Reprisal Universe - recenze

Zatímco sledujeme postupný vývoj hry Godus od zakladatele žánru Petera Molyneuxe, za zády se nám nenápadně urodil mnohem skromnější, ale žánrově věrný kousek. Jmenuje se Reprisal Universe, a přestože není dokonalý, jistou porci zábavy nabízí a hráči jej docení už jen kvůli suchu v oblasti „božských“ her, které v posledních letech panuje.

Fight Club #199 HD: V izolaci

Jubilejní dvoustovka je za rohem a číhá, aby nám s úšklebem připomněla, že už podcasty na Games děláme skoro 4 roky. Ale zatím máme ještě klid. Při natáčení Fight Clubu #199 se sešli Petr, Lukáš a Pavel jako moderátor, aby připomněli párty se čtenáři a probrali zajímavá témata uplynulého týdne. Došlo třeba na následující:

Mind: Path to Thalamus - recenze

Lidská duše může mít mnoho podob, ale protože jsme dosud nepodchytili její podstatu, těžko lze ony formy hádat či snad předvídat. Asi tak jako počasí. Trojrozměrná nezávislá puzzlovka Mind: Path to Thalamus přitom absurdně spojuje obojí. Když ve hře zahřmí, s duší se něco děje! Mind ale není nějaké zjednodušené poučení, vlastně z ní neplyne žádné ponaučení, ani stereotypní vzorce příběhů. Po náročné pouti v Mind, tedy ve videoherně zhmotněném interiéru mozku trápícího se člověka, usne klidným spánkem asi málokdo. Na to je tahle logická novinka až příliš extravagantní a svérázná. 

Konec PvP sezóny ve World of Warcraft a další zajímavosti z WoWfan a HSfan

Naše partnerské weby WoWfan.cz a HSfan.cz shrnují dění okolo her World of Wacraft a Hearthstone: Heroes of Warcraft, které v posledních dnech a týdnech přímo vřou aktivitou vývojářů i hráčů, spojenou nejenom s blížícím se spuštěním datadisku Warlords of Draenor, ale též Blizzconem. Přesvědčit se můžete sami.

A Golden Wake - recenze

Obsah ohýbaný ve prospěch audiovizuálního pozlátka, které sice ohromuje, ale také je mnohdy na hře jediným zajímavým prvkem. Jde o častý jev u nejedné indie záležitosti a řekněme si pravdu, někdy už je toho pixel artu a umělecké stylizace opravdu moc. Není to ovšem případ studia Wadjet Eye, které si na rozpixelovaných adventurách udělalo jméno ještě dávno předtím, než to bylo takzvaně cool. Navíc tento silný vizuální rukopis umí použít ke skutečnému provázání formy a obsahu tak, jako nikdo jiný. Adventura A Golden Wake je toho nejlepším důkazem.

Mrazivá hra Impact Winter jde na survival žánr od lesa

Bok po boku dalším survival hrám se snad jednou postaví Impact Winter, ale nejdříve musí překonat první překážku - získat si přízeň hráčů na Kickstarteru. Vývojáři ze studia Mojo Bones chtějí na vývoj 95 tisíc liber, ke kterým mají zatím pravda docela daleko. Ale kampaň teprve začíná a Impact Winter se pokouší zpracovat survival tematiku trochu jinak než stále početnější konkurence. Na všechny nástrahy krutého světa nejste v Impact Winter úplně sami, když jako Jacob Solomon povedete tým přeživších v roli člena a především lídra týmu.

Ubisoft představuje pravou ruku záporáka a nížiny z Far Cry 4

Far Cry 4 vyjde zhruba za měsíc a Ubisoft začíná roztáčet dobře promazaná marketingová kola. Nedávno jste tak mohli společně s vývojáři navštívit Nepál v sérii povedených mini dokumentů z cest a tentokrát si pro vás Ubisoft připravil virtuální prohlídku herních lokací, která začíná v nížinách.

GOG nabízí slevu na tajemné hry a pozadu nestojí ani Steam a Humble Bundle

Klasické slevové akce jsou dnes už úplně všude a pořád, takže se provozovatelé digitálních obchodů snaží hráče zaujmout něčím netradičním. V případě GOG.com jde o aktuální "Mutator promo". Princip této slevové akce je jednoduchý - když si koupíte alespoň tři hry, máte možnost dokoupit si za pakatel další tři, které ale vybere náhodně systém a nemáte nad tím žádnou kontrolu. Můžete se tak za pakatel dostat k nějaké staré a levné záležitosti nebo k něčemu novému a drahému.

Retro GamesPlay: hrajeme brutální akční legendu Crusader: No Remorse

Devatenáct křížků se skví na pažbě chlapíka ve výrazném červeném brnění, které nese zjevné známky očazení a sem tam i šrám po nepřátelské kulce. Ve videoherní branži už má skoro nárok na starobní důchod, stačí jen chtít. Křižák bez výčitek však na nějaký odpočinek nemá ani pomyšlení. V akci se stále cítí jako doma a záliba v odpalování barelů, jejichž výbuch pak na masokostní moučku rozmetá všechny v okolí, se jen tak nepřejí. Uvidíte sami, jak to jednomu z nejmrštnějších a nejbrutálnějších akčních hrdinů pořád jde. Stačí se dívat na následující retro gamesplay akční legendy Crusader: No Remorse od Originu.  

Třicetiletá válka v Europa Universalis IV začne na konci října

Tvůrci datadisku Art of War pro povedenou strategii Europa Universalis IV konečně vyjevili datum vydání - stratégové se do třicetileté války mohou pustit už 30. října, kdy se Art of War objeví na pultech obchodů. Čtvrtý datadisk pro EUIV by měl hru proměnit směrem k zábavnějšímu hraní bez nutnosti mikromanagementu každé drobnosti. Menší či větší úpravy přináší skoro na všech frontách a většina se nese v duchu mírných zjednodušení v mezích konceptu.

Třetí beta remaku Command & Conquer: Renegade přináší výrazná vylepšení

O sympatické fanouškovské iniciativě Renegade X jsme vás informovali v minulosti už několikrát a nyní k tomu máme znovu důvod. Vývojáři oznámili vydání třetí bety, což znamená, že vydání plnohodnotné hry je zase o krok blíž. Jen připomínám, že Renegade X byl původně remake střílečky Command & Conquer: Renegade. Fanoušci ale tvořili a tvořili, až zjistili, že jim pod rukama přestal vzkvétat remake, ale duchovní nástupce původní hry. A tak pokračovali s vývojem dál.

30fps je pro akční adventuru lepší než 60fps, tvrdí tvůrci Assassin's Creed: Unity

Pamatujete na debaty, jestli je pro Hobita lepší 24fps, nebo 48fps? Peter Jackson chtěl tehdy točit v HFR hlavně kvůli výrazně vyšší výsledné kvalitě ve 3D, ale ohlasy na 48fps verzi Hobita byly rozpačité. Dokonce natolik, že se z tříhodinového filmu při vysokém počtu snímků za sekundu dělalo některým divákům nevolno. Nemluvě o "televizním vzhledu". Ve 24fps působí filmy prostě filmověji, jakkoliv hloupě to může znít. A podobnou argumentaci používá Ubisoft, když vysvětluje, proč je pro Assassin's Creed: Unity lepší, že běží ve třiceti snímcích za sekundu.

Spekulace: tvůrci Unity hledají zájemce o koupi

Unity Technologies buduje už deset let jeden z nejpopulárnějších enginů současnosti a nyní je údajně na prodej. S informací přišli kolegové z Venture Beat a CNET, a i když Unity nehodlá situaci komentovat, možná bude za pár měsíců patřit někomu jinému. Na Unity běží třeba Wasteland 2, ale taky Hearthstone: Heroes of WarCraft a spousta dalších her i neherních aplikací. Z Unity se postupem času stal jeden z nejpoužívanějších enginů pro hry na prakticky všechny platformy krom WiiU. Důvodů, proč se engine Unity tak krásně chytil je celá řada, ale k těm nejzásadnějším patří jednoduchost portování her na všechny podporované platformy, snadná integrace již existujícího kódu do Unity, potažmo obsahem bující marketplace s celou řadou assetů od grafiky přes hudbu až po pluginy se specifickými funkcemi.

PS+ edice Driveclub bude zdarma dostupná až tvůrci vyřeší problém se servery

Start a vjezd do první zatáčky v Driveclub si vývojáři ze studia Evolution za helmu spíš nedají. Po rozporuplných recenzích (Vaškovi se tedy hra líbila) přišly problémy se servery a posun zpřístupnění PlayStation Plus edice. Na jednu stranu jsou problémy se servery při startu online her už v podstatě tradiční, na druhou stranu to ale neznamená, že nad tím lze jen tak mávnout rukou. Driveclub PlayStation Plus Edition měla být a bude macatá ukázka hry (něco mezi demem a plnou hrou) zdarma pro všechny předplatitele PS+. Nejdříve ale tvůrci z Evolution musí nejdřív zkrotit servery, které se rozhodly dělat problémy.

Adventura TRI připomíná Portal s trojúhelníky a liškou

Netradičních puzzle her z pohledu vlastních očí není nikdy dost a experimentátorům mezi námi jistě udělá radost vydání TRI: Of Friendship and Madness. TRI se točí kolem trojúhelníků, liščího boha a hlavně velmi specifického světa Odd Gods. V něm, jak už napoví video, se nepohybujete tradičními způsoby. Jakkoliv je TRI adventura, nejde rozhodně o klasický point and click kousek ve first person kabátku.

Posun vydání Hotline Miami 2 vynahradí tvůrci něčím neočekávaným

Před dvěma roky vyšla divná, ale povedená (a též dost brutální) akce Hotline Miami. V recenzi si tehdy vysloužila desítku a soundtrack se nám protáčel v telefonech a empétrojkách ještě dlouho po vydání. Dvojka vzniknout vůbec neměla, ale nakonec ji tvůrci přeci jen minulý rok oznámili s tím, že Hotline Miami 2: Wrong Number vyjde v průběhu letošního podzimu. Nepřekvapivě k tomu ovšem nedojde, protože tvůrci potřebují čas na dokončení.

Rok života s Xbox One: klady a zápory konzole, která nedávno dorazila do ČR

Za pár týdnů uplyne přesně rok, co se ve světě začala prodávat konzole Xbox One od Microsoftu, aby nastoupila do přímého boje proti PlayStation 4 od Sony. Zároveň uplynulo několik týdnů od chvíle, kdy se začala konzole Xbox One oficiálně prodávat i v naší zaostalé krajině. Při té příležitosti jsme se rozhodli navázat na test Xbox One z prosince 2013 a podívat se, jak a jestli vůbec se během roku na trhu konzole od Microsoftu prostřednictvím updatů a jiných aktivit změnila k lepšímu, k horšímu nebo jestli se vůbec někam posunula. Nejdříve si však dáme rekapitulaci událostí.

Původní Resident Evil ožívá na záběrech z chystaného remaku

Grafická předělávka Resident Evil z roku 1996 (respektive GameCube verze z roku 2002), oznámená bez většího humbuku letos v srpnu, vypadá na záběrech dvojice videí lépe, než by člověk řekl. Jill Valentine a Chris Redfield totiž působí moderně a zároveň klasicky (ve smyslu "jsme věrní originálu"), takže by Resident Evil HD Remastered mohl závidět lecjaký remake z posledních několika let. Jen se podívejte sami.

Definitivní edice Sleeping Dogs nabídne lepší grafiku všech 24 DLC

Během několika hodin by se Evropa měla dočkat vydání Sleeping Dogs: Definitive Edition, vylepšené verze open-world akce, která semlela docela hezkým způsobem snad všechna klišé hongkongských akčních filmů. United Front Games při té příležitosti vydali nový trailer a sesmolili i seznam toho, co na hráče definitivní edice čeká.

GamesPlay: hrajeme Alien Isolation

S klidným svědomím lze Alien: Isolation označit za jedno z nejpříjemnějších překvapení letošního roku. A nejenom pro Pavla, který hru s drobnými výtkami pochválil v recenzi i během debaty ve Fight Clubu. A spoustu dalších důvodu, proč se o Alien: Isolation zajímat, od Pavla uslyšíte v následujícím gamesplayi. Jen se připravte, že obvyklé uvolněná atmosféra dnes poněkud zhoustne...