, že půjde o port jedna ku jedné. S dvojkou si ale zjevně dali více práce.
Dragon Age: Inquisition předvádí svět a nový grafický kabátek
Tak to je panečku změna. Když EA oznámila Dragon Age: Inquisition s tím, že poběží na Frostbite 3 enginu, bylo naprosto jasné, že hra bude vypadat o poznání lépe než předchozí díly. Ostatně hra se prezentovala i filmečky v enginu hry. Ale teprve když člověk vidí záběry samotné přírody či města a pohybu postav po nich, uvědomí si, jaký skok to oproti předchozím dílům je.
Válečná akce Enemy Front teaserem připomíná, že stále existuje
Pokud o existenci polské sandboxové střílečky Enemy Front od vývojářů z CI Games (Sniper: Ghost Warrior) slyšíte poprvé, těžko z neznalosti můžete vinit sami sebe. Tahle akce, dle Pavla podobná "Dishonored v 2. světové", sice byla oznámena už před třemi lety, informace však tvůrci pouští po hříchu jen občas. Dnes vývojáři učinili výjimku z pravidla a vrhli na nás video naladěné na vlnu Varšavského povstání.
První záběry z Tropico 5 dýchají atmosférou diktatury a Karibiku
Nové Tropico 5 se probouzí z hibernace a s nahrubo oznámeným datem vydání (začátek léta 2014) naplno zahajuje propagační kampaň. Nový trailer nás tak konečně počastuje záběry ze hry. Jde sice jenom o minutu a půl stopáže, z části navíc zaplácnutou připomínkou předešlých dílů Tropica, i na krátké ploše však navnadí atmosférou tropů, z níž sálá pach podrážek, potu a doutníků.
Zahrajte si skvělou adventuru Grim Fandango s podporou myši
Tohle je sice už trochu fousatější informace (svého druhu vznikla 8. února), stále však stojí za zmínku kvůli vazbě na kultovní Grim Fandango - dost možná nejlepší adventuru vůbec, sepsanou ostatně Timem Schaferem (Broken Age). Inu, nadpis článku pointu vyzradil v celé její nahotě, raději ji však zopakujeme – necelých šestnáct let po vydání Grim Fandango si hru díky modifikaci fanouška můžete zahrát s plnou podporou myši.
Kerbal Space Program nabídne s pomocí NASA balíček nových misí
Jestli dnes na světě existuje vládní organizace, která nová média nejen přijala, ale přímo na nich frčí vstříc zářivým zítřkům, pak je to americká NASA. Potvrdilo se to sotva před pár dny po udílení Oscarů, a potvrzuje to i nynější spolupráce s návykovou "simulací vesmírného programu" Kerbal Space Program. Ta sice mezi oběma institucemi není první a zřejmě ani poslední, tentokrát má však potěšit nikoliv jenom PR manažery, ale především samotné hráče.
Watch Dogs vyjde koncem května, nové video nastiňuje příběh
Jak to říct a neurazit? Na Watch Dogs se docela těším, ale když se objevil nový trailer, který se zaměřuje jen a především na příběh, trochu mi po něm zůstala pachuť na sítnici. Vážně by nešlo upříst velkou západní hru, která by se nemotala kolem klišé „Zabili jste mi strejčka rodinu, tak tady máte přes držku“?
Insurgent Pack pro Killzone: Shadow Fall představí nové povolání
Jakkoliv byla kampaň Killzone: Shadow Fall zklamáním oproti předcházejícím dílům série, multiplayer, i když se to zpočátku nemuselo zdát, se ukázal být velmi životaschopným a zábavným. Že hráče skutečně baví dokazují Guerilla Games oznámením prvního placeného DLC, které do multiplayeru přidá nové povolání a schopnosti, zatímco do kampaně obtížnost.
Pohádková Child of Light dorazí i v deluxe edici
A jako by těch dnešních vyleštěných verzí nebylo dost, blíží se i jedno v případě malebné JRPG plošinovky Child of Light. Její součástí bude rovněž plakát od japonského umělce Yoshitaky Amana, knížečka prezentující vizuální zpracování hry a klíčenka. Krabicová verze bude rovněž obsahovat i dodatečný herní obsah – například bonusový quest a novou postavu.
Homeworldy se vrací v remasterované edici i se sběratelkou
O chystaném znovuvydání naleštěných Homeworldů se šuškalo už od převzetí značky Gearboxem, oficiálně to bylo potvrzeno loni v létě. Nyní však po dotazovací akci představil Gearbox skoro-definitivní vzhled balíčku. Obsahuje graficky vylepšené verze obou her, puristé se však nemusejí obávat přepisování historie.
Tvůrci Zeno Clash představují hopsačku Abyss Odyssey
Vývojáři z chilského studia ACE Team dali světu několik roztodivných her – obskurní dvojici Zeno Clash, Zeno Clash II a ještě podivnější Rock of Ages. Jejich další titul s názvem Abyss Odyssey by mohl z obrázků působit jako další indie hopsačka, ale ve skutečnosti se pod kapotou hry skrývá daleko více.
Shadowrun: Dragonfall - recenze
Bez kontaktů jsi mrtvý, ale s nimi vlastně taky. Krutá rovnice bezpochyby nejlépe vystihuje charakter nového dodatku k loňskému Shadowrun Returns. Návrat do izometrického herního světa, který nebýt Kickstarteru, zůstal by už jen knihám a hrstce zaprášených stolních her, se jmenuje Dragonfall a zhostil se přetěžkého úkolu bravurně.
OnLive vstává z mrtvých: nabízí streamované hraní her ze Steamu
Harry Potter půjčil svého Fénixe provozovatelům OnLive, aby se pokusili tento kdysi nadějný projekt zvednout z popela a udělali z něj opět smysluplnou a konkurenceschopnou službu, která se bez uzardění postaví třeba PlayStation Now. Velmi stručně připomenu, že OnLive chtěla přinést herní revoluci v podobě hraní AAA her streamovaných z cloudu prakticky na jakémkoli k internetu připojeném zařízení. Spuštění služby v roce 2010 proběhlo nadějně, zejména proto, že všechno takřka magicky fungovalo. V srpnu 2012 však na veřejnost vypluly spory uvnitř společnosti, její otec zakladatel odešel a službu koupila nová firma. Od té doby OnLive sice funguje, ale s podporou nových her je to mizerné a snaha o další rozvoj byla neviditelná. Zdánlivě.
Sen o novém díle Legacy of Kain: Amy Hennig odešla z Naughty Dog
Všude jenom Uncharted. Jako by Amy Henning nikdy v životě nepracovala na jiných hrách. Její potvrzený odchod z Naughty Dog, kde byla odpovědná za úspěch série Uncharted, je samozřejmě vážný důvod, proč jí s dobrodružstvím Nathana Drakea impulsivně spojovat. Přesto je potřeba této enfant terrible herního vývoje vyseknout poklonu i za jiné tituly, na nichž odvedla stejně skvělou, pro někoho možná dokonce i mnohem lepší, práci.