Nová hra Attack on Titan vyjde příští rok na všechny Playstationy
zdroj: tisková zpráva

Nová hra Attack on Titan vyjde příští rok na všechny Playstationy

24. 8. 2015 11:34 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Jedním z mála anime, která masivně uspěla i mimo Japonsko je Attack on Titan. Bylo tedy poněkud překvapivé, že na jeho herní podobu jsme museli čekat tak dlouho a nakonec první verze vyšla jen na Nintendo 3DS. Nicméně, tím se herní expanze téhle značky naštěstí nezastavila. Už začátkem měsíce Tecmo Koei oznámili, že pod jejich záštitou vytvoří Omega Force (stojí především za sérií Dynasty Warriors) novou akční hru pro PlayStation 4, PS3 a PS Vita, která bude vycházet přímo z anime, potažmo původní mangy. Teď už i známe první detaily ohledně herního obsahu.

Jak se zdá, nepůjde o prostou akci ve stylu Dynasty Warriors, to by ostatně kvůli principu střetu s titány ani nešlo. Sotva váš bojovník může likvidovat desítky titánů, které na něj nabíhají. Hra by měla vycházet z předlohy nejen příběhově, ale i v kontextu samotného střetu s obřími lidojedy. Budete se tedy pohybovat městem na ikonickém manévrovacím systému.

Dle kontextu situace pak bude třeba pečlivě manévrovat a hledat vhodný prostor pro útok na titána a nebo naopak se budete muset pustit do nerovného souboje rovnou a zběsile uhýbat před útoky mlsného obra. Stejně jako v předloze, i zde je pro zabití titána třeba protnout jeho zátylek, ovšem abyste se k tomu dostali, může vám pomoci zničitelnost jeho končetin. Hra bude umět simulovat útoky na ruce a nohy a tak by mělo jít podtínat achilovky, znehybnit paže apod.

Přítomní zde budou všichni hrdinové jako je Eren, Mikasa a další. Lišit by se měli i schopnostmi, přesněji řečeno tvůrci uvádí, že „každá postava bude mít na bojišti svou roli.“ Co by mělo hře propůjčit dostatečnou atmosféru a hlavně taktické možnosti je prostředí města, které se bude měnit podle toho, jak titáni ničí okolní budovy. Že bude hra vizuálně blízko anime by měl zajistit grafický systém Physics Toon Shader, díky němuž budete mít pocit, že se pohybujete právě v animovaném seriálu a ve vizuální úpravě, jakou znáte z anime.

Samozřejmě těžko říct, jak bude vypadat výsledek. Vše stojí a tom, jak se povede Omega Force přepracovat systém pohybu na manévrovacím systému. Ten musí být dostatečně intuitivní, aby akce byla především o vzdušném boji s titány a manévrování v měnícím se prostředí a ne o tom, jak se vám nedaří udělat přesně to, co byste chtěli.

Attack on Titan zdroj: tisková zpráva

Také je otázka, jak moc zakomponují autoři příběh do samotného hraní a případně i RPG prvky. Tedy do jaké míry budete moci ovlivnit průchod misí a samotnou taktiku při střetu s titány i jejich bossy. Uvádí ovšem, že kupříkladu půjde spěchat ke společníkům, od nichž můžete odlákávat pozornost titánů. Třeba půjde spravovat celou jednotku, přičemž zde bude existovat pro její členy i permanentní smrt, ale to už ryze spekuluji. Víc se asi dozvíme z prvních videí, momentálně máme k dispozici obrázky. Attack on Titan vyjde ještě letos v Japonsku a příští rok v Americe a Evropě.

Nejnovější články