Battlefield 4: Final Stand vyvolává vzpomínky na Battlefield 2142
DICE se doposud o DLC Battlefield 4: Final Stand vyjadřovali spíše vágně jako o sbírce nových map a futuristické techniky. S blížícím se vydáním DLC se ale tvůrci pochlubili na blogu s novými obrázky a podrobnějšími informacemi, podle kterých Final Stand působí skoro jako prequel Battlefield 2142.
Blackwake zpracuje námořní bitky 18. století jako chaotickou multiplayerovou akci
Když se na obrazovce objeví hláška „Francouzi vyhráli“, je nad slunce jasné, že něco se opravdu šeredně nevydařilo. Ostatně, první pohled na Blackwake: Dead Marque rovněž není bůhvíjak lákavý. Jde o multiplayerovou střílečku s prvky námořnické práce, která by měla být hotová až v polovině přespříštího roku, a zatím ji tvůrci prezentují slibnými informacemi na straně jedné a příšernými ukázkami ze hry na straně druhé. Dušují se ovšem, že veškerá grafika, modely i animace jsou dočasné a všechno časem nahradí finálním (a snad mnohem lepším) materiálem. Prozatím jim můžeme věřit, neřešit vzhled a chování hry na záběrech z alfa verze a říci si bližší informace o hře, jejíž koncept rozhodně potenciál má.
Akční arkáda Spartan Strike přivádí Halo sérii zpět na PC
Ačkoliv první Halo hra měla původně vyjít na PC a podobat se spíše jakési sci-fi variantě Operace Flashpoint, v průběhu vývoje hru (i studio) koupil Microsoftu a udělal z ní vlajkovou loď konzole Xbox. Halo hry se tak na PC objevují jen zřídka a když už, tak se velkým zpožděním. Malou náplástí na tento neutěšený stav má být shora viděná singleplayer akce Halo: Spartan Strike, která vyjde výhradně pro Windows 8 platformy.
Styx: Master of Shadows - recenze
Cyanide Games je poněkud zvláštní společnost, která vytváří hry ze všech možných žánrů, často i velmi okrajových. Pestrost s sebou ovšem přináší i roztříštěnost, proto je dopředu obtížné odhadnout, co hry od Cyanide vlastně nabídnou. Třeba RPG Of Orcs and Men (na vývoji se podílelo ještě studio Spiders) netradičně kombinovalo akčně pojaté souboje se zadáváním příkazů, což vypadalo lákavě na papíře, ale v praxi to nefungovalo a frustrovalo. Cyanide se tedy chytili za nos, vzali Styxe, jednoho z hrdinů Of Orcs and Men a postavili jej do role ústřední postavy žánrově klasické stealth akce. A do značné míry se jim sázka na klasiku vyplatila.
Bez správného tuningu v závodním sandboxu The Crew první do cíle nedorazíte
Protože nejsem chodící knihovna, instaloval jsem aplikaci na telefon, abych poznal, co za kapelu a song doprovází řádění upravených vozidel na záběrech videa ze závodní hry The Crew. Aplikaci už jsem sice poslal do androidího nebe, ale vítězoslavně vám díky sofistikovanému algoritmu můžu oznámit, že video doprovází skladba Sick Case Of Loving You od Kill It Kid. A po vyčerpávající investigativní práci (to je sarkasmus, jen pro jistotu) se jdu ještě jednou podívat na to video... Klidně se přidejte.
Saints Row: Gat Out of Hell vyrukuje se smilstvem, obžerstvím a další pěticí hříšných zbraní
Sedm smrtelných hříchů podle katolické církve asi znáte. Možná ne z Bible, ale určitě díky filmu Se7en od Davida Finchera. Pýcha, lakomství, závist, hněv, smilstvo, obžerství a lenost ale nejsou jenom hříchy, nýbrž i vše vysvětlující názvy zbrusu nových zbraní, které nabídne standalone (nepotřebuje základní hru) datadisk Saints Row: Gat out of Hell, který vyjde v druhé polovině ledna příštího roku pro PC, PS3, PS4, Xbox One a X360.
S úsměvem vstříc smrti v dungeonech budoucnosti - Dungeon of Endless vychází na konci října
Po roce stráveném v early access sekci na Steamu mají tvůrci ze studia Amplitude pocit, že svůj titul Dungeon of Endless vylepšili natolik, aby hru mohli prohlásit za hotovou a 27. října ji vydat. A soudě dle reakcí hráčů rozpracované verze na Steamu i po celém internetu na to mají nárok, plné právo a tak dále. Hotová verze Dungeon of Endless navíc přinese spoustu zajímavých vylepšení a nových prvků, které ze zajímavé (velmi obtížné) kombinace tower defense a rouge-like hry udělají (doufejme) malý herní klenot.
GOG rozdává Aliens vs Predator Classics 2000 za účast v betatestu GOG Galaxy
GOG připravuje vlastního klienta GOG Galaxy, který potřebují pořádně otestovat a nejlépe s pomocí hráčů/uživatelů. Samozřejmě ne zadarmo. V duchu svých předešlých akcí tak GOG rozdává Aliens vs Predator z roku 1999 všem, kteří se přihlásí do betatestu Galaxy na této stránce. Pak už stačí jen počkat na email s kódem k aktivaci hry, kterou pak můžete testovat v GOG Galaxy.
Humble Mozilla Bundle prodává balík osmi her do vašeho prohlížeče
Humble Bundle už dávno není tím zjevením, jako před čtyřmi lety, kdy jsme na možnost koupit balík her za prakticky libovolnou cenu koukali jako sněhuláka v létě. Nárazová charitativní akce se změnila v regulérní obchod a na trhu se objevil asi milion kopií. Speciální Humble Bundle akce ale pokračují dál, a přestože jejich atraktivita je výrazně nižší, občas některá z nich nabídne příjemné překvapení – třeba aktuální Humble Mozilla Bundle, který obsahuje sadu známých titulů hratelných díky asm.js přímo v browseru.
Tvůrci enginu Unity nemají v plánu firmu prodat
Před několika dny jsme psali o zákulisní šeptandě, která naznačovala blížící se prodej firmy Unity Technologies. Firma produkující rozšířený a oblíbený multiplatformní engine Unity prý dostávala a zvažovala nabídky na koupi, které se měly pohybovat mezi jednou až dvěma miliardami dolarů. A jedním z potenciálních kupců měl být například i Google. Šeptanda však nadále zůstává jen šeptandou. Spoluzakladatel firmy a hlavní technolog Joachim Ante na oficiálním fórech všechny spekulace vyvrátil: Unity momentálně není na prodej.
Počet hráčů World of WarCraft opět stoupá a Blizzard rozdal datadisky zdarma
Podle počtů předplatitelů World of WarCraft bychom si mohli řídit hodinky. Tradiční cyklus, kdy v létě počet předplatitelů výrazně klesá, ale před vydáním datadisku zase stoupá, se opakuje i tentokrát. Necelý měsíc před vydáním datadisku Warlords of Draenor nasadili tvůrci na servery gigantický patch The Iron Tide a zároveň oznámili, že k 30. září 2014 se World of WarCraft mohla pochlubit 7,4 miliony předplatitelů. Proč chlubit? Protože posledně udávaný počet předplatitelů se pohyboval okolo čísla 6,8 milionů. Dobří holubi se zkrátka před vydáním datadisku vracejí, aby opětovně rozšířili uživatelskou základnu.
Čtveřice videí s filmovou stopáží nabízí pohled na hlavní prvky Far Cry 4
Far Cry 4 je od pohledu zvláštní hra. Zajímavý námět a prostředí kombinuje s šílenou arkádovou akcí, do které se nebojí míchat i mystické prvky, lov zvířat, velký důraz na kooperativní prvky a například i slona jako zbraň. Na první pohled je tento mix v zásadě „cool“ a působí pestře, ale jsem zvědavý, jestli se podobný dojem dostaví i během hraní. Chci říct, že mě zajímá, jestli Far Cry 4 drží pohromadě a nerozsype se mi pod rukama na jednotlivé segmenty, podobně jako Far Cry 3. Série záznamů z hraní PS4 verze odpověď na mou otázku nenabízí, spoustě z vás však možná videa nabídnou vítaný pohled na hru zhruba měsíc před jejím vydáním.
Tvůrci Diablo a Torchlight představují rozmáchlou vesmírnou akci Rebel Galaxy
Zatímco další plány Runic Games jsou nejasné a Torchlight onlineovku čekat nemůžeme, o nové hře zakladatelů studia už je jasno. Travis Baldree a Erich Schaefer opustili Runic Games letos v březnu s cílem vyvíjet v rychlejším tempu jeden menší projekt za druhým. Založili tedy studio Double Damage Games, jehož prvotinou je rozmáchlá vesmírná akce Rebel Galaxy, která v zásadě popírá zmíněný tvůrčí záměr, protože rozhodně nepůsobí jako „malý“ či „menší“ projekt. Právě naopak.
Interplay nový Descent od fanoušků odmítá, hra ale stejně vznikne
Descent možná nesedí s Doomem a Wolfensteinem v nejvyšší radě legendárních stříleček, ale teplé místečko v poradním sboru hře určitě patří. Na hru proto s láskou a zaťatou pěstí (protože obtížnost) nevzpomínáme pouze my (viz náš retro gamesplay), ale i další hráči a profesionální či amatérští vývojáři. Jedním z nich je i Němec Max Schulz, který se společně s týmem dalších nadšenců snaží už dva roky zrestaurovat původní Descent s pomocí Unreal 3 enginu do podoby moderní 6doF střílečky pod názvem Sol Contingency. Na konci října chtěl Max vydat hratelnou ukázku, aby se vývoj hry sledující nadšenci měli čím zabavit než dokončí první epizodu, ale situace se „mírně“ zkomplikovala kvůli postoji společnosti Interplay.
Úterní chvilka hudby s upoutávkami na Far Cry 4
Jestli produkční oddělení Ubisoftu opravdu umí, pak je to příprava upoutávek na hry a výběr vhodné hudby jako podkresu. Člověk se klidně na tisící video z chystané hry (název si každý dosadí sám) od Ubi rád podívá, protože existuje reálná šance, že se seznámí s kapelou či hudebníkem, kterého do té doby neznal – v mém případě hlavně proto, že patří k produkci hlavního proudu, kde se nevyznám. Podobný efekt má i dnešní upoutávka s podtitulem Survive Kyrat, která nabízí obvyklou dávku emoc... Far Cry 4 akce, dokreslenou remixem známé skladby I Will Survive (původně Gloria Gaynor v roce 1978) v podání J2 a Blu Holliday. Důkazem, že hudebníky si tvůrci Far Cry 4 ke spolupráci opravdu vybírat umí je však i druhé video...
Trailer na Dragon Age: Inquisition hledá hrdinu Thedasu
Dívám se na záběry z dalšího traileru na Dragon Age: Inquisition a mám pocit, že jde o ukázky z pár let staré rubačky Dante’s Inferno, rovněž od EA. Přemýšlím proč a v zásadě docházím k závěru, že bych podle prostřihů nikdy neřekl, že jde o RPG. Navíc RPG, které se dá v soubojích zapauzovat, abych mohl rozdat příkazy kolegům v partě. A už vůbec bych si nedomyslel rozlehlý herní svět, komplexní tvorbu postavy, složité vztahy s postavami v partě i mimo ni nebo dokonce, a to myslím zcela vážně, zajímavý příběh. No, posuďte sami.
Remake Grim Fandango vypadá a zní jinak než originál
HD verze kultovní adventury Grim Fandango bez pochyby patřila k jednomu z největších překvapení letošní E3. Bohužel je to taky jeden z titulů, o kterém jsme od oznámení na E3 neslyšeli skoro nic. Ledy se však pohnuly a na povrch konečně vyplavaly nové informace. Získali je kolegové z Polygonu a ve zkratce se můžeme těšit na hezčí grafiku, lepší hudbu, změnu ovládání a další úpravy.
GamesPlay: rasíme skřety při hraní Middle-earth: Shadow of Mordor
Miloš sice měl vůči akčnímu RPG Middle-earth: Shadow of Mordor několik námitek, ale ve výsledku byl se svým zážitkem při hraní spokojený. Chválil si zejména zpracování soubojů, jakkoli jich mohlo být méně, líbilo se mu grafické zpracování, uvítal stealthové pasáže a v zásadě byl spokojený i s příběhem. Ostatně, Miloš svůj pohled na hru nedávno přetavil do recenze, kterou dnes doplní ještě hraním Middle-earth: Shadow of Mordor v dalším dílu naší série gamesplay videí.
Tvůrci RuneScape se pouští do karetního boje s Hearthstone
Vývojáři ze studia Jagex, které znáte minimálně díky onlineovce RuneSpace, se možná chtějí svézt na vlně karetních sběratelských her. Nedávno ji přiživil titul Hearthstone od Blizzardu, který dokázal, že CCG žánr může být klidně mainstreamovou záležitostí. 20 milionů hráčů už přeci jenom nelze označit za partičku nerdů a nadšenců. Chronicle: RuneScape Legends, jak se hra od Jagexu jmenuje, bychom při tom klidně mohli označit za jablko, které nepadlo daleko od stromu, protože inspirace Hearthstone v ní zkrátka vidět je.
Návod na odemknutí framerate a God módu v PC verzi The Evil Within
Recenzi hororovky The Evil Within najdete o pár článků níže, ale je třeba zdůraznit, že Lukáš hrál PS4 verzi. Hra samozřejmě vychází i pro PC, a pokud jste sledovali informace o hře v posledních týdnech a měsících, tak víte, že v PC verzi je framerate automaticky uzamknutý na 30 snímků za sekundu. Tvůrci tento krok vysvětlují snahou o to, aby hra běžela korektně a bez chyb, které by odemknutí framerate mohlo způsobit. Zároveň si ale uvědomují, že existuje skupina hráčů, kteří prostě chtějí hrát v maximálním možném počtu snímků za sekundu. Proto se na fórech Bethesdy objevil návod, jak s pomocí debugové konzole nejenom můžete v PC verzi zvýšit limit na 60fps nebo framerate kompletně odemknout, ale i další užitečné či spíše zajímavé funkce včetně „god“ módu.